7 مهارت برای انجام پروژه های بیشتر :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۸آبان

7 تکنیک پرکارتر بودن در طراحی

با توجه به افزایش تقاضا برای طراحی‌های جدید، تعداد طراحانی که برای انجام یک پروژه خاص با یکدیگر رقابت می‌کنند نیز، روز به روز افزایش می‌یابد. بنابراین، اینکه صرفاً یک طراح خوب باشید، به هیچ وجه کافی نیست.

کارفرمایان در جستجوی طراحانی هستند که علاوه بر توجه به انتظارات آن‌ها، در محدوده زمانی مشخص شده، کار را به اتمام برسانند. در اینجا روش‌هایی را برای انجام طراحی‌های بیشتر، در زمان کمتر برایتان ارائه می‌کنیم که در نتیجه آن، به دستمزد بیشتر و مشتریان ثابت و همیشگی دست خواهید یافت.

لینک پیشنهادی: How To Become A Design Thought Leader.


1. در هر زمانی، ایده‌های خود را بنویسید

نباید روبروی رایانه نشسته، فتوشاپ را باز کرده و طراحی را شروع کنید. طراحی‌های خوب از ایده‌های خوبی به دست می‌آیند که شما زمان کافی را به فکر کردن درباره آن‌ها اختصاص داده‌اید. اهمیت نوشتن ایده‌های اولیه و بکر روی کاغذ، بسیار زیاد است. پس از نوشتن ایده‌ها روی کاغذ، و قبل از شروع کار، بهتر است چند روزی را صرف ترسیم نهایی و به فعلیت درآوردنِ آن‌ها کنید.

در این مورد می‌توانید لینک Brainstorming Tips And Techniques For Freelancers را نیز مطالعه کنید.

معمولاً دوست دارم لیستی از ایده‌ها را یک هفته قبل از شروع کار تهیه کنم (حتی ممکن است زودتر از یک هفته هم اینکار را انجام دهم). در مورد 90 درصد کارها و پروژه‌ها این کار، کلید اصلی ایجاد ایده و انجام سریع و روان کار است. حجم زیادی از کار را می‌توان در این مرحله و پیش از رفتن به سراغ رایانه کامل کرد.


2. از الهام ایده‌های جدید غافل نشوید

باید اعتراف کنم که ایده طراحی‌های جدید، کاملاً ناگهانی و درست زمانی که روی یک موضوع کاملاً متفاوت کار می‌کنم، به ذهن من می‌رسد. به جای اینکه از آن‌ها غافل شوید و اجازه فرار آن‌ها را از ذهن خود بدهید، روی آن بپرید! و با 15 دقیقه تلاش، پیش نویس اولیه طرح را قبل از اینکه به سراغ کار اصلی و پیشین خود بروید، مهیا کنید.

اگر به طور ناگهانی فکری به ذهن شما خطور کرد و می‌دانید که ایده خوبی است، توجه نکردن به آن کاری احمقانه است. فراست خود را بکار برده و آنچه که احساس می‌کنید بهتر است را، خلق کنید. در واقع نباید احساس خود را به سمت آنچه باید خلق شود، هدایت کنید.


3. حتی اگر یک طراح چپ مغز نیستید، از لیست برنامه‌ریزی استفاده کنید

برخی افراد علاقه‌ای به طرح ریزی همه جزئیات، در کارشان ندارند و ترجیح آن‌ها حرکت در جریان عادی است. اما برنامه ریزی در کارها (نه فقط برای طراحان، بلکه برای کاربران و کارفرمایان) یک حقیقت انکار ناپذیر است. اینکه افکار خود را روی یک برنامه‌ریزی زمانی منظم سازمان‌دهی کرده و سپس بر اساس آن کارها را انجام دهید، بسیار بهتر و ساده‌تر خواهد بود. در غیر این صورت امکان حذف یا فراموش کردن چیزی در طراحی نهایی، همیشه وجود دارد.


4. همزمان روی چند پروژه کار کنید

من هیچ وقت روی یک پروژه خاص کار نمی‌کنم. این بزرگترین تلاش بیهوده‌ای است که یک طراح می‌تواند انجام دهد. اگر کار چند مهارتی را یاد بگیرید و به سبک خط تولید کارخانجات کار کنید، می‌توانید کارهای بسیار بیشتری را گرفته و آن‌ها را به طور همزمان انجام دهید. به خاطر داشته باشید که در این حالت ایده‌های شما در گذر روزهای متمادی (راه کار اول) شکل می‌گیرند و بنابراین از خوب بودن آن‌ها مطمئن هستید.

در این مورد می‌توانید لینک How To Successfully Take On And Handle More Design Work را نیز مشاهده کنید.

به این ترتیب زمان کمتری را صرف بخش اصلی طراحی می‌کنید. من دوست دارم سه ایده اصلی را در نظر بگیریم و روی هر کدام 20 دقیقه کار کنم. این سه طرح معمولاً 1 ساعت کار می‌برند و برای اینکه زمان خود را صرفاً برای کار روی یک بخش خاص از دست ندهم، از ساعت کمک می‌گیرم.

مهم است که بدون وقفه به کار خود ادامه داده و خود را مجبور به انجام کار معین در زمان مقرر و رفتن به سراغ کار بعدی بکنید، حتی اگر درست در وسط یک ایده بسیار خوب هستید. البته می‌توانید یک یا دو دقیقه را به عنوان زمان اضافی برای پروژه‌ای که وقت اختصاصی آن پایان یافته، قرار داده و سپس به سراغ پروژه بعدی بروید. اگر دوست دارید می‌توانید فاصله‌های زمانی تعیین شده را در جهت نیاز خود تعدیل کنید.


5. کار کردن سریع را یاد بگیرید

شما می‌توانید از همه پیشنهادات و نظرات درباره طراحی استفاده کنید، اما اگر واقعاً به دنبال افزایش سرعت در کار هستید، باید با حرکت فیزیکی بسیار سریع دستان خود شروع کنید. منابع آن‌لاین رایگان یا پرداختی بسیاری وجود دارند که برای پیشرفت و افزایش سرعت طراحی قابل استفاده‌اند، اما هدف اصلی، یادگیریِ ارسال ایده‌ها از مغز به انگشتان دست است، البته بدون توقف و اندیشیدن درباره عملکرد دست‌ها.

پیشنهاد مرتبط دیگر، یادگیری روش‌های سریع خواندن است. توانایی خلاصه کردن ضروریات مطالعه و تحقیق را، با حداکثر سرعت ممکن، فرا بگیرید. بسیاری از گویشوران و خوانندگان به هنگام مطالعه، هر کلمه را در مغز خود و یا به صورت آرام با دهان خود تلفظ می‌کنند. این کار یکی از موانع سریع خواندن به شمار می‌رود، که در همه ویدئوهای آموزشی به آن اشاره شده است. البته نیاز نیست که مجدداً یادآوری کنیم: اگر مطالعه نکنید، به هیچ وجه نمی‌توانید طراح موفقی باشید.


6. طراحی و بازبینی را همزمان انجام ندهید

این یک نکته بدیهی است، شما نمی‌توانید به طور همزمان طرحی را اجرا و بازبینی کنید. به هیچ وجه بازبینی و اصلاح طرح را به هنگام انجام طراحی اصلی انجام ندهید. این کار تلاش مضاعفی را در پی داشته و تمرکز پیچیده‌ای را می‌طلبد، از سوی دیگر بین سادگی و کارایی در طراحی دچار اشتباه شده و نمی‌توانید سعی و تلاش کافی‌ای را در جهت اجرای طرح اصلی داشته باشید. در این حالت احساس می‌کنید که در حال طرح ریزی ایده‌ای برای یک لوگو با دست چپ هستید و همزمان نسخه بُرداری (vector version) نهایی را در Illustrator با دست راست ترسیم می‌کنید.

در این مورد می‌توانید لینک 5 Truths About Revisions That Designers Don’t Want To Hear را نیز مطالعه کنید.


7. اگر طرحی برای شما جالب نیست، آن را انجام ندهید

نکته مهم دیگری که بسیاری از طراحان مبادرت به انجام آن می‌ورزند، عدم وجود علاقه است. بی علاقگی به پروژه پیش رو، به طور قطع بر کار نهایی شما تاثیر می‌گذارد. طراحی چیزهایی که نمی‌خواهید برای آن‌ها طراحی کنید، علاوه بر اینکه سرعت کار را کاهش می‌دهند، برای بینندگان نهایی نیز منفعتی در پی نخواهند داشت.

برای مثال من هیچ‌گاه به وجوه تکنیکی و فنی (کد گذاری، ساخت UI و ...) در طراحی علاقه‌ای ندارم. اگر بخواهم طراحی‌هایی را برای این بخش‌ها انجام دهم، طراحی‌هایم بسیار طولانی می‌شود. چرا؟ به دلیل اینکه زمان زیادی را صرف شکایت کردن و بهانه آوردن برای انجام کاری که به آن علاقه ندارم، کرده و به این ترتیب زمان کمی برای طراحی در اختیار خواهم داشت.

از آنچه می‌گویم مطمئن هستم، چرا که قبلاً چنین تجربه‌ای داشته‌ام. در این صورت بهترین راه حل پیش رویِ کارفرمایان برای حل این مساله، به کار گرفتن طراحانی است که واقعاً به موضوع مورد نظر آن‌ها علاقمند هستند. و شما به عنوان یک طراح می‌توانید وقت و انرژی خود را به کارفرمایانی اختصاص دهید که به شنیدن نظرات شخصی شما اهمیت داده و موضوعات مورد علاقه‌ای که در اجرای آن‌ها تجربه لازم را نیز دارید، فراروی شما قرار می‌دهند.

۹۴۶نمایش ۹۳/۰۸/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی