آموزش تکنیک های پیشرفته در تصویرسازی :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۱آذر

مقدمه
هنوز هم مثل همیشه، مونتاژ تصویر اصالتا راحت ترین روش برای یادگیری است. اما رسیدن به یک تصویر واقع گرایانه می‌تواند یک مشکل باشد. در این آموزش، به شما نشان می دهیم که چگونه با اختلاط تعدادی تصویر با یکدیگر این کار را انجام دهید. این مدل کار همیشه یک لبه غیرواقعی دارد اما با استفاده از تصاویری که شما استفاده خواهید کرد، محیط و ترکیب می کوشید تا کاملا زیرکانه باشد همچنین می بایست کیفیت بیشتری به آن اضافه کنید.

تکنیک های خاصی که شما خواهید آموخت چگونگی مشخص کردن یک منبع نور و اعمال کردن واقعی نور و سایه ها به اشیاء است و اینکه چگونه از افکت های زیرکانه مثل رفتار رنگ، الگو و لایه های تنظیمی استفاده کنید تا یک فضای قطعی به تصویر نهایی ببخشید.
زمان تخمینی
5 تا 6 ساعت
نرم افزار
ادوبی فوتوشاپ CS4


گام اول

اولین گام زمانی که یک تصویر سنگین شبیه به این را شروع می کنید این است که تعدادی تصویر استوک که می خواهید استفاده کنید را جمع نمایید. نگران این نباشید که دقیقا آن صحنه ای که شما می خواهید موجود باشد بلکه هرچه می‌توانید تصویر جمع کنید و در نهایت می توانید چیزهایی به تصویر اضافه و یا از آن کم کنید.
یک وبسایت شبیه به Fotolia تعداد زیادی تصویر از حیوانات دارد، همچنین تصاویر رایگان پرندگان نیز وجود دارد مخصوصا Stockxchng را امتحان کنید. (الان تصاویر آزاد نامیده می‌شود)
اگر شما می خواهید دقیقا آموزش را دنبال کنید می توانید این تصاویری که من استفاده کردم را دانلود نمایید.

گام دوم

یک صفحه A4 جدید با 300dpi ایجاد کنید، سپس یک جزء از بالا را کراپ کنید تا یک صفحه باز داشته باشید. فایل Landscape.jpg را بیاورید سپس به مسیر Image > Adjustments بروید و مقدار روشنایی و رنگ زمینه را افزایش دهید.

گام سوم

آسمان می بایست مهیج تر و دراماتیک تر باشد، پس با استفاده از یک قلموی نرم با Flow 40 درصد، یک لایه جدید بسازید حالت اختلاط Blending Mode را Color Burn قرار دهید و مقداری آبی درون آن نقاشی کنید.
سپس، تعدادی تصویر از ابرها بیابید، آنها را درون صفحه بیاورید، حالت اختلاط را Overlay قرار دهید و با استفاده از یک لایه ماسک، بخش هایی از آن که با ابرهای موجود مخلوط شده است را پاک کنید.

گام چهارم

حالا ما پشت صحنه را داریم، سپس زمان آن رسیده که کسانی را به صحنه اضافه کنیم. یک تصویر از شخصی با یک پرچم در دست پیدا کنید. خطوط بیرونی آن را با استفاده از ابزار قلم (Pen Tool (P دنبال کنید. با استفاده از ابزار (Path Selection Tool (A راست کلیک نموده و گزینه Make Selection را انتخاب کنید و آن را کپی نموده و در صفحه اصلی قرار دهید. آن را حرکت دهید و اندازه اش را تغییر دهید تا مناسب به نظر برسد.

گام پنجم

بیایید منبع نور را در سمت چپ قرار دهیم و با توجه به آن افکت های روشنایی را اضافه کنیم. به لایه ای بروید که شامل تصویر مرد می شود و با نگه داشتن کلید Cmd/Ctrl بر روی لایه کلیک کنید. یک لایه جدید ایجاد نموده و Layer > Layer Mask > Reveal Selection را انتخاب کنید. حالت اختلاط را به Overlay تغییر دهید سپس با استفاده از ایک قلموی نرم کوچک سمت چپ لبه های لایه را بکشید تا نورهایی که به او می خورد را شبیه سازی کنید. همین کار مشابه را برای سمت راست انجام دهید اما این بار حالت اختلاط را Normal کنید و از یک قلموی مشکی استفاده کنید.

گام ششم

روشنایی، سایه را نیز در پی دارد و سایه ها درست چیزی هستند که مرد را با چشم انداز ممزوج می کنند. کلید Cmd/Ctrl را نگه دارید و بر روی لایه مرد کلیک کنید، یک لایه جدید زیر آن بسازید و آن را با مشکی پر کنید. آن را به صورت عمودی معکوس کنید، سپس کلید Cmd/Ctrl را نگه داشته و بر روی نقطه تغییر شکل وسط و پایین کلیک نمایید. حالا به مسیر Filter > Blur > Gaussian Blurand بروید و یک مقدار 1 پیکسلی به آن بدهید.

گام هفتم

سپس، حالت اختلاط لایه سایه را به Overlay تغییر دهید، لایه را کپی نموده و حالت اختلاط را Normal کنید. با Opacity هر لایه بازی کنید تا واقعی به نظر برسد. یک لایه دیگر ایجاد کنید و با استفاده از یک قلموی نرم کوچک مقداری سایه اطراف پاهای مرد اضافه کنید. اگر نیاز بود یک لایه ماسک اضافه کنید.

گام هشتم


زمان آن رسیده که پرچم را درست کنیم. فایل flag.jpg را باز کنید با استفاده از تکنیک قبلی، دور پرچم را انتخاب نموده، ببرید و آن را در صفحه اصلی بیاورید. آن را اندازه کنید و در موقعیتش بچرخانید. از گام های پیشین استفاده کنید تا نوردهی مناسبی به آن اضافه کنید. یک لایه ماسک به لایه پرچم اضافه کنید و سپس با استفاده از یک قلموی سخت کوچک، بخش های اطراف آن را به گونه ای پاک کنید که به صورت پاره شده به نظر برسد.

گام نهم

حالا ما مقداری تنگدستی به پرچم اضافه می کنیم. با استفاده از یک قلمو شبیه به این درون پرچم با یک لایه ماسک بکشید تا این افکت را ایجاد کنید. سپس یک لوگو به انتخاب خودتان، به درون صفحه بیاورید، حالت اختلاط را Multiply قرار دهید و Filter > Liquify را انتخاب کنید. آن را مقداری موج دار کنید تا به خوبی با پرچم ممزوج شود.

گام دهم

شروع به اضافه کردن حیوانات کنید. یک تصویر شیر بیابید. مانند المان های دیگر آن را ببرید و به صفحه بیاورید. مقدار روشنایی و رنگ زمینه آن را اضافه کنید تا آن را برجسته کنید. سپس نوردهی مشابهی را اعمال نموده و سایه را همان طور که به مرد اضافه کردید به شیر اضافه کنید.

گام یازدهم 

زمانی که سایه را به حیوانات اضافه کردید، اگر یک لایه جدید با یک لایه ماسک بسازید به نتیجه بهتری خواهید رسید. سپپس از یک قلمو با اندازه متوسط و نرم استفاده کنید تا سایه هایی به پاهای آن اضافه نمایید.

گام دوازدهم 

با استفاده از تکنیکی که برای مرد و شیر استفاده کردیم، تصویر flamingo.jpg را بگیرید و به ترکیب اضافه کنید. در مورد موقعیت فلامینگو نگران نباشید که با آن بازی خواهیم کرد. من جانورهایی دیگری نیز اضافه کردم.

گام سیزدهم

اضافه کردن تعدادی پرنده در آسمان صحنه را داینامیک تر می کند، پس آنها را مانند بقیه اجزاء به صفحه اضافه کنید.
برای اختلاط آنها با آسمان، یک Gradient Overlay با استفاده از تنظیمات نشان داده اضافه کنید.

گام چهاردهم

جزئیات یکی از مراحل پایانی است، برای این منظور ما مقداری حشره و مارمولک اضافه می کنیم. تصویر snake.jpg را بگیرید و به چوبه پرچم اضافه کنید. با استفاده از یک لایه ماسک، بخش هایی از آن را پاک کنید تا به گونه ای به نظر برسد که دور پرچم چرخیده است. همچنین یک عنکبوت بر روی پرچم اضافه کنید و یک Drop Shadow پایه اعمال کنید تا به خوبی با صحنه مخلوط شود.

گام پانزدهم 

مرد درون تصویر به ما نگاه می کند اما او بایستی به مسیری که در حرکت است نگاه کند. برای درست کردن این موضوع من از یک منبع که صورت و سر در مسیر درست قرار گرفته و یک شال پیچیده است استفاده کردم. یک لایه ماسک به لایه مرد اعمال کنید و سر او را پاک کنید. با استفاده از تکنیک هایی که برای حیوانات اعمال کردیم برای سر جدید استفاده کنید و آن را در موقعیت خود ودر اندازه مناسب قرار دهید.

گام شانزدهم

سرانجام، چیزهای پایانی را اضافه کنید مثل جزئیاتی که به مرد اضافه می کنید. بیایید جو را نیز تغییر دهیم. ما Color Balance را به همراه اضافه کردن Gradient map و لایه تنظیمی Brightness/contrast در بالای همه لایه ها تجربه کردیم. همچنین الگوی texture.jpg را با حالت اختلاط Overlay و Opacity 30 درصد اعمال کنید و این لایه را درست بالای لایه ابرها قرار دهید.

منبع:

http://www.digitalartsonline.co.uk

۱۸۳۶نمایش ۹۳/۰۹/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی