آموزش استفاده از ابزار pixelmators liquify :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۱آذر

چگونه با استفاده از ابزارهای Liquify در برنامه Pixelmator یک چشم از حدقه بیرون زده ایجاد کنیم؟
چیزی که شما ایجاد خواهید کرد:

برنامه Pixelmator یک ابزار راحت، پر سرعت و قدرتمند برای ویرایش تصاویر در Mac است. در این آموزش به شما آموزش خواهیم که چگونه از ابزارهای Liquify در برنامه Pixelmator استفاده کنید. بیایید شروع کنیم!
جزئیات آموزش
تصویر زیر در این آموزش استفاده شده است. شما می توانید از هر تصویری که خواستید استفاده کنید.


Handsome Businessman

1. ابزار Warp
گام اول
بیایید بدون معطلی وارد کار شویم و با ابزار Warp شروع کنیم. در پنل ابزارها، بخشی برای ابزارهای Liquify وجود دارد. نشانگرتان را بر روی ابزار کلیک نموده و نگه دارید و ابزار Warp را از لیست انتخاب نمایید.



گام دوم
ابزار Warp ابزاری است که تعدادی زیادی از ویرایشگرهای تصویر از آن استفاده می کنند تا انحناهای مدل را تنظیم نمایند تا از واقعیت نیز بهتر باشد. برخی از ویرایشگرها انقدری در مدل های پیش می روند که تناسب را از میان می برند. و این دقیقا کاری است که ما می خواهیم بر روی این مرد با استفاده از ابزار Warp انجام دهیم.
در نوار آپشن های ابزار می توانیم ببینیم که ابزار Warp دو تنظیمات دارد. قطر قلمو که همیشه گرد است و قدرت افکت Warp. مقدار قطر قلمو بستگی به سایز تصویر و سایز ویژگی ای دارد که شما می خواهید تنظیم نمایید.
شما می توانید مقدار قدرت را به اندازه قدرت پیکسل هایی که در اطراف قرار می دهید تنظیم کنید. مقدار پیش فرض 50 درصد است که برای بیشتر وضعیت ها مناسب می باشد. از قدرت کمتر برای تنظیم جزئیات کوچکتر و مقدار بیشتر برای کارهای بزرگتر استفاده کنید.

لایه پس زمینه اصلی را کپی کنید. ما بر روی کپی کار می کنیم. در تصویری که ما بر روی آن کار می کنیم، سعی می کنیم که با استفاده از ابزار Warp نیم تنه ی بالایی مرد را کوچک تر کنیم، می توانیم این کار را با فشردن پیکسل ها بر روی حاشیه های تصویر به سمت پایین انجام دهیم. اینجا ما می توانیم با اطمینان از قدرت 100 درصد برای قلمو استفاده کنیم.

گام سوم
با روش مشابه، گردن را با فشردن پیکسل ها به سمت داخل نازک تر می کنیم. میزان قدرت و قطر قلمو را کم کنید زیرا این کار با جزئیات بیشتر است.
در طول این فرآیندها احتمالا بخواهید یقه پیراهن و ویژگی های صورت مثل گونه و چانه را تنظیم نمایید.



گام چهارم
بیایید به تصویر یک مدل موی جدید بدهیم. بخش بالایی را به سمت پایین فشار دهید و بخش های بالا راست و چپ مو را به سمت داخل چین بدهید. میخواهیم چهره ای جوانتر بسازیم.

2. ابزار Bump
ابزار Bump بخشی از تصویر که درون قلمو است را توسعه می دهد. می خواهیم چشم ها را با این ابزار توسعه دهیم.
گام اول
از پنل ابزارها، ابزار Bump Tool را انتخاب کنید. ابزار Bump دیگر تنظیم قدرت ندارد. تنها یک تنظیم قطر دارد. ما می توانیم بخش درون قلمو را با کلیک کردن و نگه داشتن کلید ماوس توسعه دهیم و هر زمانی که به نتیجه رضایت بخشی رسیدیم کلید ماوس را رها می کنیم. همچنین می توانیم چندین بار کلیک کنیم تا به توسعه برسیم. توجه داشته باشید که این کار باعث می شود که بخش ها به صورت غیرتیز در می اید.
گام دوم
از یک قلمو با قطر بزرگ که تمام چشم و ابرو را بپوشاند و مطمئن شوید که قلمو در مرکز مردمک چشم باشد، استفاده کنید. بر روی کلید ماوس کلیک نموده و نگه دارید تا چشم ها بزرگ شوند و زمانی که چشم به اندازه کافی بزرگ شد، کلید ماوس را رها کنید. به چشم دیگر بروید و سعی کنید که آن را به طور مساوی توسعه دهید. اگر اشتباهی رخ داد از Command + Z استفاده کنید.
چشم ها کاملا گرد خواهند شد. ما می توانیم از ابزار Warp به منظور فشردن گوشه های چشم بیشتر به سمت بیرون استفاده کنیم.

3. ابزار Pinch
گام اول
فشرده سازی همانطور که حدس زده اید، مخالف توسعه دادن است. ابزار Pinch را از پنل ابزارها انتخاب کنید و با قلمو بر روی بینی کلیک نمایید تا آن را کوچک تر کنید. در مثال من از قلموی کوچکتر استفاده کردم که تنها بخش هایی از بینی را بپوشاند.

4. ابزار Twirl
گام اول
از پنل ابزارها، ابزار Twirl را انتخاب کنید. ابزار Twirl پیکسل های را به حالت چرخشی به حرکت در می آورد. مجددا شما دو تنظیم قدرت و قطر را در نوار آپشن ابزار مشاهده می کنید. به صورت پیش فرض پیکسل ها خلاف جهت عقربه های ساعت خواهند چرخید. برای این که پیکسل ها در جهت عقربه های ساعت بچرخند، پیش از کلیک کردن با ماوس کلید Option را نگه دارید. از ابزار Twirl برای چرخاندن گوشه های دهان استفاده کنید.

5. ابزار Smudge
مرد مورد نظر در مثال ما شروع کرده است که بیشتر و بیشتر شبیه به یک بچه ریش دار شود. برای این که ریش او را بتراشیم نیاز به آموزش دیگری است اما ما می توانیم کارهایی انجام دهیم که شکل اولیه او را توسعه بدهیم.
گام اول
ابزار Smudge را از بخش Liquify از پنل ابزارها انتخاب کنید. اولین چیزی که می بایست توجه داشته باشیم این است که این ابزار از قلموهای استاندارد از پنل قلموها استفاده می کند. بر روی گزینه Brushes در نوار آپشن ابزار کلیک کنید تا پنل قلموها باز شود و یک شکل مناسب قلمو با یک اندازه و سختی مناسب انتخاب کنید.

گام دوم
ابزار Smudge رنگ های جایی که مورد نظرتان هست را با یک انگشت یا قلمو لک دار می کند. از ابزار Smudge استفاده کنید تا شکل اولیه مدل مان را بپوشانید.

6. تیز کردن
در طول تمام این فرآیندها که پیکسل ها فشرده شده اند، احتمالا نواحی ایجاد شده است که لبه های غیرتیزی دارد. مخصوصا چشم ها که از حالت تیز خارج شده و نیاز دارند تا آنها را تیز کنید.
گام اول
نرم افزار مورد استفاده ابزاری به نام Sharpening دارد. آن را از پنل ابزارها انتخاب کنید.

گام دوم
تنظیمات در نوار آپشن ابزار برای Sharpening شبیه به ابزار Smudge است. Strenght مقدار تیزکردن را مشخص خواهد کرد. این مقدار را پایین نگه دارید، ترجیح داده می شود که کمتر از 50 درصد باشد. شما باید توجه کرده باشید که هر بار که با قلمو در یک ناحیه مشابه نقاشی می کنید تنظیمات قدرت تیز کردن بسیار بالاست و می بایست آن را کم کنید. از ابزار Sharpening بر روی چشم ها و نواحی دیگر تصویرتان استفاده کنید که نیاز به تیز کردن دارد. همچنین تا 100 درصد زوم کنید تا به راحتی افکت تیز کردن را ببینید.

تبریک!
ما انجامش دادیم. ما از همه این ابزارهای Liquify استفاده کردیم تا مرد خوش قیافه امان را تبدیل به یک بچه تاجر تبدیل کنیم.

منبع:

http://design.tutsplus.com

۱۳۱۷نمایش ۹۳/۰۹/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی