موشن گرافیک چیست؟ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۱آذر

گرافیک حرکتی (Motion Graphics) چیست؟
گرافیک حرکتی، تکنیکی دیجیتالی است که تصاویر، کلمات، صداها و ویدئوها را با یکدیگر ترکیب می‌کند. نمونه‌های بسیاری از گرافیک حرکتی را در زندگی واقعی و یا به صورت آن‌لاین در منابعی نظیر Hollywood motion pictures و keynote addresses می‌بینیم.
گرافیک‌های حرکتی جالب و به یادماندنی، همواره شگفت انگیز بوده و هستند. غالباً افراد، امکان استفاده از گرافیک‌های حرکتی را در پروژه‌های خود فراموش می‌کنند، چرا که در نظر آن‌ها، گرافیک‌های حرکتی برای تولید به یک تیم بزرگ و، زمان طولانی نیاز دارند.
اما در واقع چنین چیزی صحت ندارد.
اخیراً، یک فیلم گرافیک حرکتی مستقل، با هدف راه اندازی یک اپ ابداعی، برای Skype را طراحی و ساخته‌ام. زمان تحویل از امضاء قرارداد تا آپلود فیلم نهایی روی وب سایت شرکت، تنها سه هفته طول کشید. علاوه بر کاربرد آن‌لاین این فیلم، شرکت مورد نظر توانست از نمایش این ویدئو، در غرفه نمایش استفاده کرده و با استفاده از پروژکتور به معرفی CEO متعلق به شرکت بر روی یک صفحه نمایش بزرگ بپردازد.
در واقع یکی از منابع موجود، برای ارائه بخش‌های مهم کار هنری و فکری، گرافیک‌های حرکتی هستند و شما می‌توانید به منظور دستیابی به نتایج مورد نظر سازمان، آن‌ها را بکار برید.
اگر دوست دارید از آنچه که در درون فرآیندهای خلاقانه اتفاق می‌افتد، آگاهی یابید، کافی است به من اطلاع دهید: من به توصیف آنچه انجام می‌دهم، علاقه وافر داشته و هرگز خودم را در پس گفتارها و اصطلاحات نامفهوم پنهان نمی‌کنم. از سوی دیگر، چنانچه مهلت زمانی شما پایان یافته و از من می‌خواهید که بر روی ارسال بخش‌های جالب، به یاد ماندنی و مهم کار تمرکز کنم، کافی است این وضعیت را نیز به بنده اعلام کنید.
اگر ویدئویی را در دسترس دارید و به دنبال ایجاد تاثیر بیشتر و جذاب‌تر در مخاطب و یا حتی مشخص کردن یک پیام خاص در آن هستید نیز، من می‌توانم با استفاده از بسته London’s Imperial College به شما کمک کنم. این بسته مجموعه‌ای از فیلم‌ها همراه با آژانس‌های ارتباطی است که در آن استادان این حوزه نتایج تحقیقات خود را توضیح می‌دهند. پس از مشاهده این فیلم‌‌ها، یک تیم خلاق، متوجه خواهند شد که، گرافیک‌های حرکتی بهترین راه نشان دادن عناوین و مسائل مهمی هستند که درباره آن‌ها صحبت می‌شود. من نیز توانستم گرافیک‌های حرکتی را در فیلم‌های نهایی key points ، به منظور محظوظ کردن مشتریان، آژانس‌ها و دانشمندان ایجاد کنم.


اگر چه بخشی از زمان خود را بر روی کار با مجموعه‌ای از آژانس‌های بزرگ و مهم گذاشته‌ام، اما همواره کار مستقیم با مشتریان را صرفنظر از اینکه آن‌ها افراد حقوقی، شرکت‌های کوچک یا موسسات خاصی هستند، بسیار دوست می‌دارم. البته این علاقه صرفاً به خاطر منافع مالی و یا حتی میزان مشهور بودن آن‌ها نیست.
اگر شما نیز شرایط گفته شده در این مقاله را دارید، چرا برای اطلاع رسانی درباره پروژه‌های دیجیتالیِ بعدی خود از گرافیک‌های حرکتی استفاده نمی‌کنید؟

منبع:

http://www.alboardman.com

۴۵۷۷نمایش ۹۳/۰۹/۰۱

نظرات  (۱)

ممنون بسیار جالب بود ، تا حالا بهش فکر نکرده بودم :X

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی