پاسخ به چند سوال درباره موشن گرافیک در افترافکت :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۹آذر

شاید شما هم مثل خیلی از علاقمندان به گرافیک ، تمایل دارید در زمینه ی جذاب موشن گرافیک نیز به فعالیت بپردازید اما حجم انبوه سوالات و ابهامات شما را از شروع کار باز می دارد. چند سوال متدوال برای شما جمع آوری کردیم و از یک سایت معتبر آموزشی موشن گرافیک به آنها پاسخ دادیم.سوالاتی که برای شروع کار در این زمینه مطرح خواهند شد. امیدواریم سودمند واقع شود.

  •  تفاوت دو برنامه آموزشی گرافیک‌های حرکتی در افتر افکتس و چگونه کار با افتر افکتس را شروع کنیم، با یکدیگر چیست؟

در برنامه اول، هدف ما آموزش اصول اولیه حرکت در افتر افکتس نیست. در عوض این برنامه آموزشی بر مهارت‌های پایه‌ای استفاده از افتر افکتس در گرافیک‌های حرکتی تمرکز دارد.

  • آیا فیلم آموزشی وجود دارد که قبل از شروع کار با این برنامه‌ بتوان آن را مشاهده کرد؟

ما این برنامه آموزشی را برای هنرمندانی توصیه می‌کنیم که از قبل با اصول افتر افکتس آشنایی کامل داشته و می‌خواهند بر پایه دانش فعلی خود بر گرافیک‌های حرکتی در افتر افکتس نیز تمرکز کنند. اگر تا کنون افتر افکتس را بکار نبرده‌اید، ابتدا به سراغ برنامه آموزشی چگونه کار با افتر افکتس را شروع کنیم، بروید.

  • توقعات ما از این برنامه آموزشی در چه حدی می‌تواند باشد؟

با توجه به تجارب یادگیری‌ها، این برنامه آموزشی به فراخور اطلاعات قبلی شما قابلیت کاربردی خواهد داشت. در واقع، قرار نیست چگونگی ایجاد هر نوع پروژه طراحی حرکتی موجود و ممکن را بیاموزید، اما همانطور که به مرور زمان برنامه آموزشی را پیش برده و کامل می‌کنید، دانش کلی از تکنیک‌های گرافیک‌های حرکتی همراه با استاندارد‌های صنعتی آن‌ها که قابلیت کاربرد در پروژه‌های طراحی حرکتی را دارند، به دست خواهید آورد.

 

  • مرحله بعدی پس از کامل کردن این برنامه آموزشی چیست؟

جواب: به عنوان یک هنرمند، همواره تکنیک‌ها و راه‌کارهای جدیدی برای یادگیری وجود دارند. پس از کامل کردن این برنامه آموزشی، مشاهده لینک‌ها و برنامه‌های مشابه دیگر (نظیر:other After Effects learning paths) را توصیه می‌کنیم.

 

  • سوال: چنانچه تا کنون از افتر افکتس استفاده نکرده‌ایم، آیا می‌توان آن را در نرم افزار‌های مورد علاقه بکار برد؟

جواب: هر چند ما استفاده از افتر افکتس را در این برنامه آموزشی توصیه کرده‌ایم، اما تقریباً همه اصول پایه‌ای را که قابل انقال به دیگر بخش‌های نرم افزارهای مورد استفاده شما می‌باشند، در آن گنجانده‌ایم. در صورتیکه انتقال این تکنیک‌ها به نرم افزار مورد نظر شما دشوار است، انواع مختلفی از برنامه‌های آموزشی برای سایر نرم افزارها را نیز در اختیار داریم. لینک Learning Paths را به منظور جستجوی نرم افزار مورد نظر خود ملاحظه کنید.

 

  • برنامه‌های آموزشی چه هستند و چگونه باید از آن‌ها استفاده کرد؟

برنامه‌های آموزشی مجموعه‌ای از دوره‌های آموزشی‌اند که برای استفاده آسان‌تر در سطوح مختلف سازمان‌دهی شده‌اند. توصیه می‌کنم که از سطح اول در اولین دوره آموزشی شروع کرده و به ترتیب تمام سطوح و دوره‌ها را طی کنید.

 

  •  آیا باید گام به گام با ویدئوهای آموزشی پیش رفت؟ آیا می‌توانیم روی پروژه شخصی خودمان کار کنیم؟

هدف نهایی ما ایجاد توانایی انتقال تکنیک‌ها و ابزارهای فراگرفته شده از این برنامه آموزشی به پروژه‌های شخصی شماست. هر چند سرعت فراگیری افراد با یکدیگر متفاوت است، اما یک فرایند سه مرحله‌ای را پیش از بکارگیری تکنیک‌ها در پروژه‌های شخصی به  شما توصیه می‌کنیم: در گام اول باید هر ویدئوی آموزشی را مشاهده و نکته‌های ارائه شده را یادداشت کنید. در گام دوم، همزمان با مشاهده ویدئو، بهتر است هر مرحله را برگردان و تکرار کنید. در پایان نیز سعی کنید بدون نگاه کردن به ویدئوی آموزشی هر مرحله را روی پروژه شخصی خود اجرا و برگردان کنید.

این کار به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که توانایی شما صرفاً به برگردان مطالب آموزشی محدود نشده و در واقع تکنیک‌ها و ابزارها را به خوبی فراگرفته‌اید. بنابراین امکان انتقال آن‌ها به پروژه‌های شخصی فراهم شده است.

 

  • چنانچه در حین دوره آموزشی با سوالاتی مواجه شدیم، چه باید کرد؟

 ما مجموعه‌ای خاص را به عنوان مکانی برای برای پاسخگویی به سوالات تکنیکی تنظیم کرده‌ایم. در این مجموعه تعداد زیادی مربی Digital-Tutors، اعضاء فنی، تعدیل کننده و دیگر اعضاء کمک کننده هستند که در حین فراگیری افتر افکتس می‌توانند پاسخگوی سوالات شما باشند. با یک کلیک ساده روی لینک مربوطه می‌توانید به این مجموعه دسترسی پیدا کنید.

 

  • اگر نسخه افتر افکتس دوره آموزشی با نسخه نصب شده روی سیستم ما تفتوت داشت، چه باید کرد؟ آیا همچنان می‌توان کار را ادامه داد؟

جواب: بله! هرچند ویژگی‌ها وابزارهای کاملاً جدیدی به نسخه‌های جدید افتر افکتس اضافه شده است، اما اکثر تکنیک‌های آموزشی تغییر نمی‌کنند و می‌توانند به سادگی از یک نسخه به نسخه دیگر منتقل شوند. فقط به خاطر داشته باشید که تفاوت در نسخه‌های فایلی سبب می‌شوند تا امکان باز کردن فایل پروژه‌هایی که با نسخه‌های جدیدتر افتر افکتس ایجاد شده‌اند، از طریق نسخه‌های قدیمی‌تر وجود نداشته باشد. و البته همواره می‌توانید ابهامات و تفاوت‌های ناشی از بکارگیری نسخه‌های مختلف افتر افکتس را با استفاده از لینک‌های پاسخگویی به سوالت بر طرف کنید. 

۹۴۱نمایش ۹۳/۰۹/۰۹

نظرات  (۱)

سلام
من افتر cs5  دارم
چرا بیشتر از 30 ثانیه از فایل تصویری را قبول نمی کنه؟
با تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی