طراحی لیست کارهای روزانه :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۶دی

تصویری که شما ایجاد خواهید کرد ...


در این آموزش شما یک آیکون برنامه لیست کارهای روزانه و یا برنامه سازماندهی با استفاده از افکت سه بعدی ایجاد می کنید که آماده استفاده برای دسکتاپ یا مارکت است. این آیکون از ترکیب سایه های شعاعی، اختلاط ، نور، یک نمای سه بعدی ساده اما چشم نواز بدست می اید. این آموزش از نرم افزار ادوبی ایلستریتور CC سال 2014 استفاده می کند اما بیشتر تکنیک های به کار رفته را می توان با استفاده از ورژن های دیگر نیز به کار برد.
1. شکل پایه آیکون را ایجاد کنید
گام اول
با کشیدن یک مربع با استفاده از ابزار Rectangle Tool (M) شروع کنید. در پنل Gradient، یک سایه شعاعی از رنگ قهوه ای مایل به زرد (#e3c184) به سمت مقداری تیره تر (#c9a068). اعمال کنید.


گام دوم
از ابزار Direct Selection Tool (A) استفاده کنید تا گوشه های Live Corners چهارگوش را به سمت داخل بکشید تا گوشه ها مقداری گرد شود.
سپس با استفاده از ابزار Line Segment Tool (/) یک خط عمودی با ضخامت 1-2 pt از رنگ قهوه ای مایل به زرد رسم کنید، حالت اختلاط Blend Mode آن را در پنل Transparency در حالت Screen قرار دهید. یک خط تیره تر دیگر رسم کنید، مقداری بر روی خط اول بیافتد، حالت اختلاط Blend Mode را Multiply کنید. دو خط را با یکدیگر در یک گروه قرار دهید . (Control-G)
گروه خط را کپی نموده (Control-C) و در صفحه برای پنج بار قرار دهید (Control-V) در عرض چهارگوش تان آنها را گسترش دهید.


2. دفترچه تان را ایجاد کنید
گام اول
یک چهارگوش با گوشه هایی گرد شده رسم نمایید و آن را 15 درجه با استفاده از ابزار Rotate Tool (R) بچرخانید. یک سایه شعاعی از سفید (#ffffff) به قهوه ای روشن (#f3dcca). اعمال کنید.


گام دوم
شکل دفترچه یادداشت را دوبار کپی کنید. رنگ fill شکل کپی را رنگ تیره تر (#a8783f). قرار دهید. یکی از کپی ها را با شکل دفترچه ای که پیش از این ساختید تنظیم نمایید و شکل کپی دیگر را در قسمت راست و پایین بقیه آیکون بگذارید.
Opacity شکل کپی سمت راستی را در پنل Transparency تا صفر درصد کاهش دهید. هر دو شکل کپی را انتخاب نموده و با استفاده از ابزار Blend Tool (W) یک مخلوط از 50 گام (یا هر مقداری که به شکل شما یک اختلاط نرم می دهد) ایجاد کنید.
در پنل لایه ها گروه مخلوط شده را زیر شکل دفترچه قرار دهید.


گام سوم
صفحه دفترچه ای که در گام پیشین رسم کردید را کپی کنید. گوشه سمت چپ و بالا را مقداری روی هم قرار دهید. هر دو شکل را انتخاب کنید و با استفاده از ابزار Shape Builder Tool (Shift-M) بخش نامتقاطع از روی هم رفتگی شکل را انتخاب کنید. این شکل اضافی را از حالت انتخاب خارج نموده و حذف نمایید. رنگ fill شکل زیرین را بژ (#dbb588) کنید تا به آیکون بعد بدهید.

گام چهارم
برای فنر دفترچه یادداشت، یک چهارگوش با گوشه های گرد شده کوچک رسم نمایید (با هر دو ابزار Rectangle Tool یا Round Rectangle Tool می توانید این کار را انجام دهید) که یک سایه شعاعی از رنگ خاکستری (#b6ada6) به خاکستری گرم تیره (#6f5c4f). به آن اعمال شده باشد. از اببزار Gradient Tool (G) استفاده کنید تا شعاع سایه را به سمت بالای شکل تغییر دهید.
شگل مارپیچ را سه مرتبه کپی کنید، آنها را در یک خط قرار دهید و گروه را 15 درجه بچرخانید. شکل ها را نزدیک بالای دفترچه قرار دهید. دایره های تیره با رنگ قهوه ای مایل به زرد با استفاده از ابزار Ellipse Tool (L) رسم نمایید تا سوراخ های صفحه دفترچه را ایجاد کنید. آنها را زیر شکل های فنری در پنل لایه ها قرار دهید.


گام پنجم
برای گوشه صفحه دفترچه که تا شده است، صفحه دفترچه اصلی را کپی کنید. از ابزار قلم pen Tool (P) استفاده کنید تا یک سه گوش کوچک بر روی گوشه راست پایین چهارگوش رسم نمایید.
از ابزار Shape Builder Tool استفاده کنید تا سه شکل را از هم تفکیک کنید. شکل اضافی سمت راست را حذف کنید.
شکل گوشه ای را بچرخانید تا با پایین صفحه دفترچه در یک راستا قرار بگیرد. یک سایه خطی اعمال کنید که از رنگ بژ روشن به سمت سفید می آید (مشابه سایه ای که برای صفحه ایجاد کردید)
صفحه تا خورده جدید را زیر فنر و گروه سوراخ و بالای بقیه طرح دفترجه در پنل لایه ها قرار دهید. سایه شکل را زیر صفحه تا خورده مقداری تیره تر نمایید تا تنظیم شود.


3. ساخت المان مداد
یک مستطیل عمودی با رنگ آبی فیروزه ای (#00a79d). رسم کنید. دو مثلث رسم کنید. چه با ابزار Pen Tool یا Polygon Tool، که روبروی هم بوده و با مستطیل عمودی همپوشانی داشته باشند. همانطور که پیش از این عمل کردید، از ابزار Shape Builder Tool استفاده کنید تا مثلث ها را از چهارگوش حذف نمایید. شما باید به تصویری شبیه به شکل زیر برسید.


گام دوم
بخش های همپوشانی شده از شکل سوم مداد را در سه سایه قهوه ای مایل به زرد رسم نمایید. مطمئن شوید که آن از روشن به متوسط و به تیره می آید، همان طور که نهای ترین انتخاب نور را داریم. برای لبه دالبر شکل، من یک شکل دالبردار همپوشانی شده با استفاده ابزار pen Tool رسم کردم و از ابزار Shape Builder Toolیک بار دیگر استفاده کردم تا آن را از بقیه شکل پاک کنم.


گام سوم
یک چهارگوش کوتاه در قسمت انتهایی مداد بچسبانید تا پاک کن را شکل دهد. در پنل Properties شما می توانید شعاع دو گوشه بالایی شکل را تغیییر دهید. یک سایه خطی به شکل پاک کنید در هر سه سایه از قرمز بدهید: متوسط (#fd393e), روشن (#ff706a), و تیره (#fd393e)..
سه چهارگوش خاکستری رسم نمایید تا قسمت اتصال دهنده فلزی پاک کن را شکل دهید. یک سایه شعاعی که پیش از این در قسمت فنر دفترچه استفاده شد اعمال کنید. از ابزار Gradient Tool استفاده کنید تا شعاع هر سایه را به سمت بییرون بالا و چپ مداد تنظیم کند.


گام چهارم
چهارگوش هایی رسم کنید که صفحات را بر روی مداد در بخش آبی فیروزه ای شکل مشخص می کند. مطمئن شوید که آنها با شکل های دالبر که پیش از این ایجاد کرده اید تنظیم شده باشد. من آبی فیروزه ای روشن (#14c9b8) و تیره (#057f73) اضافه کردم تا مقدار روشنایی پایدار بماند.
یک دایره رسم کنید که با نوک مداد همپوشانی داشته باشد و از سایه خاکستری مشابه با فنر دفترچه استفاده کنید. بخش های اضافی نوک مداد را از بخش چوبی با استفاده از ابزار Shape Builder Tool حذف نمایید.


گام پنجم
المان های مدادتان را باهم در یک گروه قرار دهید، مداد تان را بر روی آیکون پایه قرار دهید (در صورت نیاز بچرخانید یا اندازه کنید) و به مسیر Effect > Stylize > Drop Shadow. بروید. تنظیمات زیر را به آن اعمال کنید.
• Mode: Multiply
• Opacity: 45%
• X Offset: 7 px
• Y Offset: 7 px
• Blur: 7 px
• Color: Brown (#3f1706)


4. طراحی آیکون را کامل کنید
گام اول
علامت تیک ساده ترین المان طرح آیکون می باشد. یک مستطیل باریک رسم کنید و آن را 45 درجه بچرخانید. مستطیل را کپی نموده و آن را 90 درجه بچرخانید. دو شکل را بر روی هم قرار دهید و با استفاده از ابزار Shape Builder Tool پایین دو شکل را حذف کنید. شکل های باقی مانده را باهم ادغام Merge کنید تا به شک تیک برسید.
یک سایه شعاعی از رنگ سبز روشن (#e5f034) به رنگ سبز (#bdd734). اعمال کنید. علامت تیک را کپی نموده و شکل کپی شده را درست زیر شکل اصلی قرار دهید و اندکی آن را به سمت پایین و راست حرکت دهید. رنگ fill شکل کپی شده را به رنگ سبز دیگری (#9dcd34). تغییر دهید.
هر دو شکل را با یکدیگر در یک گروه قرار دهید و یک سایه مخلوط به صورت همان سایه ای که پیش از این برای دفترچه ایجاد کردیم، اعمال کنید.

گام دوم
مطمئن شوید که سایه های تان از یک مسیر پیروی کنند. طرح آیکون تان را در یک گروه قرار دهید. مربع با گوشه های گرد شده ای که در ابتدای آموزش تولید کردید را کپی نموده و آن را با شکل اصلی تنظیم نمایید. مربع کپی شده و طرح آیکون تان را انتخاب کنید و یک ماسک ایجاد کنید. Make a Clipping Mask (Control-7).
دومین نمونه از چهارگوش را قرار دهید و رنگ fill را برای آن یک قهوه ای مایل به زرد تیره کنید. آن را پشت گروه آیکون در پنل لایه ها قرار دهید و آن را مقداری به سمت پایین و راست حرکت دهید. (همانطور که در شکل زیر می بینید)


کارتان عالی بود، انجامش دادید!
با انجام آخرین مرحله، کار ما به پایان رسید! یک پس زمینه ساده به آیکون تان اضافه کنید یا آن را برای دسکتاپ یا برنامه مورد استفاده شفاف نگه دارید.


منبع

۱۱۶۶نمایش ۹۳/۱۰/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی