14 روش برقراری و اتصال خطوط :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۱بهمن

خطوط عناصر فراگیرنده زبان بصری هستند.آنها با انواع گوناگون مفاهیم ارتباط برقرار میکنند که خیلی زیاد بستگی به متنی که از آن استخراج میشوند و ویژگی های خط دارند.

ما یاد میگیریم که زبان خطوط را از طریق تجربه زندگی در یک فرهنگ بصری و از طریق آموزش تفسیر و درک کنیم.مفاهیم خیلی کمی از قبیل استفاده از علائم محاسبه حتی میتوانند به لحاظ شناختی طبیعی باشند.تعداد روش هایی که خطوط ارتباط برقرار میکنند تعجب آور است.21 روش از آنها در اینجا ذکر شده است.

1. خطوط مجزا کرده و از هم جدا میکنند

هنگامیکه یک خط بین دو جزئ قرار میگیرد به معنای آن است که آن جز ها از هم جدا میباشند.به عنوان مثال ستون های روزنامه ها اغلب توسط خطوط عمودی از هم جدا میشوند تا نشان دهند که هر ستونی یک مقاله مجزاست.مجلات اغلب از خطوط جدا کننده برای جدا کردن آگهی ها از محتوا استفاده میکنند.طنز پرداز ها از خطوط پنل برای تعیین هر قاب در یک ردیف استفاده میکنند.

2. خطوط نشان دهنده دسته بندی هستند

یک خط کامل یا تقریبی اطراف هر جسمی به معنای آن است که این اشیا بخشی از یک گروه یا دسته مشابه هستند.این روش نیز در تصاویر انتزاعی یافت شده است و  هر جا یک خط دور شی در یک نمودار کشیده شده است نشانه آن است که آیتم ها با هم در ارتباطند.

3. خطوط نشان دهنده واحد های زمانی هستند

روی صفحه ساعت های دیواری و مچی خطوط نشان دهنده واحد های زمانی هستند.به طور رایج 12 خط کوچک اطراف صفحه نشان دهنده فاصله زمانی 5 دقیقه هستند اگر چه بعضی ساعت ها تعداد خطوط را به 4 در فاصله زمانی 15 دقیقه کاهش میدهند.همچنین خطوط نمایانگر فاصله زمانی روی خطوط زمان هستند.

4.خطوط نمایانگر واحد طول هستند

ارتباط میان زمان و فضا به زبان بصری ختم میشود.خطوط واحد های طولی را همانند زمان تعیین میکنند. یک شاخص چوبی فلزی یا پلا ستیکی حتی بدون عدد هم خطوطی را در فواصل منظم نشان میدهد که مفهوم یک وسیله اندازه گیری را منتقل میکند.

5. خطوط روشنایی را منتقل میکنند

خطوطی که از یک شی میتابند سبب روشنایی میشوند.احتمالا منظور از  روشنایی  خورشید یا درخشندگی سکه طلا است.چون لامپ نیز به این نظریه جدید مربوط میشوداین خطوط نیز میتوانند به عنوان یک نظریه جدید روشنایی تعبیر شوند.

6. خطوط انتقال دهنده صدا هستند

خسیم های اطراف یک اسپیکر ایرفون یا ابزار موسیقی طوری ارتباط برقرار میکنند که آن شی صدا را منتشر میکند.خطوط صدا در انواع مختلفی وجود دارند.آنها مانند خطوط مشعشع یا مانند لبه ها در تصاویر کارتونی که در اینجا نشان داده شده است احتمالا رسم میشوند.همچنین خطوط صدا مانند خط دندانه دار یک موج صدا یا مانند نیمدایره های هم محور رسم میشوند.

7. خطوط محاسبه را منتقل میکنند

مردم از زمان کودکی تا نوجوانی از خط شاخص برای محاسبه هایشان استفاده میکنند.در سیستم شاخص هر خطی یک تناظر یک به یک با یک آیتم خاص ادارد مثل یک خط برای هر نقطه از یک شاخص.استفاده از خطوط برای محاسبه در بسیاری از فرهنگ ها رایج میباشد اگر چه خطوط ممکن است از چند شکل مختلف تشکیل شده باشند.

8. خطوط نشان دهنده داده های عددی هستند

خطوط مقادیر داده ها را در نمودار های خطی میله ای و سایر نمودارها نشان میدهند.در نمودارهای خطی خطوط روند کار را نشان میدهند.در نمودارهای میله ای خطوط تک نشان دهنده مقادیر هستند.همچنین ما پستی ها و بلندی های خطوط را روی باز خوانی ماشین مثل ثبت ضربان قلب به وسیله برق.

9. خطوط نمایانگر داده های ماشینی هستند

خطوط اسرار آمیز بارکد (برچسب) داده هایی را نشان میدهد که هیچ کس جز ماشین نمیتواند آنها را بفهمد.این خطوط کیفیت و اتوماسیون را نشان میدهند.ما اعتمادمان را بر صحت آن در تمام زمانها میگذاریم و جنسی را خریداری میکنیم که بارکد داشته باشد.

10. خطوط نشان دهنده اطلاعات روی نقشه هستند

خطوط مفاهیم ذیادی را روی نقشه نشان میدهند.آنها به جاده ها خیابان ها خطوط راه آهن و مسیر عبور دوچرخه های یک منطقه تخصیص داده میشوند.آنها از وسط یک نقشه به صورت موج دار عبور میکنند تا رودخانه ها و مسیر صخره ها را نشان دهند.همچنین خطوط تعیین کننده مرزهای سیاسی جغرافیایی یک نقشه هستند.

11. خطوط برقراری ارتباط میکنند

خطی که دو شی را به هم وصل میکند نشانگر آن است که هشیا به هم مربوطند.در نمودارها و تصاویر جعبه ها و آیکون ها توسط خطوط به هم مدبوط میشوند تا نشان دهند که کدامیک به هم مربوطند.در تصاویر اطلاعاتی یک برچسب معمولا با یک خط به جزئی که متعلق به آن است وصل میشود.خطوط حلقوی ارتباطات روی کره را نشان میدهد.هنگام چرخش زمین ارتباطات بر اساس یک معیار جهانی است.

12. خطوط احساس را منتقل میکنند

با عرض پوزش به خاطر چهره خندان این چهره نمادین و ساده بیان کننده احساس است.انحنای ساده ابرو ها و دهان در جهت مناسب نمایانگد خشم است.

13. خطوط جنبش را منتقل میکنند

خطوط حرکت افقی خیلی کم پشت یک شی به معنای آن است که شی به سرعت جلو میرود.خطوط منحنی کوتاه اطراف دم یک سگ نشان میدهد که سگ در حال دم جنباندن و تشکر است.همین خطوط اطراف یک شخص در برف نمایانگر لرزیدن اوست.این محتویات چهارچوبی جهت تفسیر و توضیح است.

14. خطوط نشان دهنده سوراخ و کنگره هستند

یک سری قسمت های کوتاه خط در یک متن یک سوراخ هایی را برای پاره کردن کاغذ درست میکنند .هنگامیکه با قیچی علامت میزنند یعنی محل برش. همچنین در کاردستی از قبیل اریگامی محل تا هم معنی میشود. 


منبع

۱۱۱۹نمایش ۹۳/۱۱/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی