طراحی جلد با تکیه بر مفاهیم حروف - کیوان روشن بین :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۸بهمن

در این مطلب طرح جلدهاى «کیوان روشن بین» طراح گرافیک و تصویرگر را براى دو مجله «سوره اندیشه» و «جان و تن» خواهیم دید. کیوان، متولد ١٣۶٠ و فارغ التحصیل کاردانى گرافیک است.
او مى گوید که در طراحی این مجلات به حجم کلمات و مطالب داخل مجله فکر کرده که در نهایت باید به یک معنای کلی دست پیدا کنند. کیوان تلاش نموده در طراحی جلد، با عناصر ریز و آبجکت های کوچک، برخوردى مثل کلمات داشته باشد که در نهایت از ترکیب این عناصر ریز، یک مفهوم کلی انتقال پیدا کند.
او در طراحی مجله «جان و تن» که یک مجله ى روانشناسی است از ایده «جوهرهای رورشاخ» استفاده کرده است. تست رورشاخ “Rorschach”یک تست روانشناسی است که در آن افراد مورد معاینه، تلقی و تصور خودشان را از لکه‌های جوهر می‌گویند و روانشناس بر اساس این تلقی، نوع شخصیت یا عملکرد احساسی فرد را تشخیص می‌دهد.

کیوان در جشنواره هاى متعددى شرکت نموده و نفر اول بخش طراحى جلد مطبوعات ایران در سال ٩٣ بوده است . تلاش او در استفاده محدود و بهینه از رنگ در مقابل فراوانىِ فرم، باعث ایجاد لحن متفاوتى در آثارش شده که در ادامه خواهیم دید:


منبع

۱۷۵۱نمایش ۹۳/۱۱/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی