میخواهید یک طراح گرافیک آزاد باشید؟ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۰اسفند

نمونه ای از تواضع پروژه طراحی علامت تجاری Lauren Magda که برای گروه Detroit با نام TART ایجاد گردیده است.

حرفه های طراحی و تصویر سازی به لحاظ حدود و قوانین به شدت با هم فرق دارند.امروز ما تصمیم داریم نگاهی به نقشی که یک طراح گرافیکی داخلی بر عهده دارد بیاندازیم.من به دنبال یک سری طراحانی گشتم که در سازمانهای تبلیغاتی ساخت و ساز و طراحی گرافیکی مشغول به کار بودند و آنها را مورد پرسش و پاسخ قرار دادم تا بفهمم حرفه روزانه آنها شامل چه چیزهایی میشود آنها چطور وارد این حرفه شده اند و چه نوع محصولی آنها تولید میکنند.
اغلب اوقات دستیابی به این مسائل پشت پرده برایم بسیار دشوار بود.یا در میافتم که بسیاری از طراحان گرافیک که در رسانه های اجتماعی فعالیت دارند وابسته به حزب یا جماعتی نیستند .رسیدن به این مسائل پشت پرده از سوی چندین طراح کاملا لذت بخش است.و بنده امیدوارم شما پاسخ سوالات و اطلاعات تان را آموزنده بیابید.متن زیر را راهنمایی در جهت نقش یک طراح گرافیکی داخلی در نظر بگیرید.
شغل یک طراح گرافیکی داخلی چیست و چه کاری انجام میدهد؟
آنها طراحی میکنند سوال بعدی!

بسیار خوب خیلی هم ساده نیست.(اگر چه این پاسخ اولیه بسیاری از طراحان گرافیکی است). بیایید این نقش ها را که معمولا در موقعیت داخلی قراردارند از یکدیگر تفکیک کنیم:
فایل های از پیش چاپ شده برای چاپ:خواه یک شرکت محتوایش را برای چاپ بیرون بفرستد یا اینکه فرایند چاپ شان را در داخل انجام دهند در هر حال طراحان باید کار هنری طراحی ها صفحه آرایی یا هر محتوایی که آنها در حرفه شان با آن سر و کار دارند را آماده چاپ کنند.این اغلب وظیفه اصلی یک طراح میباشدکه بستگی به رتبه و درجه شان در یک سازمان دارد.
خط مشی هایی برای مشتری ها ارایه دهد:به عنوان مثال بیایید شرکت طراحی را در نظر بگیریم که قرار است برنامه ای را برای یک مشتری طراحی کند.این طراح باید با تیم طراحی و/یا کارگردان هنری ملاقات داشته باشد تا جزئیات این کار را در دسترس داشته باشد.سپس آنها خط مشی های برنامه را کنار هم قرار داده تا به مشتری نشان دهند یا در طی یک نمایش کنار هم قرار میدهند.هیچ مشتری یک مفهوم یا طرح منفرد را نشان نمیدهد.آنها قطعات چند گانه ای را نشان میدهند که از میان آنها انتخاب شده اند و معمولا آنهایی که ویرایش شده اند یا بیشتر بسط یافته اند.
طرح را برای شرکت ارزیابی کنید:وقتی برای بخش هنری یک شرکت کار میکنید طراحان گرافیکی کسانی هستند که آگهی های چاپی پوستر ها برچسب ها بروشور ها کاتالوگ ها برنامه ها و ... را چاپ میکنند.اگر شرکت دارای یک تیم طراحی داخلی باشد وظیفه آنها ایجاد گروه شان بازار یابی اجناس شان و ذخیره هنر به کار رفته در شرکت شان میباشد.(مگر آنکه آنها از وب سایت ها یا منبع دیگری چون Graphic River,Shutterstockو...استفاده کنند.)
و غیره...:نقش یک طراح داخلی همواره بیش از این خواهد بود .وقتی شرکتی به طراحان خود ساعتی یا یک حقوق ثابت پرداخت میکند آنها از قبل تعهدی به زمانشان دارند بنابر این هر آنچه نقش های طراحی (یا مربوط به آن) به هنگام سود رسانی به شرکت میتوانند انجام دهد آنها انجام خواهند داد.

مسئولیت های روزانه بنده حقیقتا روز به روز در حال تغییر است.اما من اصولا فایلها را برای چاپ از پیش چاپ میکنم اجناس بازاریابی را طراحی میکنم و decalهای گمرکی برای بیمارستان ها و سایر شرکتهای پزشکی وابسته ارائه میدهم.Lauren MagdaازBodyPartChartاز Fathead


چه آموزشهایی طراحان میبینند و چه مدت در این جایگاه میمانند؟
بگذارید این را به دو دسته تقسیم کنیم.اولا این بستگی به هنرمند و مقام آنها و نیازمندیهایی که یک شرکت برای یک رزومه به دنبال آن میگردد دارد.سایز نمونه ما از طراحان کوچک بود اما بیشتر برخی اشکال رسمی آموزش را در زمینه هنر داشته اند.
اما همه یک درجه کسب نمی کنند یا در ترتیب درجه شان باقی نمی مانند .در حالیکه یک درجه در طراحی گرافیکی عامل مهمی در رزومه شماست ولی یک be-all end-all برای کار در منزل نیست.از مصاحبه ای تا مصاحبه دیگر یکسری شرایط راهی برای هر موقعیت هنرمند و مهمترین جزئی است که آنها هر جایی که امروزه مهارت هایشان را در آن کسب میکنند به دست می آورند.
بعلاوه وقتی میپرسیم آنها چطور شغلشان را یافتند پاسخ ها از گشتن و مشاهده یک آگهی تبلیغاتی در وب سایت ها یی چون Indeed.comتا ارتباط شبکه ای با سایر کارمند های شرکت میباشد.

پوستر قهرمانان شهر از Ruta Ett

من کمدی و هنر ترتیبی دردانشکده دانشگاه Gavleدر سوئد خوانده ام وگرافیک سه بعدی برای مسابقات در زمین بازی مدرسه فنی حرفه ای در Falunسوئد را گذرانده ام.در حالیکه هیچ کدام از اینها با حرفه کنونی ام به طور مستقیم ارتباط ندارند.آنها هنوز هم برای رسیدن من به جایی که اکنون هستم لازم و ضروری هستند.Sara Berntsson از Ruta Ett در سوئد

دوما چه مدتی طراح بسته به شرکت و اولویت های هنرمند در جایگاه خود باقی می ماند.
در مورد شرکت های کوچک مثلا شرکت سرگرمی های کودکان به ریاست Ruta Ettکه در سوئد واقع میباشد تیم طراحی کوچک است و حرفه طراحان میتواند خارج از نوع موقعیت شان تغییر کند.آنها از پیش کلاه های چند جور میپوشند بنابر این به بلندی یک نردبان که شما اغلب در شرکت های خیلی بزرگ می بینید که تیم شان شامل طراحان مبتدی طراحان بالا رتبه و کارگردانان خلاق میشود نیستند.بیشتر آنها که بنده با ایشان در مورد موقعیت شان مصاحبه نموده ام شغل شان را برای یک تا سه سال انتخاب کرده اند و پیش از این پیشه شان یک یا دو شغل دیگر با شرکتی دیگر (اغلب کوچکتر یا در همان اندازه)داشته اند.
توضیحات اضافه در مورد خود موقعیت و شغلهای مربوطه مربوط به نقش کارآموزان است.همه شرکت ها نسبت به آن تعهد ندارند ولی بیشتر آنها اغلب دانشجویانی در سال آخر شان طراحی میکنند یا فارغ التحصیلانی تربیت میکنند که وارد صنعت شده و به دنبال تجربه کاری میگردندتا وارد رزومه کاریشان کنند. شرکت Adrianکه یک طراح گرافیکی است و در یک بخش تبلیغاتی کار میکند یادآور میکند که کارآموزان اغلب روی پروژه های حقیقی در شرکتی با طراحان گرافیکی تمام وقت کار میکنند.و اغلب به عنوان شخصی که در یک شرایط کلاسی قرار دارد مورد انتقاد قرار میگیرند.بنابراین آنها نه تنها در حال تجربه این شغل هستند بلکه هنوز هم در حال یادگیری هستند.

آنها معمولا در حال مطالعه طرح گرافیکی یا تبلیغاتی هستند.ما کار آنها را مشاهده میکنیم و از آنها انتقاد میکنیمتا بدین وسیله چیزی یاد بگیرند.شرکت Adrian یک طراح گرافیکی در یک سازمان تبلیغاتی در نقش کارآموزان

نتیجه گیری
نقش طراحان گرافیکی داخلی با هم فرق دارد.با کار کردن در بخش تبلیغات مسابقات گیمی بازار یابی و طرح های مختلف تولیدی طراحان گرافیکی سرمایه مهمی برای موفقیت یک شرکت محسوب میشوند.یک سرمایه مهم از جمله طراح گرافیکی که در یک شرکت کار میکند بر عکس کارمند غیر وابسته دارای یک کار مداوم و پیوسته خواه با حقوق ثابت یا ساعتی میباشد.بدین ترتیب آنها ممکن است حجم کاری زیادی در یک چهار چوب زمانی کم داشته باشند یعنی چیزی که از یک کارمند غیر وابسته که چهار چوب زمانی اش را تعیین کرده یا نادیده میگیرد انتظار نمی رود.
بر خلاف موافقان و منتقدان، موقعیت طراحان گرافیکی انواع گوناگونی دارند. مسیر حرفه شان را همانند آنهایی که دنباله رو شان هستند منحصر به فرد میکنند. بعضی نقش های شغلی و نیاز های موقعیتی را درک می کنند کاربرد نشان داده شده سبب می شود شما ابزار لازم جهت شروع یا حتی ادامه آن و مسیر های طراحی تجاری مربوطه را برای یک حرفه طولانی مدت داشته باشید .


منبع

۱۰۲۲نمایش ۹۳/۱۲/۱۰

نظرات  (۱)

متنتون بسیار گنگ بود. شاید بد ترجمه شده. خودتون یکبار بخونید ببینید چیزی متوجه می شید!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی