6 نکته کلیدی برای طراحان گرافیک :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۸اسفند

حرفه ی گرافیک همانند حرفه های دیگر دارای نظریات مختلف و گوناگونی است که ممکن است شما با همه ی آنها آشنا نباشید. در این مقاله به چند نکته و نظریه ی کلیدی گرافیک می پردازیم و بصورت خلاصه توضیحی خواهیم داد. اگر یک مبتدی و یا یک علاقمند و یا حتی یک گرافیست حرفه ای هستید ، این نکات را از دست ندهید.

1.مهارتهایی که در راستای انجام کارهای گرافیکی هست را ارتقا دهید.
اگر شما می خواهید که یک طراح باشید و کار شما رو به پیشرفت باشد، باید توجه داشته باشید که نیاز به جمع آوری مهارت برای خود دارید تا بتوانید در رقابت با رقبای خود پیروز باشید. اگر شما در زمینه ای از طراحی موفق بوده اید می توانید با تمرکز بر روی آن مهارت خود را افزایش دهید. تا می توانید طراحی کنید و هر روز روش جدیدی را امتحان کنید، این کار باعث می شود که فکر و مهارت شما در طراحی رشد کند، به هیچ عنوان به شناخت اولیه از طراحی بسنده نکنید. کار کنید و کارهای دیگران را نگاه کنید، شما نیاز به این دارید که کارهای افراده خبره در زمینه کاری خود را زیر نظر داشته باشید و از کارهای آنها الهام بگیرید.


2. زمان بگذارید برای طراحی
در شروع کار شما به سبب سفارش کم از جانب مشتری، زمان کمتری را به طراحی می گذارید. نباید اینگونه باشد، طراح عزیز باید کار کنید و زمان بگذارید. هر روز باید زمانی را برای طراحی بگذارید حتی اگر سفارش مشتری نیست، اگر شما انواع کار را طراحی کنید (پوستر، تراکت، طرح جلد و...) هم برای خود نمونه کار دارید و هم اینکه زودتر از مرحله آماتور گذر خواهید کرد. حتی پیشنهاد می کنم کارهای خود را پرینت گرفته و با نگاه کردن به آن مشکلات خود را پیدا کنید.
3. انتقادات سازنده را قبول کنید
شما نمی توانید تمام سلایق را یک جا داشته باشید. بگذارید دیگران کارهای شما را انتقاد کند و از آن انتقادها به درستی استفاده کنید. این را بدانید که هر چه بیشتر به نظرات دیگران گوش کنید زودتر نیز به نتیجه می رسید. این انقادات را کمکی برای کار خود بدانید.
4. ذهن خود را آرام کنید
 در کنار متعهد بودن در قبلا کار، داشتن ذهن باز و آزاد را هرگز از یاد نبرید. اگر این موضوع رعایت شود، برای طراح مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت. این برای طراحان تازه کار بسیار کمک کننده است. هیچ کس نخواهد توانست بدون داشتن ذهنی باز و آزاد به موفقیت دست پیدا کند. ذهن باز باعث کسب دانش و اطلاعات بیشتر و نیز همگام بودن با گرایشات و نیازهای روز می شود. این کار به شما کمک می کند گنجایش جذب ایده های گوناگون را داشته باشید و هر یک را در جهت مثبت مورد استفاده قرار دهید. 
5. ابزارهای طراحی که از آنها استفاده می کنید را بشناسید



یک سری ابزار هست که طراح ها از آنها استفاده می کنند تا به خواسته های خود و مشتری برسند.  این ابزارها در زمان کار شریک و همراه طراح هستند. این ابزارها عبارتند از فتوشاپ، ایلوستریتور و ... . یک فرد گزینه های گوناگونی برای اینکه انتخاب کند از چه ابزاری استفاده کند دارد. همچنین داشتن اطلاعات کافی در مورد رنگ ها، تایپوگرافی و سایر اجزای طراحی به منظور دست یابی به نتیجه مطلوب نیز لازمه کار هر طراح است.
6. سوال بپرسید
حتما اگر چیزی را نمی دانید سوال کنید، خجالت نکشید. در صورت کلنجار رفتن با یک مسئله و پیدا نکردن جواب و یا دیر پیدا کردن آن بستر خستگی خود را فراهم نکنید تا بتوانید همیشه با ذهنی راحت و باز طراحی کنید. البته باید بدانید که پاسخ بیشتر سوالات شما در اینترنت یافت می شود، از آن قافل نشوید.

۱۱۰۷نمایش ۹۳/۱۲/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی