5 نکته خواندی برای طراحان :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۵اسفند

طراحی گرافیکی مانند هر حرفه ای زاییده اصطلاحات و عباراتی است که شما احتمالا با آن آشنا نیستید.اینجا فقط چند تا از اصطلاحاتی است که شما باید بدانیدو مختصر توضیحات در مورد کلماتی که شما میتوانید علاوه بر جایی که وارد می شوید یاد بگیرید.
بنابراین خواه یک مبتدی هستید یا دانشجو یا فقط به دنبال یک واحد باز آموزی میباشید بخوانید...
1. تصاویر محلی و برداری

تصاویر محلی (گاهی اوقات به آنها تصاویر نقطه ای هم گفته می شود)از هزاران نقطه تشکیل شده اند که رنگ و شکل تصویر را نشان می دهند.
عکس ها تصاویر محلی میباشند.فوتوشاپ رایج ترین نوع ویراستار محلی است که شما را قادر می سازد رنگ وسایر ویژگی های نقاط را به دست آورید.اما چون تصاویر محلی از مقادیر معینی نقطه تشکیل شده اند تغییر سایز و اندازه می تواند کاراشتباهی باشد. اگر شما یک تصویر محلی در ابعادبزرگتر در فوتوشاپ ساختید نرم افزار مجبور است داده ها را طوری بسازد که سایز و اندازه آن اضافه شود.این در نتیجه فقدان کیفیت می باشد.
تصاویر برداری
تصاویر برداری (مثل تصاویری که در Adobe Illustrator ایجاد شده) از نقاط تشکیل شده اند.هر کدام آنها یک محور xو یک محور yدارند.این نقاط مسیر هایی را به هم می پیوندند تا اشکالی تشکیل دهندو داخل این اشکال را شما می توانید رنگ بزنید.چون همه چیز حول این موضوع می چرخد بردارها میتوانند بدون کم شدن کیفیت شان به هر سایزی تغییر یابند.
این اواخر Illustrator بسیار پیشرفت نمود که گرافیک برداری به شدت پیچیده شدو حالا شما می توانیدشیب ها اشکال پیچیده و بیشتر به آن اضافه کنیدتا تصاویر برداری دقیق تر و قابل اندازه گیری داشته باشید.چون اندازه بردارها قابل تغییر هستند اغلب از آنها برای ایجاد آرم ها و سایر تصاویری که برای ایجاد آنها باید از خروجی های مختلفی عبور کرد استفاده می شود (مثلا از بروشور گرفته تا بیل بورد).
2. CMYK و RGB

CMYK حالت استاندارد رنگ برای فرستادن اسناد،مجلات،روزنامه‌ها،بروشور‌ها،گزارشات،سالانه و ...برای چاپگر می باشد.این به معنای Cyan,Magenta,Yellow وKey (یا کلید مشکی- زیرا در چاپ چهار رنگ سطوح چاپی زرد ,magenta , وcyan با دقت با کلید سطح مشکی کلید متناسب میباشند.) است.وقتی شما شغلی را برای مطبوعات میفرستید سطوح مشکی و زرد و cyanو magentaساخته شده (روی یک جلد قدیمی)و سپس برای چاپ روی کاغذ تنظیم می شود. شما میتوانید Panton یا رنگهای پنجم را اضافه نمایید که به عنوان سطوح مجزا ایجاد گردیده اند.
هنگامی که در فوتو شاپ یا Illustrator کار میکنید شما این اجازه را دارید که رنگ سندتان را مثل CMYK,RGB (قرمزو سبز و آبی برای خروجی صفحه ) یا سایر حالت های رنگها (اما دو تای قبلی همهن هایی هستند که شما باید آنها را بشناسید ) تنظیم کنید.برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به سیستم های رنگ this article را بخوانید.
چون CMYK تعداد گاموت های محدود تری نسبت به RGB دارد(که لزوما همان چیزی است که چشم ها میبینند و حالت خروجی صفحه ها میباشد) شما میتوانید فقدان رنگ را هنگام تبدیل از RGBبه CMYKدر این کاربرد ها ببینید.
3. DPI و PPI

وضوح اصطلاح مهم دیگری است که اغلب گیج کننده میباشد.این دو مخفف دو اصطلاح می باشند که هنگام مواجهه با وضوح تصویر به کار می روند:DPI و PPI
اولی تنها هنگام ایجاد کار برای خروجی چاپ شده به چشم میخورد. این به معنای Dots Per Inch می باشد و به تعداد نقاط موجود در هر اینچ روی یک صفحه چاپی اشاره دارد.به طور کلی هر چه تعداد نقطه ها در هر اینچ بیشتر باشد کیفیت تصویر بهتر است-و300DPI استاندارد تصاویر چاپی است.

4. خط های کم رنگ

از بهترین روش شرح و توضیح خطوط کم رنگ در طراحی گرافیکی در یک سری (مجموعه) خطوط افقی و عمودی جالب برای سازمان دهی و ساختار محتوایی استفاده میشود.تنظیم یک سطر کم رنگ (خاکستری)درInDesign,Photoshop یا Illustrator شما را قادر میسازد تا متن خود را درست بنویسید و حروف و تصویرتان را تنظیم نمایید.
سیستم های خاکستری رایج شامل یک عنوان بزرگ بالای بالا با ستون های هم اندازه زیر آن میباشد –اما محدودیتی در آنچه میشود ایجاد کرد وجود ندارد.سیستم خاکستری یک منبع عالی ارائه میدهد که شامل بسیاری خواندنی ها و تصاویر می شود."سیستم های خاکستری در طراحی گرافیکی "نوشته جوزف مولر بروکمن را لازماست بخوانید.
5.طراحی آرم در مقابل مارک

آرم ها چیزهای مهمی هستند .یک آرم خوب و عالی یادآور نام یک شرکت یا محصول میباشد و برای طراحان نشانگر چالش یک مشتری با یک طرح ساده است.بهترین آرم ها میتوانند تا مدت ها باقی بمانند و یک طرح جدید از یک آرم میتواند یک حادثه باشد مثل اینکه آشنایی با چیز جدیدی جایگزین شود.
آنچه طرح آرم نیست همان مارک میباشد.
در حالیکه آرم معمولا بخش آماده یک مارک است باز هم در مورد مارک بیشتر از آرم اطلاعات وجود دارد. یک مارک خوب شناخته شده از یک سری عناصر تشکیل شده است و آرم منعکس کننده این عناصر است و در سیستم مارک عمل میکند.

منبع

۱۱۵۹نمایش ۹۳/۱۲/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی