9 پله برای آغاز یادگیری طراحی :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۶اسفند

خیلی از اوقات با خود می گویید که من توانایی طراحی و دست به قلم شدن ندارم.اما آیا واقعا شما به همان اندازه که به طراحی علاقه دارید ، به یافتن راه های شروع یک طراحی هم علاقمند هستید؟ آیا سوالاتی هست برای برای شما که در زمینه طراحی نتوانستید به آن پاسخ دهید؟ شروع به طراحی خیلی ترسناک نیست و دور از دسترس نیست و مطمئنا بدون دردسر می توانید آن را فرا بگیرید تنها اگر علاقمند به آن هستید. مهم ترین چیز برای آغاز داشتن روحیه و اعتماد به نفس است.

برخی ابزارهای طراحی مثل خودکار و مداد و کاغذ کالک برای شروع نیاز است.مدادهای طراحی انواع مختلفی دارند. مدادهای زغالی،مدادهای رنگی،مدادهای گرافیتی و مدادهای محلول درآب. جوهرها نیز به همین ترتیب متفاوت هستند. جوهرهای آکریلیک یا جوهرهای خودنویس قابل استفاده هستند. برای شروع یادگیری طراحی ، سعی کنید ابزار گران قیمت خریداری نکنید. با ابزارهای ساده و ارزان کار خود را شروع کنید مثل مداد ، پاک کن ، تراش و خودکار.

طراحی خود را با حروف و اعداد و ارقام ساده شروع کنید و در ابتدای کار از پرداختن به چهره پردازی و یا طراحی وسایل فنی مثل خودرو و هواپیما و ... بپرهیزید.

طراحی خود را با هرآنچه دوست دارید آن را داشته باشید آغاز کنید. بسیار زیاد تمرین کنید و از هر کاغذی برای طراحی استفاده کنید. با اشیا ساده شروع کنید. طراحی نقطه ها ، منحنی ها ، دوائر و قوس ها گزینه های مناسبی برای شروع تمرین هستند. خط های راست و کج را در تمیزترین حالت طراحی کنید و با این خطوط سایه های متفاوت بسازید. شروع کشیدن دایره و خط با دست کنید.مداد خود را با صفحه پیوند دهید و مدام روی کاغذ اشکال مختلف رسم کنید.

چند نکته ی مناسب که می توانند بسیار کمک دهنده باشند را در زیر آورده ایم :

1- اطمینان حاصل کنید که از دنیای واقعی طراحی می کنید نه فقط از عکس های اطراف خود.

2- رعایت زمان در موفقیت بسیار مهم است. در زمان طراحی زیاده روی نکنید مخصوصا وقتی یک آماتور تازه کار هستید.

3- به هیچ عنوان لازم نیست تمام پروژه های تان را در یک مرحله تمام کنید. ابتدا ایده ی اولیه را طراحی کنید و در زمان های بعدی به جزئیات بپردازید.

4- هیچ گاه قبل از آنکه یک طرح کامل شود درباره ی آن قضاوت نکنید. شما به راحتی می توانید از یک طرح دلسرد شوید در حالیکه ممکن است بهترین طرح شما باشد و شما زود قضاوت کرده اید.

5- با موضوعات ساده و راحت شروع کنید. اگر قادر به انجام آنها بودید، به پروژه های پیچیده تر و سختر بپردازید. اما آغاز طراحی با پروژه های سخت و پیچیده ممکن است شما را دلسرد کند و از طراحی دست بکشید.

6- معمولا افراد هنگام طراحی زمانی دچار اشتباه می شوند که به دانسته های خود تکیه می کنند.شما باید آنچه را که میبینید طراحی کنید نه آنچه را که می دانید!

7- برای طراحی هر چه بهتر ، یک اتاق مناسب با نور کافی لازم است. اتاق باید دارای تهویه مناسب و نور طبیعی خورشید باشد تا شما بتوانید به بهترین نحو به طراحی بپردازید.

8- برگه های مناسب برای طراحی و تمرین تهیه کنید و نیز مدادهای خود را تیز و آماده نگه دارید. این نکات برای آغاز یک اتود مناسب مهم هستند.

9- یک کتاب اتود طراحی (اسکچ) تهیه کنید و در مواقعی که می توانید به آن نگاهی بی اندازید و سعی کنید همیشه همراه خود داشته باشید.

۱۷۱۵نمایش ۹۳/۱۲/۲۶

نظرات  (۳)

سلام
خوب و کاربردی بود.
در صورت امکان در مطالب بعدی نمونه تمرین هایی که مناسب برای تازه واردها هستند رو بذارید.
ممنون
پاسخ:
درود بر شما
حتما
۰۱ فروردين ۹۴ ، ۲۰:۲۱ سعید ابراهیمی
بسیار زیبا و کاربردی...
موفق باشید.
۳۰ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۰۴ محمدصادق شیرعلی بیگی
ایولا.. اگر منبع مطالب رو ذکر کنید که بهتر میشه.. موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی