چند راهکار طراحی برای بهبود رزومه شخصی :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۲ارديبهشت

طراحی در عصر حاضر به طور گسترده ای به سوی رقابتی شدن پیش می رود. و شما به عنوان یک طراح نیاز دارید تا همواره سطح کار خود را بالا نگه دارید تا بیننده ها به اندازه کافی علاقه مند و شگفت زده بشوند که پورت فلیو[1] ی شما را بررسی کنند. هر چند که هر طراحی یک پورت فلیوی حاضر و آماده ندارد. این قضیه در مورد طراحانی که مستقل کار می کنند[2]، طراحانی که تازه کارند و تازه فارغ التحصیل شدگان به شدت صادق است.

پس در این حالت و در حالی که تقریبا تمام مشتری ها خواستار سابقه ی کاری هستند، شما چگونه کار پیدا می کنید ؟ این موضوع همیشه و نه تنها در دنیای طراحی بلکه در تمام صنایع مشکل بزرگی است و پاسخ این است که شما باید پورت فلیوی خودتان را بسازید. یک پورت فلیو تنها توانایی های استثنائی شما به منظور استخدام را نمایش نمی دهد بلکه وسیله ایست برای تحت تاثیر قرار دادن کسانی که به کار شما شک دارند و جلب توجه بینندگان. اگر شما یک پورت فلیوی خالی دارید و نگران این هستید که به این خاطر شغلی پیدا نکنید، ما در اینجا 15 ایده برای پروژه را برای شروع آورده ایم.

ساخت یک کارت

این کارت می تواند برای تولد، سالگرد، فارغ التحصیلی و یا به هر منظور دیگری باشد. با حروف نگاری ها[3]، رنگ ها و صفحه آرایی ها بازی کنید تا کارتی بسازید که یا عام (مثل یک کارت عمومی برای تبریک تولد) و یا خاص (مثل کارت تولد برای مادرتان و یا یک دوست) باشد.  

نشان خانوادگی خود را طراحی کنید

یک نشان سفارشی برای نمادین کردن تاریخ خانواده ی خود بسازید. این نشان می تواند شامل ریشه ی نام خانوادگی شما، هرنوع اعتقاد مذهبی و یا حادثه ای خاص در زمان پیشینیان شما باشد و یا حتی می تواند یک نشان سرگرم کننده و خنده دار باشد که خانواده ی شما از آن خوششان می آید. این نشان می تواند هر چیزی باشد چراکه در واقع مهارت های شما را نمایان می کند. می توانید از ترکیب یک سری شبیه سازی ها، نماد ها یا تصاویر پیچیده و حروف نگاری های سنتی و خاص استفاده کنید.

 

جلد یک کتاب آشپزی را طراحی کنید.

این ایده می تواند بسیار سرگرم کننده و جالب باشد مخصوصا اگر شما به آشپزی و یا شیرینی پزی علاقه مند باشید. شما می توانید این دو علاقه و میل (طراحی و آشپزی) را با هم ترکیب کنید و همه کاره بودن و مهارت های خود را از طریق این طراحی نشان دهید. اما حتی اگر شما در آشپزی ورزیده نیستید هم، طراحی یک کتاب آشپزی راهی هوشمندانه برای نشان دادن مهارت های شما در طراحی و ویرایش است. بدون شلوغ کردن صفحه، از تمام خلاقیت خود استفاده کنید. از یک نقطه ی مرکزی استفاده کنید و آن را با حروف نگاری های دلخواه تزئین کنید.

 

تعدادی تمبر متنوع طراحی کنید.

طراحی تمبر ها به شما این امکان را می دهد تا از هر گونه مهارتی که در طراحی دارید، استفاده کنید. از تحقیق در مورد زمینه[4] تا مصور سازی عنوان و ویرایش موضوع. توانایی ها ی شما بسیار کارآمد خواهند بود. به زمینه ای فکر کنید که تک و جالب باشد. می توانید با موضوعی شروع کنید که به آن علاقه مندید و سپس به سمت زمینه هایی بروید که با آن ها احساس راحتی ندارید. ممکن است که در ابتدا با یک تمبر تک شروع به کار کنید اما در نهایت به یک مجموعه خواهید رسید.

 یک برچسب لباس[5]بسازید.

 هم می توانید یک برچسب برای یک برند لباس خیالی بسازید و هم می توانید یک برچسب برای یک برند موجود طراحی کنید.در هر در حالت، طرحی بزنید که شامل هدف آن برند و یا شعار آن باشد.براساس طراحی برند از حروف نگاری ها استفاده کنید و از آن به عنوان معیاری برای خلاقیت خود کمک جویید.اوقات خوشی داشته باشد.

طراحی دوباره ی یک فرم ثبت نام

یک فرم ثبت نام[6] از یک سایت معروف را انتخاب کنید وآن را کمی تغییر دهید تا جذاب تر شود.یا اینکه آن را به روز تر کنید.کمی ظرافت و ریزه کاری به خرج دهید چراکه معمولا فرم های ثبت نام باید صریح و روشن باشند.هنگامی که در حال کار روی این پروژه هستید، آیکون[7] های دلخواهی بسازید تا فرم دوباره طراحی شده را به شمای کلی وب سایت مربوط سازد.

ساخت یک الگو برای کاغذکادو

این ایده بسیار جالب و هیجان انگیز است چرا که شما می توانید هر الگویی را که دوست دارید طراحی کنید.هیچ محدودیتی وجود ندارد. شما می توانید یک کاغدکادوی فصلی، عمومی و یا خاص طراحی کنید.می توانید از هر گونه رنگ، شکل و تصویری استفاده کنید. این یکی از آن پروژه هایی است که می توانید در عین سبکباری و راحتی، مهارت های طراحی خود را هم نمایان کنید.

طراحی دوباره ی وبسایت های معروف

اگر شما استعداد طراحی وب دارید، وب سایت های معروف را دوباره طراحی کنید. از یک وب سایت معروف تر شروع کنید و سپس یک نسخه ی جدیدتر، تازه تر و شاید هم ساده تر از آن سایت بسازید.از آیکون ها، علائم و تیتر های سفارشی استفاده کنید.می توانید از تزئینات دلخواهی که در وب سایت اصلی استفاده شده، استفاده کنید و یا می توانید کمی آن را تغییر دهید تا همچنان آشنا اما به روز شده به نظر بیاید.

جلد یک مجله ی الکترونیکی را طراحی کنید.

این ایده ایست که می توانید در آن به حد اعلا از مهارت های ادوبی[8] خود استفاده کنید. شما می توانید هم برای یک مجله ی معروف الکترونیکی و هم برای یک مجله ی خیالی الکترونیکی جلد طراحی کنید. از تصاویر آنلاین استفاده کنید. با رنگ ها و سایه ها بازی کنید تا متن مورد نظر به چشم بیاید.

 

برای سریال تلویزیونی و یا فیلم مورد علاقه ی خود یک پوستر جدید بسازید.

شما می توانید این کار را هرقدر که بخواهید انجام دهید. یک سریال تلویزیونی و یا فیلمی را که دوست دارید انتخاب کنید و سپس یک پوستر فوق العاده برای آن بسازید. می توانید هر چقدر که می خواهید پر زرق و برق و یا ساده طراحی کنید. می توانید از تصاویری از کاراکتر ها استفاده کنید و یا به کلی آن ها را از طرح حذف کنید. شما می توانید تفسیری از فیلم را توسط پوستر نشان بدهید.

 

طراحی یک ست تحریر

یک ست تحریر برای یک برند و یا شرکت معروف بسازید. یک لوگو، کارت تجاری و سربرگ نامه طراحی کنید. دقت کنید که همه چیز هماهنگ و نشان دهنده ی خدمات و ارزش های آن شرکت باشد.

 

کارت دعوت عروسی طراحی کنید.

ساخت کارت دعوت های سفارشی و خاص عروسی و یا کارت دعوت هر مهمانی دیگری، بسیار سرگرم کننده و مفرح است. شما می توانید از طرح های پرزرق و برق و چشمگیر استفاده کنید و یا بروید دنبال طرح های سنتی و کلاسیک. می توانید به موضوع اصلی و یا موضوعات حاشیه ای بپردازید. از حروف نگاری، تزیینات و یا حتی علائم استفاده کنید.

یک جلد کتاب کودک طراحی کنید.

الهام بگیرید و یک جلد از قصه های پریان و یا هر کتاب کودک دیگری را دوباره طراحی کنید.کاراکتر های معروف فعلی را با نوری متفاوت درخشان کنید. یا از تصاویر و حروف نگاری های دلخواه استفاده کنید تا جلد کتاب را بهبود ببخشید.

نقل قول های تایپوگرافیک[9] طراحی کنید.  

احتمالا این مورد بیشترین کاربرد و استفاده را در تهیه ی یک پورت فلیو دارد. یک نقل قول و یا متن آهنگی را که دوست دارید، انتخاب کنید و آن را با یک طراحی همراه کنید. توانایی های حروف نگاری و صفحه آرایی خود را با این وسیله تقویت کنید و تمرین کنید. سبک های حروف نگاری، تصاویر و کلمات تک را با هم ترکیب کنید و به طرحی برسید که مشخص و منحصر به فرد خود شماست.

طراحی یک وب سایت

بهترین راه برای نشان دادن توانایی طراحی شما، ساخت و طراحی یک وب سایت است. آن را طوری طراحی کنید که نشانگر اخلاق کاری، دید و مهارت های شما باشد.  



[1] portfolio

[2] freelancer

[3] Letterings

[4] theme

[5] Clothing label

[6] Sign-up form

[7] icon

[8] Adobe skills

[9] Typographic : خط-نقاشی

۹۴۹نمایش ۹۴/۰۲/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی