طراحی یک الگوی چندضلعی در ایلوستریتور :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۲ارديبهشت

طرحی که در نهایت به آن خواهید رسید.

قدم اول 

در نرم افزار ایلوستریتور صفحه ی جدیدی ایجاد کرده و با استفاده از ابزار Rectangle Tool مربعی به شکل زیر رسم نمایید.قدم دوم 

با استفاده از کلیدهای Option+Shift مربع دیگری در کنار آن ایجاد نمایید. اطمینان حاصل نمایید که فاصله ای میان این دو مربع وجود نداشته باشد.

قدم سوم

شکلی شبکه مانند ، شبیه شکل زیر با استفاده از تکرارهای مکرر مربع ها ایجاد نمایید.

قدم چهارم

نقاط بالایی و پایینی بعضی از ستون های این شبکه را بوسیله ابزار (Direct Selection Tool (A انتخاب نمایید و مانند شکل آنها را به بالا بکشید. دقت کنید انتخاب نقاط بسیار مهم هستند زیرا باعث می شوند که طرح شما قابلیت تکرار و تبدیل شدن به الگو را پیدا نماید. پس نقاط را صحیح انتخاب نموده و زوایای آنها را با دقت ایجاد نمایید.

قدم پنجم

در این شکل نقاطی را مشاهده می کنید که شما در انتهای کار الگوی خود را بوسیله ی آنها خواهید ساخت و محل اتصال هربخش طرح شما خواهند بود.

قدم ششم

برای نقاط داخلی شما اختیار دارید به دلخواه اشکال مختلفی ایجاد نمایید. می توانید الگوی خود را شلوغ و پر از اتصالات قرار دهید و نیز می توانید با قرار دادن نقاط کمتر به یک طرح خلوت و ساده تر دست پیدا نمایید.

قدم هفتم

حال کمی رنگ به اشکال ایجاد شده اضافه نمایید. انتخاب رنگ خاکستری به این دلیل است که بعدا می توان در فتوشاپ آن را به رنگ دلخواه تغییر داد.

قدم هشتم

حال هرکدام از چندضلعی ها را انتخاب نمایید و رنگ آنها را در چندضلعی های دیگر تکرار نمایید. سپس به این مسیر بروید :

 Window>Swatch Libraries>Patterns>Basic_Graphics_Lines

و یکی از خطوط افقی را برای آنها انتخاب نمایید.

قدم نهم

تصویری که ساخته اید را انتخاب نمایید و به قسمت Object>Expand بروید. سپس اشکال را در یک گروه قرار داده و به این قسمت بروید Object>Pattern>Make. سپس Size Tile to Art and Move Tile with Art. را انتخاب نمایید. بعد از آن اعداد H و V را تغییر دهید تا زمانی که فاصله ای میان اشکال وجو نداشته باشد.

قدم دهم

گزینه done را انتخاب نمایید. حال شما یک الگوی چند ضلعی دارید که می توانید با آن کار نمایید.

قدم یازدهم

طرح آماده شده را به فتوشاپ برده و رنگ و طرح دلخواه خود را به آن اضافه نمایید.


منبع

۱۳۱۳نمایش ۹۴/۰۲/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی