هفت راهکار - عملکرد کمتر اما زیرکانه :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۶ارديبهشت

جهت بهبود مهارت های مدیریتی پروژه تان زمان بیشتری را با این روش ها بگذرانید و خلاق باشید.

این هیجان انگیز ترین بعد طراحی نیست اما مدیریت استوار پروژه خلاقیت را تسهیل میبخشد.در نهایت هر چه سریع تر بعد تجاری چیزی را اشکار کنید زمان بیشتری برای خلاقیت خواهید داشت.

1- یک میز تحریر مرتب و پاکیزه

امثال و حکم قدیمی حقیقت دارند یا خیر ، کمی تشکیلات و سازمان دهی هم به لحاظ فیزیکی و هم به لحاظ دیجیتالی مطمئنا وقت زیادی از ما میگیرد .پوشه های ایمیل تان را تنظیم کنید سیستم ها و شماره های شغل تان را تهیه کنید و روی انها بگذارید.

تاریخ هارا در اغاز نام فایل ها به صورت سال/ ماه/ روز اضافه نمایید تا نسخه های مختلفی به ترتیب لیست شوند و همواره ورقه هایتان را نامگذاری و کنترل نمایید.

اینکه سعی کنید انچه در گذشته اتفاق افتاده را اشکار نمایید وقت خود را تلف نموده ایدو اینکه سراغ کارمند روید تا مجددا درخواست فایلی را نمایید که منقضی شده است شرم اور و خجالت دهنده است.

2- نقطه عطف تعیین کنید

برای هر پروژه نقاط عطفی تعریف کنید، ابتدا نقشه ساده و ارائه و تصویب و تصدیق و در نهایت صفحه ارایی را مشخص نموده و انها را خاتمه دهید.اینها را در برنامه تان طراحی کرده تا مطمئن شوید که قابل دستیابی هستند :این کار برای پروژه های پیچیده تر مفید میباشد.

3- کارایی فضای کارتان را ارتقا دهید.

فضای کارتان را طوری سازمان دهی کنید که مناسب شما باشد.فضای کارتان باید دو ویژگی داشته باشد :اگر همواره به دنبال یک کاربرد خاص هستید به ساعت کاری تان لطمه میخورد و. زمانیکه شما از موقعیت و جایگاه هر چیز استفاده میکنید بیشتر انرژی شما برای تمرکز بر روی پروژه تان هدر میرود.

اگر لب تاپ دارید یک مانیتور جداگانه برای خود گرفته و از ان برای همه پنل هایتان استفاده نمایید و از ان مانیتور فقط برای کار طراحی استفاده نمایید.

البته وقتی شما از لب تاپ فقط برای کار خودتان استفاده میکنید صفحه ان از پانل ها پر میشود .برای اینکه اینطور عمل کنید دو فضای کاری مشتری در نرم افزار طراحی تان ترتیب دهید.

4- میان بر ها را یاد بگیرید

یکی از سریع ترین راه ها برای تسریع جریان کار تنظیم میان بر ها و البته یاد گرفتن انهاست.همچنین اگر شما به طور مکرر از میانبرهای موجود در فوتوشاپ استفاده میکنید چرا انها را به عنوان یک action ذخیره و استفاده نکنید؟

5- ابزار مدیریت پروژه

جلوی فشار کاری تان بایستید زمان و صورت حساب ها را پیگیری نمایید به لیست کارهایی که باید انجام دهید توجه نمایید و مشتری هایتان را به روز نمایید .اینها فعالیت های روزانه ای هستند که باید با انها سازگار شوید .خوشبختانه یکسری چیزها وجود دارند که کمک میکنند از ابزار مدیریت پروژه به اسانی استفاده کنیم و کمک میکنند تا چند پروژه  و جریان کاری را همزمان انجام دهیم.

Solo, Action Method, Basecampسه اپشنی میباشند که برای کمک به شما طراحی گردیده اند تا امور کاری تان را تا جایی که ممکن است کافی و بدون درد سر انجام دهید .سری به انها بزنید.

6- خلاصه بیاموزید

همیشه در اغاز کار میخ خود را محکم بکوبید و مطمئن شوید شما در همان صفحه ای هستید که مشتری تان هست.موافقت بر سر اخرین مهلت برای مراحل مختلف به هر کسی کمک میکند تا در مورد اینکه هر چیزی چقدر زمان میبرد اگاهی داشته باشند و محکم نمودن یک اغاز و میانه و پایان سبب میشود از سر در گمی در ایید.هنگامی که تحت فشار محدودیت زمانی هستید واقع گرا باشید.

7- پشتیبان تهیه کنید (backup)

به نظر واضح میرسداما تا جایی که ممکن است با ذخیره کردن در تناقض است :اخرین چیزی که ممکن است برای کامپیوترتان اتفاق بیفتد شکستن است و اینکه ساعت ها پیش از متوقف شدن دستگاه همه برنامه هایتان را از دست بدهید.همین طور که پروژه تان در حال پیشروی است یک پوشه جدید برای هر مرحله مهم درست کرده و به منوی فایل/ذخیره به عنوان ...بروید و از اعداد به عنوان نام فایل هایتان استفاده کنید.

بدین ترتیب شما دیگر مجبور به دوباره نویسی فایل نخواهید بود و میتوانید در صورت نیاز به دو برابر کردن از طریق نسخه های دیگرخودتان از این سو به ان سو روید .در یک سی دی تمیز و مرتب نیزذخیره نمایید.عقل شما به خاطر این کارتان از شما تشکر خواهد نمود.


منبع

مترجم : ز.احمدی

۷۲۲نمایش ۹۴/۰۲/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی