گرافیک از حرف تا واقعیت :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۸ارديبهشت

خیلی از دوستان این روزها به حقیر ایمیل می دهند یا کامنت می گذارند که به طراحی گرافیک علاقه دارند و حتی در این رشته تحصیل هم کرده اند ، اما احساس می کنند که موفق نیستند یا نمی توانند آنگونه که باید جذب بازار کار شوند . قبلا در مطلب خرده تجربیات یک طراح گرافیک بیشتر به این موضوع پرداخته ام ، اما تصور می کنم که بهتر است کمی بیشتر موضوع را برای پاسخ به اینگونه سوالات باز کنم .

که عشق آسان نمود اول
نخست : علاقه لازم است اما کافی نیست
علاقه و اشتیاق گام نخست برای شروع کاری است . اگر شما احساس می کنید نسبت به مقوله طراحی علاقه و اشتیاق دارید این یک خبر خوب است . اگر با دیدن یک طراحی خوب سر ذوق می آیید و یا اینکه نسبت به طراحی و حواشی آن فردی پیگیر هستید ، می توانید امیدوار باشید که شاید بتوانید یک طراح خوب هم باشید .

اگر فاکتورعلاقه و پیگیری در شما وجود ندارد که اصلا وارد ساحت طراحی گرافیک نشوید و بگذارید علایقتان شما را به سمت مسیر درست هدایت کنند .

اما اگر این علاقه را در خودتان یافتید ، بهتر است بدانید که این تنها یک علاقه است که باید در مسیر درست هدایت شود تا بتواند به شکوفایی برسد . اما چگونه می توانید این علاقه را به شکل درست هدایت کنید در ادامه مطلب با من همراه شوید.


ای برادر تو همه اندیشه ای
دوم : بدون پشتوانه فکری کار نکنید
باید تا می توانید مطالعه کنید . خبر دارم که مطالعه و در ادامه این فرآیند ، ”تفکر” کار دشواری است و این را هم به نیکویی می دانم که در عصر ارتباطات و فناوری ، این روزها کمتر حوصله و فرصت مطالعه به دست می آورید . اما در این مورد شما چاره ای ندارید . باید اندکی از وقت و زمان خود را صرف شناخت پایه های هنری بکنید .

زیبایی وهنر از دیدگاه اسلام اثر علامه جعفری
تاریخ هنر ، فلسفه هنر و انواع مکاتب هنری را نیک بشناسید . کمی هم سیر کردن در کتاب هایی که منبع جهان بینی ما را شکل می دهند لازم است .

مطمئن باشید که بدون فکر صحیح ، فرم هنری شما ارزش کمی خواهد داشت .

قصد ندارم که بگویم چه کتابی بخوانید یا چیزی معرفی کنم . این مورد به انتخاب شماست . بسته به فکر خود ، منابع مطالعاتی خود را سامان دهید .


شنیدن کی بود مانند دیدن
سوم : تا می توانید کار ببینید
خوب بدون اینکه کار خوب ببینید ، چطور می خواهید کار خوب انجام دهید . برای دیدن آثار خوب در حوزه طراحی یکی از بهترین مراجع سایت Pinterest است . در اینجا می توانید موضوعات مورد علاقه خود را بیابید و متناسب با علاقه مندی های خود کارها را ببینید . همینطور سیستم جستجوی این سایت بسیار خوب و کارآمد است . اگر لازم دیدید می توانید اکانت پینترست مرا نیز از اینجا دنبال کنید ، سعی می کنم کارهای خوبی که در ایران در حوزه طراحی گرافیک می شود را در پینترست ، پین کنم .

راه دیگری که دارید رفتن به گالری ها ست که طبعا برای خیلی ها در ایران مقدور نیست . اکثرا گالری ها خوب در تهران سامان داده شده اند و برای افرادی که به تهران دسترسی ندارند دشوار است که بتوانند به نمایشگاه ها و آثار خوب دسترسی داشته باشند .


موزه هنرهای معاصر واقع در خیابان کارگر شمالی ، جنب پارک لاله
در تهران موزه هنرهای معاصر ، خانه هنرمندان و فرهنگستان هنر ( گالری صبا و زیر مجموعه هایش ) می تواند گزینه های خوبی باشد . همینطور گالری های “طراحان آزاد” ، “اثر” ، “نیاوران” ، “محسن” ، “لاله” و … نیز شما را نا امید نخواهند کرد .


برو کار میکن مگو چیست کار
چهارم : خلق کنید
شما استاد اعظم طراحی هستید ولی کم کارید و یا اصلا کار نمی کنید . شاید بهتر است دست به کار شوید . هر چه قدر هم که در مورد طراحی اطلاعات داشته باشید و صاحب نظر باشید بدون خروجی کافی به جایی نخواهید رسید . اگر در بازار کار موفق نیستید ، شاید علت این است که کارفرمایان از شما نمونه کاری در دست ندارند .

کار شما معرف شماست ، پس کار ضعیف کردن و بد کار کردن وجه شما را نامناسب جلوه خواهد داد.


تو را میبینم و شوقم زیادت میشود هر دم
پنجم : مشریان را به سمت خود جذب کنید
باید در یک ویترین خودتان را عرضه کنید ، تا کارفرمایان به سراغ شما بیایند و به شما کار سفارش دهند . برای این کار ابتدا باید با کارهایتان شما را بشناسند . در شبکه های اجتماعی ، گالری ها و هر جایی که می توانید کارهایتان را عرضه کنید . بدون شک جذب مشتریانی که سلیقه و نگاه شما را می پسندند ، کار شما در انجام سفارشات دریافتی هم راحت تر خواهد کرد .

در ابتدای کار شما باید با مبالغ کم و یا حتی رایگان بروید و پروژه هایی که دوست دارید را انجام بدهید . این کار باعث خلق آثاری می شود که شما را به شکلی که معرف سلیقه شماست ، معرفی خواهد کرد . این کار “رزومه” شما را قوی خواهد کرد .


سعدیا مرد نکونام ممیرد هرگز
ششم : اعتماد به نفس داشته باشید
اینکه من نمی توانم و یا اینکه آیا می توانم موفق شوم را بریزید دور . شما یا اعتماد به نفس دارید یا اینکه شکست خواهید خورد . اگر فکر میکنید که کارهایتان خوب نیستند ، پس حتما همینطور است . بهتر است وقت ما و دیگران را با کارهایی که حتی خودتان هم قبول اش ندارید ، نگیرید .

پس هر وقت احساس کردید که کاری خلق کرده اید که خودتان را می تواند راضی کند ، شاید بتواند نظر دیگری را نیز جلب کند . آن وقت است که مفهوم اعتماد به نفس به کارتان کمک خواهد کرد .

۱۰۷۷نمایش ۹۴/۰۲/۰۸

نظرات  (۲)

ایولا..

من دوست دارم طراحی لوگو و تایپوگرافی و المان و این جور چیز هارو شروع کنم ولی نمیدونم از کجا باید شروع کنم و در ادامه مسیرم چیه.. اگر راهنمایی کنید ممنون میشم..

درضمن وبلاگ شما مسیر هر روز من است.. ;)
سلام. هرچی خوندم نفهمیدم این گفتگو با چه کسی صورت گرفته

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی