10 نکته ناب درباره فعالیت آزاد :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۸ارديبهشت

کریس پین کسی ست که چند ماه اخیر به صورت آزاد کار می کند.دیدگاهش درباره اینکه چگونه به تنهایی کار کنید را در اختیار شما قرار می دهد ـ برخی از آنها ممکن است برای شما تعجب آور باشد.
تا نوامبر سال گذشته، من سر دبیر کل Creative Bloq's sister Apple با عنوانهای مک فرمت ، مک لایف و غیره بودم. هرچند که در پنج ماه اخیر از خانه به عنوان نویسنده ، سخنران و مشاور آزاد کار میکنم.

این تغییر(جهش) ــ از یک شغل اداری امن تمام وقت به یک شغل با ریسک بالا با روندی آرام برای من اتفاق نیفتاد. اما منصفانه است که بگویم با ابن حال من و همسرم خیلی تلاش کردیم تا منطقی و عقلانی به جوانب مثبت و منفی اش نگاه کنیم و جمع بندبمان ابن بود که اگر از نظر مالی بتوانیم دوام بیاوریم این جهش کاملا منطقی ست . من چشمانم را گرد کردم، مشتم را گره کردم و درون ناشناخته ها پریدم.
اجازه دهید به شما چیزهایی را بگویم که بسیاری از مردم به شما نمی گویند.من برای مسایل بسیاری که شغل آزاد برایم به ارمغان می آورد آمادگی داشتم ــ نیازهایی برای حسابرسی خوب، مزیتهای داشتن یک فضای اداری مختص به خودتان برای اینکه می توانستید در را ببندید، روند پلکانی داستانها، طیف وسیعی از مشتریان اساسی من و متعهد نگه داشتن خودم ــ اما من چیزهای بسیار زیادی در زندگی پنج ماهه از مستقل بودن یاد گرفته ام که هرگز از هیچ کسی نشنیده ام.
بنابراین اگر شما دریاره این تغییر فکر می کنید ، اجازه دهید تا به شما جایی را که نقاط زمین خوردن هستند، نشان دهم و و اگر شما هم این تصمیم را عملی کرده اید، چیزهایی را خودتان یاد گرفته اید را در کامنتهای زیر به اشتراک بگذارید .
1.شما به پول کمتری از آنچه تصور میکنید نیاز دارید.

ما برخی محاسبات را انجام دادیم و مقدار حداقل پولی که به عنوان یک نویسنده مستقل نیاز داشتم که داشته باشم ،تعبیه کردیم. مطمئن بودم که صورت حسابها و بیشتر غذاهای اساسی را لحاظ کرده ایم. مقدار این پول خیلی کم بود.(البته من خوشبختم که همسرم هم کار می کند و درنتیجه آن مقدار پولی را که ما به عنوان یک خانواده نیاز داشتیم حتی اگر من بالاترین درآمد را هم داشته باشم را او جبران می کرد. اگر شما شریکی ندارید باز هم به خواندن ادامه دهید)
در اولین ماه از آزاد کار کردنم ، تقریبا ده بار به حداقل مقدار رسیدم. این واضح بود که من هنوز در آمدم پایین تر و افتضاح تر از زمانی ست که استخدام بودم، اما به همه دلایل متداول مانند تصمیم گیری آگاهانه خودم، کاهش فشار کاری، انعطاف پذیری و غیره، بسیار خوشحالتر ازقبل بودم.
بزرگترین نکته این بود که اگر چه در آمدم افت شدیدی داشت اما پس اندازم به طور صعودی در حال افزایش بود. چطور؟ تا حدی این موضوع آگاهانه بود. زمانیکه نمی دانستیم شغل آزاد چطور خواهد بود، با احتیاط قابل درکی پول خرج می کردیم. اما همچنین من فهمیدم که حالا هم خیلی کمتر پول خرج می کنم زیرا من در خانه کار می کنم.(و هیچ مغازه ای اطراف من نیست)
من به طور واقع بینانه ای مجبورم که تمام ناهارهای هفته ام راتنها زمانیکه به یک مغازه بزرگ می رویم بخرم و باقیمانده پول را هوشمندانه تر استفاده کنم. و به دلیل اینکه وسوسه دائمی قهوه £3 ، وقت ناهار جزیی و غیره وجود نداشت، آزاد کار کردن به سادگی برای من سبک زندگی ارزانی را به وجود اورده است.
2. زمان شروعتان را دوباره به دست آورید.

این موضوع بسیار آسان است، هم در کار تمام وقت و هم وقتیکه به طور آزاد کار می کنید،که به حیوانات غذا دهید. اما ایفای آن واقعا مهم است، خصوصا برای کسانی از ما که در صنعتهای خلاق کار می کنند، نه فقط برای اینکه آن یک کار فوق برنامه است بلکه به خاطر اینکه اگر شما از نظرزمانی تحت فشار باشید، شما کارها یی که می دانید باید انجام دهید، را به تنهایی انجام می دهید ولی آن کارها به صورت متوسط انجام می شوند.
بازی کنید، کشف و کاووش کنید. زمان شروع کارتان را تعیین کنید اگرچه این به معنای داشتن یک کار صنعتی درست در روزتان برای شماست ؛ آن ثمره شما را به بار خواهد نشاند.(و اگر برای بعضی چیزها تلاش کنید و آنها کار نکنند، جشن بگیرید.این چیزی ست اینجاوجود دارد.)
3. به اندازه کافی پول درآوردی؟ کار را متوقف کن.



بعد از چند ماهی (بوسیله پیگیری فاکتورهایتان حتی فقط در یک صفحه جداگانه ساده، همانطورکه من انجام دادم) ، شروع کنید به اینکه بفهمید که چقدر در یک ماه معمولی در آمد دارید ، و آیا این مقدار کافی ست. واقعا کمی بزرگ است ؟ این معمولا بدین معنا نیست که اوج گرفتن یا نوشتن یا انجام دادن دیگر مسایل فرعی را متوقف می کنم، اما من میتوانم یک روز خالی داشته باشم، این طرف و آن طرف بروم، یک دوش طولانی بگیرم، پیاده روی بروم یا هر چیز بهتری را انجام دهم.
4. برنامه منظمی داشته باشید اما می توانید آنها را بشکنید.
من هر روز ساعت 6:15 بیدار می شوم همسرم را تا ایستگاه با ماشین می رسانم و به خانه بر می گردم. کمی صبحانه برای خودم درست می کنم و آن را مقابل Mac می خورم. به خوراک حیوانات و اخبار روز رسیدگی می کنم. دوش میگیرم لباس میپوشم و حدود 9:30 برای کار آماده می شوم. این عالیست. نوع دیگری هم هست که از برخی کسانیکه به طور مستقل کار می کنند شنیده ام که فریب مبل را می خورند و تلویزیون نقش مهمی را در طول روز بازی می کند. اما من در همان زمان نیاز دارم به خودم یاد آوری کنم که: من در یک دفتر اداری کار نمی کنم. شب بد خوابیدی؟ استراحت کن. آفتاب زیباییست؟ لب تابت را بردار و در محیط آزاد برو. امروز هیچ فشار کاری ندارم؟ برو به ماشین سواری و شهر را بازدید کن . من هرگزقبلا اینگونه نبودم.
5.شما کارهای بیشتری از آنچه فکر می کنید انجام می دهید.



بدون اینکه تلفنها زنگ بخورند، صدای دریافت ایمیل بیاید، همکاران ارشد از ابتکارات طرحهای جدیدشان برای شما پرده بردای کنند و همکاران تازه وارد نیاز به کمک و حمایت شما داشته باشند، شما در یک روز کارهای خیلی بیشتری را انجام می دهید نسبت به کارهاییکه انجام میدادی وقتی یک شغل منظم اداری داشتید. به خصوص اگر شما بدون برنامه ریزی برای موقعیت بالاتری کارکرده باشید این حس را تجربه کرده اید که شما بیشتر از آنکه کارهای خلاقانه ای که دوست دارید را انجام دهید، زمان را برای نوشتن ایمیلها و دستکاری صفحات گسترده اختصاص داده اید. در یک حرکت، شما می توانید همه این چیزهایی که تلمبار کرده اید را تمام کنید. برای چند هفته اول من کارم را در طول روزها تقسیم بندی کرده بودم اما تا کنون آنها را به طورکامل تا اواسط بعد از ظهر انجام میدهم زیرا همه آنها برای من جذاب ، سرگرم کننده و خلاقانه هستند.
6. چاق میشوید.



رفت و آمد درون شهری من روزانه حدود 3 مایل پیاده روی بود و این بدون محاسبه تقریبی رفتن به طبقات اداره برای صحبت با همکاران یا پیاده روی بین ساختمانها بود؛ من هرگز لاغر نبودم اما این پیاده رویها کمک می کرد تا شکمم را سر جایش نگه دارم. حالا من می توانم رفت و آمد روزانه ام را از اتاق خواب به دفتر کارم تنها با یک قدم انجام دهم و میزان Wi- Fi من پیامد سختی را پدید آورده است. من سعی می کنم که خودم را مجبور کنم تا بیشتر ورزش کنم اما چون این موضوع اختیاریست، یک مشکل همیشگی محسوب می شود.
7. شما نیاز به تعیین یک مدیر برنامه ریز(اجرایی) دارید.
بهترین مدیران اجرایی دوره های آموزشی را افزایش می دهند، دستور تعطیلات را صادر می کنند با تاییدشان مرخصی استعلاجی را انجام می دهند و یا غیره. شما وقتیکه به صورت آزاد کار می کنید این را ندارید اما به کسی نیاز دارید که از خارج به شما نگاه کند و برای شما کارهایی را انجام دهد که هنگام انجام دادن آنها حدس می زنید که جلوی تحلیل رفتن نیرویتان را می گیرد. برای من این شخص همسرم هست. برای شما می تواند یک دوست باشد. اگر شما اراده قوی دارید حتی مدیر hr تان می تواند خود شما باشید. اما شما نیاز دارید که صراحتا هر چند وقت یکبار سرمایه موجودتان را برآورد کنید. هم پیشرفتهای حرفه ایتان را چک کنید و هم سلامت روانی و جسمیتان را.
8. تعطیلات آخر هفته تان را دوباره به دست آورید.



زمانیکه من و همسرم هر دو با هم شغل اداری داشتیم، آخر هفته ها برای رسیدن به کارهای عادی و روزمره بود یا برای مرتب کردن خارج خانه. اما حالا، از زمانیکه من در خانه کار می کنم ، من می توانم مواردی که در طول هفته علامت خورده را اداره کنم. این بدین معنا نیست که من صراحتا زمانها را متوقف میکنم تا کار منزل انجام دهم. اما شما شگفت زده خواهید شد در تاثیرجمع شده اینکه ظرفها را هر بار ازطریقی به آشپزخانه می برید، باری از شستنیها را می چسبانید درحالیکه حمامی شروع به کار می کند .یا پرتاب می کنید با همدیگر یک قابلمه بزرگ داغی را در بعد از ظهری که شما از دسته ها یخ خواهید زد.اساسا من از شعار متعهد به تعهد(چگونه از کارهایی که متنفریم احساس خوبی برای خودمان ایجاد کنیم) پیروی می کنم. و وقتیکه آخر هفته می آید، من زمان مفید ی را با همسرم می گذرانم.
9. علایق واقعیتان را کشف نمایید.
محدودیتهای دیگری در کنار مسائل روتین وجود دارد. زمانیکه شما در یک اداره کار می کنید حتی اگر شغل مورد علاقه تان را هم داشته باشید باز به شما کم و بیش هر روز گفته خواهد شد که چه کاری را باید انجام دهید. هنگامیکه شما به صورت مستقل کار می کنید هر روز شما با این جمله شروع می کنید که امروز من باید چه کاری را انجام دهم و این موضوع یک فرصت استثنایی را برای شما به ارمغان می آورد که بفهمید وکشف کنید که چه چیزی را شما آن روز و روزهای بعد می خواهید که انجام دهید .(من هنوز روی این مطلب کار می کنم.)
10.راهنمای موجودی که می توانید آن رابه صورت رایگان دانلود کنید.


اگر علاقه شما برای اتخاذ این جهش تحریک شده است پس بخت باشما یار است و خوشبختید: زمانی بهتر از این وجود ندارد که ریئس خودتان باشید. با کارفرمایان خیلی بیشتر که کارشان را به بیرون میسپارند و رسانه های اجتماعی که شما را بهتر از قبل متصل می کنند، این زمان بزرگی ست که در دریای آزاد غوطه ور شوید.


منبع

مترجم : بهره مند

۹۴۹نمایش ۹۴/۰۲/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی