چرا برندها به سمت مینیمالیسم می روند ؟ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۴ارديبهشت

همه شرکت ها به این سمت حرکت می کنند که در دل مشتریان خود جا باز کنند و شناخته شوند . موفقیت شرکت ها تنها وابسته به فروش و میزان سود انها نیست ، بلکه در میزان به رسمت شناختن و محبوبیت “برند”۱ آنها توسط مردم است .

“برند” ایجاد احساس انسانی ، نسبت به یک شرکت خاص است . اینکه ما مثلا ، فلان شرکت را به فلان قابلیت بشناسیم .

بخشی از “برند” ارتباط بصری است . مجموعه لوگو ، رنگ و ساختار یک شرکت ، به شکلی بصری با ما ارتباط برقرار می کند .

ارتباط بصری و اهمیت آن

هنگامی که شما به شرکت مورد علاقه خود فکر می کنید ، چیزهایی در ذهن شما تداعی می شوند . مثلا ما ماشیت های “ولوو” را به امنیت ، گوگل را به جستجو و آدیداس را به کفش های ورزشی با کیفیت می شناسیم .

“برند” کاری می کند تا شما بین خودتان و شرکت مربوطه توسط احساسی منحصر به فرد مرتبط شوید.

طراحان غالبا ساختاری بصری “برند”  را سامان می دهند . شاید اولین چیزی که در مورد ساختار بصری به ذهن می رسد ، لوگو ۲ یک شرکت باشد . اما این مفهوم فراتر از این حرف هاست . طراحی بصری شامل نشانه ، طراحی بسته بندی ، رنگ سازمانی و هر چیزی است که شما با چشمانتان می توانید از یک شرکت ببینید .

از قدیم گفته اند که “غقل آدم به چشم شه” . معمولا آدم ها بسیار به دیدن وابسته اند . اگر شما چیزی را نبینید ، شاید گمان ببرید چنین چیزی اصلا وجود ندارد . دیدن یک راه ارتباطی مهم برای شناخت ما از محیط پیرامونی ماست .

یک ساختار بصری خوب از یک شرکت به ما حس خوبی از آن شرکت منتقل می کند ، برعکس اگر یک شرکت موفق نتواند ساختار بصری خوبی را سامان دهد ، در ارتباط با مخاطب شکست خواهد خورد .

چرا مینیمالیسم ؟

مینیمالیسم۳ تکنیکی است که در آن طراح سعی می کند فقط چیزهای مهم را نگه دارد و بقیه موارد را حذف کند . مینیمالیسم برای خلاص شدن از چیزهای اضافی و عناصر اشتباهی است .

در نگاه اول شاید طراحی مینیمال ، کار ساده ای به نظر برسد ، اما اینکه واقعا چه چیزی مهم است و اینکه باید در کجا قرار بگیرد ، نیاز به دانش و تجربه دارد .

مینیمالیسم بر روی اصول اولیه طراحی (مبانی هنرهای تجسمی) ، تعادل ، فضاهای منفی ، تایپوگرافی و استفاده از رنگ های کمتر تمرکز دارد .

امروزه “برند ها” مینیمالیسم را به عنوان یک روش طراحی بصری انتخاب می کنند . در گذشته شاید وجود طرح های اضافی و رنگ های متعدد این حس را ایجاد می کرد که طراح تمام دانش خود را برای بهتر کردن برند به کار گرفته است ؛ اما امروزه شرکت ها فهمیده اند که “برندینگ” حوزه ای نیست که در آن طراحان بخواهد خودی نشان دهند .

مینیمالیسم روشی است که سریع و بدون حاشیه برند را معرفی می کند و ریسک معرفی نادرست برند را کاهش می دهد .

مینیمالیسم از رنگ ها و اشکال ساده تشکیل شده است ، این قابلیت را دارد که به راحتی به ذهن سپرده شود و همینطور به راحتی به یاد آورده شود . فکر نمی کنم برند به چیزی بیش از این نیاز داشته باشد .

مینیمالیسم برند را از تغییرات در طی سالها حفظ می کند .

برند های زیادی را می توان نام برد که هر چند سال یک بار به تغییر هویت بصری خود می پردازند . طراحی مینیمال باعث می شود تا از “مد” و “مد زدگی ” دوری کنیم و طراحی ما کهنه نشود .

بررسی چند نمونه در طراحی مینمال :

شرکت ها دریافته اند که مینیمالیسم باعث می شود تا طیف گسترده تری از مردم ، طراحی بصری برند را درک کنند و با آن ارتباط بگیرند . در این بین بسیاری از شرکت ها هویت بصری خود را به سمت مینمالیسم برده اند و شرکت های نوظهور از ابتدا طراحی مینیمال را لحاظ می کنند .

در ادامه شما چند مورد از این طراحی ها را می بینید :

میامی دیزاین

میامی دیزاین
هویت سازمانی میامی دیزاین

 

کوکاکولا رژیمی

بسته بندی نوشابه رژیمی کوکاکولا
بسته بندی نوشابه رژیمی کوکاکولا

 

رایتل

لوگوی شرکت رایتل
لوگوی شرکت رایتل

 

شکلات های m&m

بسته بندی شکلات های m&m
بسته بندی شکلات های m&m

 

آب معدنی ایواین

بسته بندی آب معدنی ایواین
بسته بندی آب معدنی ایواین

 

ویندوز فون ۸

رابط کاربری ویندوز فون 8 - مترو
رابط کاربری ویندوز فون ۸ – مترو

 

در نهایت :

در ابتدا برای ساخت هر برندی یک شخصیت در نظر بگیرید .

اگر شما شخصیتی برای برند انتخاب کردید ، آنگاه می توانید برای بهتر کردن برند از مجموعه از اقدامات مانند طراحی بصری ، روابط عمومی ، مشتری مداری و … استفاده کنید .

مینیمالیسم روشی است که می تواند در طراحی هویت بصری بسیار به کار “برند” شما بیاید . کاربران هدف را بشناسید و طراحی بصری را متناسب با نیازها سامان دهید .

۱۳۰۹نمایش ۹۴/۰۲/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی