ایجاد براش در فتوشاپ(2) - خطوط نامنظم بر روی آهن :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۱ارديبهشت

ایجاد اثرات برس کاربردی خودتان در فوتوشاپ ادوبی به طرز باور نکردنی تجربه به همراه دارد. فاصله گرفتن از میز کارتان و به جریان دراوردن چیزی در دنیای واقعی به منظور کاربرد دیجیتالی سبب میشود تا به دنیای اطراف تان متفاوت نگاه کنید. ابتدا الگو ها و نمونه هایی را که قبلا دیده اید نگاهی بیندازید.یافتن عناصر و اجزا لازم جهت استفاده دیجیتالی یک مسیله است و ایجاد انها به دست خودتان چیزی کاملا متفاوت است.
توصیف کردن و به تصویر کشیدن فلز از هر نوع حالت واقعی مستلزم کمی فرسودگی و شکاف میباشد.فلزات از بیشتر اشیا پیرامون مان در جهان پایدار ترند. اما این بدان معنا نیست که جهان تلاشی برای آزمودن آن محدودیت ها بر اساس نظم نمیکند.اشیا فلزی که زیاد مورد استفاده قرار میگیرند تحمل ضربه خوردن فرو رفتگی قر شدن و خراش برداشتن را دارند.در این بخش آموزشی به بررسی برخی روش های ساده و آسان جهت ایجاد و ضبط و ثبت اثرات فلزات خراشیده میپردازیم که میتوان از آنها برای طراحی های دیجیتالی در فوتو شاپ استفاده نمود.
1. ایجاد تاثیر عملی
مرحله اول
مواد لازم برای این پروژه ساده و رایج میباشند.چندین مورد متنوع نیز برای این روش موجود میباشد.آیتم هایی که بنده در اینجادنشان خواهم داد همان هایی هستند که خودم استفاده نموده ام. اما منظورم آن هایی نیست که اینها همه لوازم مورد نیاز هستند.در حقیقت بنده شما را تشویق به یافتن آیتم های مختلفی میکنم که میتوانید از آنها برای ایجاد این تاثیر استفاده کنید.
هنگام استفاده از یک فلز پایه به منظور scratch(تراش)یک فلز نرم تر را انتخاب نمایید که به راحتی تراش داده میشود و از قبل دارای بافت های زیاد نباشد.ورقه های آلومینیوم ارزان هستند به راحتی در دسترس میباشند و به راحتی آسیب میبینند این ورقه ها برای این نوع پروژه ایده ال و مطلوب میباشند.
یادآوری:لبه های فلزات ممکن است خیلی تیز باشند لطفا با احتیاط آن ها را حمل کنید.
مواد مورد نیاز که بنده توصیه مینمایم عبارتند از:
ورقه های درخشان آلومینیوم(من از این ورقه ها در فروشگاه سخت افزار محله مان با قیمت کمتر از یک دلار یافتم.)
چرخ سنباده دستی با کاغذ سنباده که قابلیت خراشیدن و تراشیدن فلز را داشته باشند.
برس سیمی
یک مشت میخ
یک جفت آچار پیچ گوشتی با سرهای متفاوت
مواد لازم برای این پروژه

مرحله دوم
نوع تاثیر تا حد زیادی با ترتیبی مشخص میشود که ابزارمورد استفاده قرار میگیرند مشخص میگردد.من میخواهم با ابزاری شروع نمایم که تیز نباشند- مخصوصا چرخ سنباده دستی. به تاثیر اصلی مواد و وسایل توجه نمایید در صورت ممکن مانع از وسایل با لبه شوید.
سنباده کشیدن روی فلزات

مرحله سوم
برس فلزی مجموعه مناسب و خوبی از تراش ها را به وجود می آورد.از ضربه های جانبی و مستقیم در یک جهت برای ایجاد خراش استفاده نمایید. از حرکات چرخشی بپرهیزید. چون این نوع خراش ها معمولا غیر طبیعی و قوی به نظر میرسند.
برس را با حرکات تند و سریع به کار برید.

مرحله چهارم
از پیچ گوشتی برای ایجاد خراش های لوله ای استفاده میکنند . از پیج گوشتی های با سرهای مختلف در جهات و. زاویه های مختلف استفاده کنید تا به اشکال و عمق های متفاوت در این خراش ها دست یابید.به خاطر داشته باشید که تغییر ترتیب استفاده از ابزار تاثیرات مختلفی را به جا میگذارد.به عنوان مثال استفاده از سنباده بعد ازپیچ گوشتی سبب میشود خراش ها سطحی تر و تیز تر شوند.
از پیچ گوشتی برای ایجاد خراش های عمیق استفاده کنید.

مرحله پنجم
خراش های پیچ گوشتی گاهی اوقات میتوانند ممتد و کشیده به نظر برسند و یا عمدی هستند.برای ایجاد ظاهری تصادفی و آشفته از سه یا چهار میخ استفاده کنید تا یک سری خراش ها ایجاد کنید که مشابه هستند ولی برابر نیستند.
خراش هایی با یک مشت میخ ایجاد کنیدپ

2.دیجیتالی شوید
تاثیر را به یک تکه فلز محدود نکنید –از تکه های زیاد استفاده کرده و ضربه ها ترتیب فشار ها و... ابزار ها را امتحان کنید. بهتر است یک سری تاثیرات خراش مختلف را ایجاد کنیدمخصوصا وقتی درست کردن انها خیلی آسان است. اما وقتی خراشیدگی انجام شد زمان آن است که این اثرات را به دارایی دیجیتالی تبدیل کنید.
مرحله اول
مطمین شوید مواد فلزی روی پویشگر یکنواخت قرار گرفته اند.شاید لازم باشد یک کتاب سنگین روی آن قرار دهید تا مطمین شوید یکنواخت است . مواد را با کیفیت بالا حداقل 600 dpi و کاملا رنگی اسکن کنید .
فلز خراشیده را اسکن کنید

مرحله دوم
اسکن را در فوتو شاپ باز کنید . یک لایه تعدیل یافته سفید و سیاه اضافه کنید و شیار آبی را تا 200 درصد کاهش دهید . این کار ته رنگ آبی طبیعی فلز را تیره تر میکند و منطقه خراشیده را ثابت تر میکند .

مرحله سوم
یک لایه منظم منحنی اضافه کرده و دسته های خارجی منحنی را به هم نزدیک نموده تا به چهار گوش شبیه شود و وضوح آن خیلی بیشتر گردد .
وضوح را با منحنی ها بیشتر کنید

مرحله چهارم
اصل فلز نشان داده میشود . یک لایه جدید به آن اضافه نموده و از یک برس لبه دار نرم با رنگ مشکی استفاده کرده تا مطمئن شوید لبه ها زیبا و تیره هستند .شیار ها را بیشتر از هم جدا کنید.

مرحله پنجم
برس های فوتوشاپ توسط پیکسل های مشکی روی زمینه سفید مشخص میگردند.تصویر موجود سفید روی سیاه است . بنابراین یک لایه منظم معکوس اضافه میشود تا رنگها را معکوس نماید.
رنگ تصاویر را معکوس نمایید.

مرحله ششم
یک لایه منحنی منظم دیگر اضافه کرده و وضوح را دوباره بیشتر کنید.این مرحله بیشتر درباره سلیقه شخصی است. اگر شما یک سطح شیار دار بزرگتر با شیار های نازک تر و دقیق تر بخواهید وضوح خیلی زیاد اضافه نکنید. اما اگر تمایل به شیارهای عمیق و چشمگیر دارید وضوح را به طرز عجیبی افزایش دهید.

مرحله هفتم
مطمئن گردید که توجه بیشتر روی ناخن شست است نه ماسک. سپس وارد edit>define> brush preset(ویرایش>تعیین>برس از پیش تنظیم شده) شوید.فوتوشاپ از شما نام برس را میپرسد بعد از اینکه شما روی okکلیک کردید این برس جدید به لیست برس های از پیش تنظیم شده شما اضافه میگردد.
یک برس جدید اضافه کنید

3.از برس های من استفاده کنید
بنده شما را تشویق میکنم که برس های با تاثیر عملی برای خودتان بسازید. کار خیلی سختی نیست و بسیار قابل تحسین میباشد.پرورش مهارت ها برای تبدیل تاثیر عملی به دیجیتالی احتمالات و امکانات زیادی را در جهت طراحی های دیجیتالی فراهم میکند.
اما اگر زمان و توانایی کافی برای این کار ندارید من به شما کمک خواهم کرد تا از پروژه های شخصی تان استفاده نمایید.
مرحله اول
فایل پیوست ScratchedMetalBrushes.abr را برای این تحقیق دانلود نموده سپس وارد edit>presets>preset manager(ویرایش>از پیش تنظیم کردن> مدیریت از پیش تنظیم شده).در بخش برس ها از دکمه بارگیری برای چشم پوشی از فایل دانلود استفاده نمایید.
فایل برس های مرا دانلودکنید

این فایل نه برس فلزی تراشیده شده جدید را به لیست برس های شما اضافه میکند
لیست برس های فلزی تراشیده

مرحله دوم
از این برس ها برای اضافه نمودن تاثیرات واقعی به هر سطح فلزی در طراحی های دیجیتالی شما استفاده نمود.
از برس های فلزی تراشیده استفاده کنید.

منبع

۲۲۷۷نمایش ۹۴/۰۲/۲۱

نظرات  (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی