تصویرسازی شهر سانفرانسیسکو در ایلوستیتور :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۹ارديبهشت

قصد داریم در یک مطلب کوتاه از طریق روش های ساده و کاربردی ، نمای یک شهر را تصویرسازی کنیم و بصورت وکتور آماده نماییم. روشی که امروزه خیلی از طراحان گرافیک از آن استفاده می کنند. در این آموزش از نرم افزار ایلوستریتور استفاده کرده ایم اما شما می توانید از هر نرم افزار تصویرسازی که بر پایه نمودار(وکتور) باشد نیز استفاده نمایید.

قدم اول - تصاویر ابتدایی

در قدم اول می بایست تصاویر ابتدایی خود را از نمای مدنظر انتخاب نمایید. این تصویر ممکن از شامل مجموعه ای از ساختمان ها و اماکن تجاری و یا مناظر طبیعی باشد. تصویر اصلی طوری باید انتخاب شود که امکان تبدیل آن به تصویر خطی وجود داشته باشد. بسیار بهتر است اگر تصویر خود را از اماکن منحصربه فرد آن شهر تهیه کنید. برای مثال ما در این آموزش از پل معروف Golden Bridge و ساختمان های Ferry ، مرکز Embarcadero و Alcartraz تصاویری تهیه کرده ایم که مکان های  معروفی در شهر سانفرانسیسکو می باشند. در زیر این تصاویر را مشاهده می نمایید.

قدم دوم

در ابتدا برای ترسیم مجموعه ساختمان ها از اشکال آماده ی نرم افزار و نیز ابزار Blend Tool استفاده کرده ایم. در زیر مراحل آماده سازی یک ساختمان را از ابتدا مشاده می نمایید.

قدم سوم 

اما برای قسمت Embarcadero از شکل مستطیل برای رسم نیمی از ساختمان ها استفاده کرده ایم و همجنین برای ایجاد پنجره ها از نقاط حاشیه دار خطی استفاده کرده ایم. پس از ترسیم نیمی از یک ساختمان ، می توانید بصورت زیر از ایجاد قرینه برای رسم ما بقی قسمت ساختمان ها استفاده نمایید و همچنین ساختمان های دیگر را به همین شکل ترسیم کنید.

قدم چهارم

برای تصویرسازی  Ferry Building زمان بیشتری لازم است بخاطر نقشه ی معماری خاص آن. اما همانند مراحل قبلی می توان با ایجاد اشکال ابتدایی آن ، و سپس اضافه کردن جزئیات ، این ساختمان ها را نیز تکمیل نمود.

قدم پنجم

حال رسیدیم به قسمت لذت بخش این آموزش. قرار دادن ساختمان هایی که ترسیم نموده اید. همه ی تصاویری که ایجاد نموده اید را با توجه تصاویر اصلی کنار هم قرار دهید و با استفاده از Blend Tool جزئیات لازم دیگر را به آن ها اضافه کنید.نکته ی مهم در این قسمت توجه به ضخامت خطوط در قسمت های دور و نزدیک است. همچنین برای سازه های بزرگتر ضخامت خطوط را بیتشتر از سازه های کوچک تر در نظر بگیرید.

نتیجه

تصویرسازی ما آماده است اما برای نمایش دادن هنوز زود است. لازم است با استفاده از ابزارهای متفاوت و اشکال مختلف ، جزئیات بیشتری را به شهر خود اضافه کنید و برای نمایش آن از یک موک آپ مناسب استفاده نمایید. 


منبع

۱۲۳۱نمایش ۹۴/۰۲/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی