به راحتی با مراحل در زیر آمده ادامه دهید یا طراحی بازی تان را مجهز نمایید . در نهایت شما یک حروف چینی آراسته و کامل خواهید داشت .
بیایید شروع کنیم!
- ابزار و وسایل مورد نیاز را تهیه نمایید
. طراح ادوبی Adobe Illustrator
. مداد یا خودکار برای طراحی
. کاغذ رسم
. وسایل اختیاری : قلموی Tombow مداد پارالل پایلت مشخص کننده copic Sharpie, و سایر وسایل
این ابزار اختیاری به شما کمک میکنند تا به حروف چینی تان حجم یا رنگ زمینه دهید . اینها همه بستگی به سبک نوشتاری شمادارد . هنگام انتخاب یک وسیله برای سبک صحیح حروف چینی تان درست قضاوت کنید .
- مرحله sketching یا گرافیک کامپیوتری
مرحله 1
هر پروژه ای (به جز آنهایی که با یک پردازشگر واحد هدایت و رهبری میشوند )با ایجاد و تشکیل عبارت های نوشتاری تان آغاز میگردند ! با نوشتن یک سری عبارات آغاز نموده و هر عبارتی را که میخواهید در این جزوه با آن پیش روید انتخاب نمایید .
لیست بنده در زیر آمده است . من عبارت Comparison kill را انمتخاب نمودم چون عبارتی است که برای من در هر لحظه از زندگی ام معنا داشته است . من دریافتم که اگر شما چیزهایی را بکشید که حقیقتا برای شما تداعی معنا و مفهومی هستند نتیجه آن واقعا بهتر خواهد بود .
مرحله 2
مرحله بعدی بعد از انتخاب عبارت تان حذف طرح های زشت و کثیف و سریع میباشد ! تا میتوانید سریع عمل کنید و تا آنجا که میتوانید از واریاسیون های مختلف استفاده نمایید . سند مرجع را تغییر دهید شکل را عوض کنید و سبک های گوناگون حروف چینی را امتحان نمایید و ....
همانطور که در زیر میبینید من با برخی حروف سیاه امتحان کردم . من میخواستم در آن لحظه راجع به خود قضاوت نمایم چون به ندرت پیش می آمد که از حروف سیاه استفاده نمایم . این کار خیلی سختی است ! اما من این کار را کردم .
مرحله 3
بعد از آنکه به اندازه کافی طراحی نمودید متنی را انتخاب کنید که فکر میکنید بهتر کار میکند و شما را پیش تر میبرد . متن من ترکیب گوشه سمت راست پایین صفحه طراحی بود که آن را کامل کرده بودم .
از طرح به عنوان چار چوب یا ساختار اصلی استفاده مینماییم . یک تکه کاغذ رسم بالای چار چوب یا کادر تان قرار دهید و سبک کنتراست پهنا و... را با هر وسیله ای که میخواهید به آن اضافه نمایید . خواه یک قلموی Tombow یا مارکر Copic یا sharpie باشد اینها بستگی به خودتان دارد !
برای این قسمت از حروف چینی زیر من فکر کردم Pilot Parallel Pen بهترین انتخاب برای اشکال با حروف سیاه میباشد .
مرحله 4
حال جلوتر رویم اکنون زمان آن است که همه غلط گیری های لازم را انجام دهید . یک تکه کاغذ رسم دیگر در بالای حروف چینی تان قرار داده تا شروع به کاهش فاصله ها تصحیح سند مرجع پهنای حروف چینی رنگ کلی و... نمایید .
در اینجا من میخواهم فضای زائد گوشه سمت راست متن را با یک تصویر پر نمایم . چون کلمه comparison در طولانی مدت با کلمه kills مقایسه میشد از نظر من توازن کافی نداشتند . شما متوجه شده اید که من برخی تصحیح ها را برای حرف بزرگ C انجام داده ام و پایه حرف K را نیز زیبا تر نموده ام .
مرحله 5
همانطور که در مرحله قبلی گفتیم بنده سعی نمودم تا فضاهای خالی گوشه پایین و راست صفحه را به روش های گوناگون پر نمایم. این طرح کمی گیج کننده است اما این کار لازم بود تا بدانیم کدام خوب عمل میکند و کدام نمیکند .
در اینجا شروع به ویرایش متن تان نمایید تا حروف چینی تان عالی گردد. در این طرح خاص بنده متوجه گردیدم سند مرجع من در راس است ! در مراحل بعدی من تنظیمات کمتری انجام میدهم تا آن را تراز تر نمایم .
مرحله 6
وقتی متن تان را به کمک ابزار لازم به یک جای آراسته و تمیز بردید زمان آن است که از مداد استفاده نمایید . ابزاری که برای شما حجم و زاویه ثابت در میان حروف چینی ارائه میدهند بسیار خوب و عالی هستند ولی مداد به شما کمک میکند تا تنظیمات و ترازهای خوبی داشته باشید و حروف را در جای واقعی خود قرار دهید .
دوباره حروف چینی تان را ادامه داده و تصحیح های اختیاری را آغاز نمایید اما این بار با استفاده از مداد ادامه دهید تا جزئیات را کامل نمایید .
مرحله 7
با دنبال کردن تکه قبلی تان به وسیله طراحی های مدادی کارتان را ادامه دهید . هر بار حروف چینی تان را کشیده و مجدد بکشید . این کار آن را تمیزتر میکند و منظره زیباتری خواهد داشت .
همانطور که در زیرمیبینید من تلاش کردم تا فضای زائد و غیر استادانه کنار کلمه Kills را از بین ببرم . این کار کمی دشوار است ولی در مرحله بعدی شما میبینید که چطور این مسئله را حل مینمایم .
مرحله 8
طرح مدادی تقریبا کامل شده است ! در نهایت من تصمیم گرفتم تا تصویر یک جعبه را کمی نزدیک به کلمه kills اضافه نمایم . به خاطر داشته باشید اگر تصمیم بگیرید تصاویری را به حروف چینی تان اضافه نمایید مطمئن شوید که این تصاویر در امتداد حروف قرار می گیرند . شما میخواهید تصویر و حروف تان با هم باشند و به یکدیگر نما دهند نه اینکه دو چیز مجزا از هم باشند .
همچنین ممکن است متوجه شوید که در این مرحله بنده از جزئیات حروف چینی استفاده نمودم تا کمی سبک به کارم اضافه نمایم . به نظر من این کار خوبی است که حروف چینی تان را جذاب تر و جالب تر نمایید .
مرحله 9
بالاخره به مرحله آخر طراحی های مدادی رسیدیم . طرح مدادی تکمیل شده کامل است و اکنون زمان آن است که از طراح ادوبی استفاده نماییم . اکنون این تکه تصحیح های کمی میخواهد اما من فکر می کنم میتوانیم به آن ویرایش ها در مرحله برداری فرایند توجه نماییم .
هر گاه به این جا رسیدید حروف چینی تان را در کامپیوتر اسکن نموده و در بالای آن با کمک تصویر به بردار برسید .
اینجا یک گیف پیشرفته است که ارزیابی طرح های مدادی را نشان میدهد . مشاهده طرح نا گوار و زشت اولیه دیوانه کننده است . اما این طرح به یک طرح عالی تر تبدیل شده است . پردازش بهترین قسمت کار است .
- مرحله برداری
اکنون زمان مطلوب ترین قسمت حروف چینی است یعنی برداری کردن آن ! برداری کردن بعضی اشکال حروف سیاه سخت میباشد ولی خوب است . این کار نیاز به زمان بیشتر برای مشاهده بهتر هر چیز دارد . بیایید شروع کنیم !
مرحله 1
برای من نمای کلی طرح با استفاده از tool pen راحت ترین کار است . ما لزوما فقط با طرح ها در اینجا سر و کار داریم . از چپ به راست شروع کنید و روش تان را با هر حرفی شروع کرده و همانطور که گفتیم آنها را کلی نما میدهیم .امیدوارم شکل های منحصر به فردی برای حروفی از قبیل I و یا m بسازیم . بدین ترتیب شما میتوانید برگردید و این قسمت ها را به جای آنکه یک حرف را کامل تغییر دهید ویرایش کنید در حالیکه آنها هنوز از هم جدا هستند .
در زیر یک مرور سریع بر حروف داشتیم . این کار را برای طراحی تکیه گاه های اولیه انجام می دهیم که بعدا بیشتر تنظیم و ویرایش میشوند .
مرحله 2
بعد میخواهیم این طرح ها را به شکل های تو پر تبدیل نماییم . وقتی حروف تان را پر میکنید تغییرات زیادی را که لازم است ایجاد کنید از قبیل تصحیح حجم کنتراست پهنا و ... حس می نمایید .
شما می دانید حفره چیست ! از هر جا که می بینید آغاز نمایید تا حروف چینی عالی داشته باشید .
مرحله 3
من میخواهم کلیه حجم ها را تثبیت نموده و کنتراست ها را تصحیح نمایم . من حتی لبه های زیادی از حروف ها را شفاف میکنم تا زیاد بد به نظر نیاید .
اگر لازم بود شروع به ویرایش کنید تا حروف تان درست سر جای خود قرار گیرند . در این مرحله من فکر می کنم اولویت آن است که سبکی به حروف تان بدهید . در این مورد من چکه هایی را که در طرح اولیه و مدادی ام کشیده بودم برمی گردانم .
شما در زیر میبینید چطور چکه ها را در میان حروف جا داده ام . من همه چکه ها را با ابزار Pen Tool از هم جدا کرده و بالای حروف قرار میدهم . بدین ترتیب اگر تغییر چکه ها لازم است شما نیاز به ویرایش حروف چینی نخواهید داشت .
مرحله 4
برای ایجاد تاثیر چکه در مرحله بعدی اشکال چکه مانند مختلفی را با Pen Tool کشیده و آنها را در سرتاسر حروف چینی مان قرار می دهیم . شاید دیدن این کار در تصویر زیر سخت باشد اما می توانید تاثیری را که ما برای تصویر " آنچه شما میخواهید بسازید " در بالای جزوه ببینید .
برای ایجاد چکه های ثانویه فرایند بالا را باید انجام دهید اگر چه این ها طرح به جای اشکال هستند . یک طرح تیره تر برای سایه چکه و دو طرح روشن تر برای انعکاس آن استفاده کنید . اینها یک تصویر بسته و نزدیک از چکه هایی هستند که در پایان این جزوه می بینید .
مجددا من این چکه ها را جدا از هم کشیدم و آنها را در بالای حروف چینی قرار دادم .
مرحله 5
بعد از اینکه همه اینها کامل شد شما میتوانید رنگ مایه مقدار و ...را به دلخواه تغییر دهید . تصویر زیر آخرین بخش این مرحله هاست که کامل شده است . مطمئنا این یک فرایند طولانی است اما ارزش آن را دارد .
مثل همیشه اینجا فرایند مرحله برداری است تا مراحلی را نشان دهد که به قسمت نهایی حروف چینی ختم می شود . تغییرات کوچک تفاوت های زیادی می آفرینند.
نتیجه گیری
بله اینجا آخر کار است . جزوه های گوناگونی را که در اختیارتان گذاشتم پی گیری کرده و بخوانید . من فقط میخواهم آنچه را در این مسیر آموختم با شما به اشتراک گذارم و امیدوارم کم یا زیاد به درد شما خورده باشد .