ایجاد یک تایپوگرافی لاتین :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۵خرداد

به راحتی با مراحل در زیر آمده ادامه دهید یا طراحی بازی تان را مجهز نمایید . در نهایت شما یک حروف چینی آراسته و کامل خواهید داشت .

بیایید شروع کنیم!

  1. ابزار و وسایل مورد نیاز را تهیه نمایید

. طراح ادوبی Adobe Illustrator

. مداد یا خودکار برای طراحی

. کاغذ رسم

. وسایل اختیاری : قلموی Tombow مداد پارالل پایلت  مشخص کننده copic Sharpie, و سایر وسایل

این ابزار اختیاری به شما کمک میکنند تا به حروف چینی تان حجم یا رنگ زمینه دهید . اینها همه بستگی به سبک نوشتاری شمادارد . هنگام انتخاب یک وسیله برای سبک صحیح حروف چینی تان درست قضاوت کنید .

  1. مرحله sketching یا گرافیک کامپیوتری

مرحله 1

هر پروژه ای (به جز آنهایی که با یک پردازشگر واحد هدایت و رهبری میشوند )با ایجاد و تشکیل عبارت های نوشتاری تان آغاز میگردند ! با نوشتن یک سری عبارات آغاز نموده و هر عبارتی را که میخواهید در این جزوه با آن پیش روید انتخاب نمایید .

لیست بنده در زیر آمده است . من عبارت Comparison kill  را انمتخاب نمودم چون عبارتی است که برای من در هر لحظه از زندگی ام معنا داشته است . من دریافتم که اگر شما چیزهایی را بکشید که حقیقتا برای شما تداعی معنا و مفهومی هستند نتیجه آن واقعا بهتر خواهد بود .

مرحله 2

مرحله بعدی بعد از انتخاب عبارت تان حذف طرح های زشت و کثیف و سریع میباشد ! تا میتوانید سریع عمل کنید و تا آنجا که میتوانید از واریاسیون های مختلف استفاده نمایید . سند مرجع را تغییر دهید  شکل را عوض کنید و سبک های گوناگون حروف چینی را امتحان نمایید و ....

همانطور که در زیر میبینید من با برخی حروف سیاه امتحان کردم . من میخواستم در آن لحظه راجع به خود قضاوت نمایم چون به ندرت پیش می آمد که از حروف سیاه استفاده نمایم . این کار خیلی سختی است ! اما من این کار را کردم .

مرحله 3

بعد از آنکه به اندازه کافی طراحی نمودید متنی را انتخاب کنید که فکر میکنید بهتر کار  میکند و شما را پیش تر میبرد . متن من ترکیب گوشه سمت راست پایین صفحه طراحی بود که آن را کامل کرده بودم .

از طرح به عنوان چار چوب یا ساختار اصلی استفاده مینماییم . یک تکه کاغذ رسم بالای چار چوب یا کادر تان قرار دهید و سبک  کنتراست  پهنا و... را با هر وسیله ای که میخواهید به آن اضافه نمایید . خواه یک قلموی Tombow  یا مارکر Copic  یا sharpie  باشد اینها بستگی به خودتان دارد !

برای این قسمت از حروف چینی زیر من فکر کردم Pilot Parallel Pen  بهترین انتخاب برای اشکال با حروف سیاه میباشد .

 مرحله 4

حال جلوتر رویم اکنون زمان آن است که همه غلط گیری های لازم را انجام دهید . یک تکه کاغذ رسم دیگر در بالای حروف چینی تان قرار داده تا شروع به کاهش فاصله ها تصحیح سند مرجع پهنای حروف چینی رنگ کلی و... نمایید .

در اینجا من میخواهم فضای زائد گوشه سمت راست متن را با یک تصویر پر نمایم . چون کلمه comparison  در طولانی مدت با کلمه  kills مقایسه میشد از نظر من توازن کافی نداشتند . شما متوجه شده اید که من برخی تصحیح ها را برای حرف بزرگ C انجام داده ام و پایه حرف K را نیز زیبا تر نموده ام .

مرحله 5

همانطور که در مرحله قبلی گفتیم بنده سعی نمودم تا فضاهای خالی گوشه پایین و راست صفحه را به روش های گوناگون پر نمایم. این طرح کمی گیج کننده است اما این کار لازم بود تا بدانیم کدام خوب عمل میکند و کدام نمیکند .

در اینجا شروع به ویرایش متن تان نمایید تا حروف چینی تان عالی گردد. در این طرح خاص بنده متوجه گردیدم سند مرجع من در راس است ! در مراحل بعدی من تنظیمات کمتری انجام میدهم تا آن را تراز تر نمایم .

مرحله 6

وقتی متن تان را به کمک ابزار لازم  به یک جای آراسته و تمیز بردید زمان آن است که از مداد استفاده نمایید . ابزاری که برای شما حجم و زاویه ثابت در میان حروف چینی ارائه میدهند بسیار خوب و عالی هستند ولی مداد به شما کمک میکند تا تنظیمات و ترازهای خوبی داشته باشید و حروف را در جای واقعی خود قرار دهید .

دوباره حروف چینی تان را ادامه داده و تصحیح های اختیاری را آغاز نمایید اما این بار با استفاده از مداد ادامه دهید تا جزئیات را کامل نمایید .

مرحله 7

با دنبال کردن تکه قبلی تان به وسیله طراحی های مدادی کارتان را ادامه دهید . هر بار حروف چینی تان را کشیده و مجدد بکشید . این کار آن را تمیزتر میکند و منظره زیباتری خواهد داشت .

همانطور که در زیرمیبینید من تلاش کردم تا فضای زائد و غیر استادانه  کنار کلمه Kills  را از بین ببرم . این کار کمی دشوار است ولی در مرحله بعدی شما میبینید که چطور این مسئله را  حل مینمایم .

مرحله 8

طرح مدادی تقریبا کامل شده است ! در نهایت من تصمیم گرفتم تا تصویر یک جعبه را کمی نزدیک به کلمه  kills  اضافه نمایم . به خاطر داشته باشید اگر تصمیم بگیرید تصاویری را به حروف چینی تان اضافه نمایید مطمئن شوید که این تصاویر در امتداد حروف قرار می گیرند . شما میخواهید تصویر و حروف تان با هم باشند و به یکدیگر نما دهند نه اینکه دو چیز مجزا از هم باشند .

همچنین ممکن است متوجه شوید که در این مرحله بنده از جزئیات حروف چینی استفاده نمودم تا کمی سبک به کارم اضافه نمایم . به نظر من این کار خوبی است که حروف چینی تان را جذاب تر و جالب تر نمایید .

مرحله 9

بالاخره به مرحله آخر طراحی های مدادی رسیدیم . طرح مدادی تکمیل شده کامل است و اکنون زمان آن است که از طراح ادوبی استفاده نماییم . اکنون این تکه تصحیح های کمی میخواهد اما من فکر می کنم میتوانیم به آن ویرایش ها در مرحله برداری فرایند توجه نماییم .

هر گاه به این جا رسیدید حروف چینی تان را در کامپیوتر اسکن نموده و در بالای آن با کمک تصویر به بردار برسید .

اینجا یک گیف پیشرفته است که ارزیابی طرح های مدادی را نشان میدهد . مشاهده طرح نا گوار و زشت اولیه دیوانه کننده است . اما این طرح به یک طرح عالی تر تبدیل شده است . پردازش بهترین قسمت کار است .

  1. مرحله برداری

اکنون زمان مطلوب ترین قسمت حروف چینی است یعنی برداری کردن آن ! برداری کردن بعضی اشکال حروف سیاه سخت میباشد ولی خوب است . این کار نیاز به زمان بیشتر برای مشاهده بهتر هر چیز دارد . بیایید شروع کنیم !

مرحله 1

برای من نمای کلی  طرح با استفاده از  tool pen  راحت ترین کار است . ما لزوما فقط با طرح ها در اینجا سر و کار داریم . از چپ به راست شروع کنید و روش تان  را با هر حرفی  شروع کرده و همانطور که گفتیم آنها را کلی نما میدهیم  .امیدوارم شکل های منحصر به فردی برای حروفی از قبیل I  و یا m  بسازیم . بدین ترتیب شما میتوانید برگردید و این قسمت ها را به جای آنکه یک حرف را کامل تغییر دهید ویرایش کنید در حالیکه آنها هنوز از هم جدا هستند .

در زیر یک مرور سریع بر حروف داشتیم . این کار را برای طراحی تکیه گاه های اولیه انجام می دهیم که بعدا بیشتر تنظیم و ویرایش میشوند .

مرحله 2

بعد میخواهیم این طرح ها را به شکل های تو پر تبدیل نماییم . وقتی حروف تان را پر میکنید تغییرات زیادی را که لازم است ایجاد کنید از قبیل تصحیح حجم کنتراست پهنا و ...  حس می نمایید .

شما می دانید حفره چیست ! از هر جا که می بینید آغاز نمایید تا حروف چینی عالی داشته باشید .

مرحله 3

من میخواهم کلیه حجم ها را تثبیت نموده و کنتراست ها را تصحیح نمایم . من حتی لبه های زیادی از حروف ها را شفاف میکنم تا زیاد بد به نظر نیاید .

اگر لازم بود شروع به ویرایش کنید تا حروف تان درست سر جای خود قرار گیرند . در این مرحله من فکر می کنم اولویت آن است که سبکی به حروف تان بدهید . در این مورد من چکه  هایی را که در طرح اولیه و مدادی ام کشیده بودم برمی گردانم .

شما در زیر میبینید چطور چکه ها را در میان حروف جا داده ام . من همه چکه ها را با ابزار  Pen Tool  از هم جدا کرده و بالای حروف قرار میدهم . بدین ترتیب اگر تغییر چکه ها لازم است شما نیاز به ویرایش حروف چینی نخواهید داشت .

مرحله 4

برای ایجاد تاثیر چکه در مرحله بعدی اشکال چکه مانند مختلفی را با Pen Tool  کشیده و آنها را در سرتاسر حروف چینی مان قرار می دهیم . شاید دیدن این کار در تصویر زیر سخت باشد اما می توانید تاثیری را که ما برای تصویر " آنچه شما میخواهید بسازید " در بالای جزوه ببینید .

برای ایجاد چکه های ثانویه فرایند بالا را باید انجام دهید اگر چه این ها طرح به جای اشکال هستند . یک طرح تیره تر برای سایه چکه و دو طرح روشن تر برای انعکاس آن استفاده کنید . اینها یک تصویر بسته و نزدیک از چکه هایی هستند که در پایان این جزوه می بینید .

مجددا من این چکه ها را جدا از هم کشیدم و آنها را در بالای حروف چینی قرار دادم .

مرحله 5

بعد از اینکه همه اینها کامل شد شما میتوانید رنگ مایه  مقدار و ...را به دلخواه تغییر دهید . تصویر زیر آخرین بخش این مرحله هاست که کامل شده است . مطمئنا این یک فرایند طولانی است اما ارزش آن را دارد .

مثل همیشه اینجا فرایند مرحله برداری است تا مراحلی را نشان دهد که به قسمت نهایی حروف چینی ختم می شود . تغییرات کوچک تفاوت های زیادی می آفرینند.

نتیجه گیری

بله اینجا آخر کار است . جزوه های گوناگونی را که در اختیارتان گذاشتم پی گیری کرده و بخوانید . من فقط میخواهم آنچه را در این مسیر آموختم با شما به اشتراک گذارم و امیدوارم کم یا زیاد به درد شما خورده باشد .


منبع

۱۵۹۱نمایش ۹۴/۰۳/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی