راهنمای آماده سازی یک پروژه برای چاپ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۵خرداد

هنگامی که من طراحی گرافیکی را آغاز نمودم بدون شک بیشتر کارهای وحشتناک و ترس بر انگیز من و برای چاپ فرستاده میشد .

مطمئنا صفحه آرایی شما درجه یک است و مهارت های تایپی شما ما را به حیرت می آورد اما همه این مهارت ها اگر خروجی چاپ شما در حد عالی نباشد یعنی هیچ . و متاسفانه وقتی صندوق پست میرسد هیچ راه بازگشتی وجود ندارد .

اما ناراحت نباشید در این مقاله ما به مرور لیستی میپردازیم که اصولی را که شما در هنگام آماده کردن کار برای چاپ نیاز دارید در آن  ذکر شده است .بیایید برخی از این موانع را که بر سر راه طراحی گرافیکی و چاپ قرار دارد از میان برداریم و در ایجاد اسنادی که روی کاغذ به خوبی چاپ هستند به خود اطمینان کنیم .

  1. پروژه خود را برای چاپ آماده کنید

شما میتوانید درست هنگام آغاز فرایند طراحی یعنی زمانیکه سندتان را در کامپیوتر تنظیم میکنید  آن را برای چاپ آماده نمایید .

نرم افزارتان را با دقت انتخاب کنید

اول اینکه شما باید بدانید از چه نرم افزاری میخواهید برای آماده کردن سند چاپی تان استفاده نمایید .

گزینه های زیادی موجود میباشند و این بستگی به شما دارد که با کدام برنامه راحت تر هستید . برنامه های  Adobe in Design , Microsoft Publisher, CorelDRAW   , QuarkXPress  همگی به شما کمک میکنند تا طرح بندی قابل تغییری داشته باشید و آنها را برای چاپ بهینه سازی کنید.اگر در طراحی چاپ کاملا تازه کار هستید ابتدا  بعضی مبتدیان مفید را در خود آموز طراحی که در اینجا وجود دارند بررسی کرده تا کارمان را شروع نماییم .

Bleed  داشته باشید

من همیشه از خود میپرسم یک چاپگر چند بار در سال ( یا ماه یا حتی روز ) از دریافت یک فایل آماده چاپ که فاقد  bleed  است نا امید میگردد.شاید زیاد .

وقتی سند تان را در کامپیوتر تنظیم نمودید از چاپگر استفاده کرده و مطمئن شوید  bleed دارد ( و آن را بفرستید ) .

پس bleed چیست ؟  bleed  فضای خالی اطراف فضای صفحه است که عقب تر از حاشیه صفحات قرار دارد . اگر اجزای صفحه تان ( از قبیل عکس ها و زمینه رنگی ) از حاشیه صفحه بگذرد (حاشیه تمیز ) .وقتی صفحه چاپ و مرتب شد  bleed  قابلیت مشاهده هر گونه خطا در تمیزی را کاهش میدهد.

آیا شما تا زدن دارید؟

شاید شما سندی درست کنید که بعد از چاپ نیاز به تا زدن داشته باشد مثل بروشور یا نشریه . هنگامیکه سندتان را تنظیم نمودید مطمئن شوید دقیقا کجا را میخواهید تا بزنید ( و نشانه تان را روی صفحه دیجیتالی تان بکشید و  علامت بزنید) .

راس: اگر یک بروشور با سه تا درست میکنید ( که روی یک صفحه دو تا دارد پس بروشور را به سه قسمت تقسیم کنید ) مطمئن شوید که فضای حاشیه اطراف تا را دوبرابر کرده اید .اگر همین حاشیه را همانگونه که در اطراف حاشیه صفحه انجام دادید داشته باشید  تا پهنای حاشیه را به دو نیم میکند صفحه را کوچک میکندو در هر بار تا به ظاهر نا متقارن میرسد .

چطور یک کار چاپی کنار هم قرار میگیرد؟

اگر در حال طراحی یک سند چند صفحه ای مثل یک کتاب رساله یا گزارش هستید باید به این فکر کنید که چطور صفحات هنگام چاپ کنار هم قرار میگیرند . از پرینتر بپرسید چه نوع ترکیبی با کار شما مناسب است . همانند بازخورد مطلوب  و ترکیب نهایی  بستگی به تعداد صفحات و وزن کاغذ دارد  چاپگر میتواند گزینه هایی را که با طرح شما سازگار است را ارائه دهد .

یک سری گزینه های زیاد در ارتباط با ترکیب بندی صفحه موجود است . فقط چند تا از آنها عبارتند از saddle stitch

Velo,fastback , Wir-O,perfect,side-stitch,case,sewn-and-glued ,  و  lay-out . بعضی چاپگر ها ممکن است در صورتیکه نتوانند در منزل خدمات صحافی و تا زدن را انجام دهند ممکن است کار شما را به یک صحاف متخصص بدهند .

برای خواننده ها تنظیم کنید نه برای چاپگرها 

 اگر در حال درست کردن یک سند چند صفحه ای مثل کتاب میباشید تا آن را برای چاپ بفرستید ممکن است بخواهید بدانید در حقیقت کتاب چطور به چاپ خواهد رسید و در بسیاری موارد ممکن است از خروجی های چاپی متوجه شوید که صفحه اول هر فصل یک کتاب  از لحاظ فیزیکی با صفحه آخر در ارتباط است و نشر یکسانی دارد .

این اصل موضوع است ولی به این معنی نیست که شما باید سندتان را بالاجبار مانند انتشارات چاپگر تنظیم نمایید .

اگر سندتان را مانند انتشارات چاپگر تنظیم نمایید هم برای شما و هم برای چاپگر راحت تر میباشد یعنی در حقیقت  چطور خواننده سند را ملاحظه میکند :صفحه 1 صفحه 2 سپس صفحه 3 و ....

بگذارید چاپگر کار شما را انجام دهد – چاپگرها میتوانند فایل آماده چاپ شما را طوری ترتیب دهند که شما حس بهتری داشته باشید . و یک امتیاز شما چون میخواهید شرح دهید چرا صفحه 2 مخالف صفحه 15 است افراد را گیج و سر در گم میکنید .

صفحه های خالی قرار دهید

سند های چند صفحه ای معمولا دارای چند صفحه سفید میباشند حال میخواهد صفحات کمی در ابتدای کتاب باشد یا چند صفحه در پایان یک گزارش باشد .

شما باید مطمئن شوید که این صفحات را در سند تنظیم نموده اید . در حقیقت آنها هیچ محتوایی برای چاپ ندارند ولی قرار دادن آنها به چاپگر کمک میکند تا متوجه ساختار سند گردد. و صفحات خالی که شما میخواهید در پایان کار چاپی تان قرار دهید را تطبیق میدهد .

2. درباره رنگها اطلاعاتی به دست آورید

رنگ قلب تپنده فرایند چاپ میباشد .دانستن  اصول اصلی و مهم رنگ به شما کمک میکند تا با اطمینان کافی نمای صفحه را ترتیب دهید.

این را مرتب تکرار کنید : CMYK  نه  RGB

شما باید رنگ صفحه چاپی تان را در حالت CMYK انتخاب تنظیم نمایید ( یا معمولا به  spot colors  در زیر مراجعه نمایید ) . CMYK  چهار رنگ جوهری است که در چاپ چهار رنگی Cyan , Magenta, Yello and Key(black)  به کار میرود . هر رنگی در طراحی چاپ از ترکیب این چهار جوهر حاصل میشود .

هر کاری کنید ولی  اسناد چاپی تان را به حالت رنگ  RGB تنظیم نکنید ( یا اگر در فایل RGB کار میکنید  مطمئن شوید فایل آماده چاپ تان را به حالت GMYK فرستاده اید ) . RGB (که از تقابل قرمز و سبز و آبی به دست آمده است ) فقط برای صفحه آرایی مناسب است که به صورت انلاین یا به شکل دیجیتالی روی صفحه نمایش داده میشود .

باید بدانید چه زمانی رنگ های نقطه ای به کار برید

نقطه ها  گاهی اوقات به معنی توپر هستند .رنگ ها خواه خالص یا مرکب که در جریان چاپ قرار میگیرند از جوهر درست میشوند .

این به معنی آن است که اگر شما یک رنگ نقطه ای را در طراحی چاپ تان استفاده کنید ( مثلا رنگ Panton یا متالیک یا جوهرهای فلوئورسان ) چاپگر یک سطح کاملا مجزا برای رنگ نقطه ای شما برای چاپ خواهد داشت .

وجود رنگ های نقطه ای در کار هنری شما دارای برتری هایی است – اغلب نتیجه نهایی رنگ با واریاسیونی با ظرافت کمتر صحیح تر است  و در جریان های چاپی زیادتر مقرون به صرفه تر میباشد ( اگر شما با سه رنگ یا کمتر مواجه هستید ) . ولی در چاپ های کمتر هزینه چاپ رنگهای نقطه ای رو به کاهش است . بنابراین پیش از آنکه شما رنگهای Spot را در طراحی تان به کار برید از چاپگر مطمئن گردید.

اختلاف میان ته رنگ و رنگ پس زمنیه را بدانید

تفاوت این دو گاهی اوقات گیج کننده و مبهم میباشد .بنابراین بیایید کلمه کلمه آن را معنی کنیم : ته رنگ درصدی از یک رنگ است که با سفید مخلوط شده تا سایه کمرنگ تر حاصل شود درحالیکه کاهش دادن شفافیت یک عنصر رنگی در صفحه آرایی تان سبب میشود عناصر قسمت پایین پشت نمایی قرار گیرند تا قابل مشاهده تر گردند .

وقتی سندی را برای چاپ آماده میکنید باید بدانید یک ته رنگ به صورت تو پرو کدر چاپ میشود رنگ هر کدام از اجزا را زیر آن ببندید درست اینگونه که در تصویر میبینید

یک رنگ تا حدودی با پشت نمایی هنگام مسطح شدن در صورتیکه رنگ را با چیزی زیر آن تنظیم کنید  شکل های رویهم افتاده را به وجود می اورد (با نام مناطق جوهر فرد) .رنگ مناطق جوهر فرد از ترکیب رنگهای دو جزئی که روی هم افتاده اند تشکیل میشود .

3. وضوح تصاویرتان را بیشتر کنید

اگر شما در صفحه آرایی چاپ  تان تصاویر دارید باید مطمئن شوید که از کیفیت خوبی برای چاپ برخوردار است . تصاویر با کیفیت و وضوح پایین تیره  میشوند . تصاویر با کیفیت بالا با کنتراست هنگام چاپ شفاف تر به نظر میرسند .

فرمت های متفاوت تصویر نتایج متفاوتی میدهد

عکس ها  هنگام صفحه ارایی برای چاپ اغلب بد تر میشوند – این به این دلیل است که آنها تصاویر بیت مپ هستند نه برداری. تصاویر بیت مپ (مثل JPEG,TIFF, PNG  )   از یک سری پیکسل های کوچک ساخته شده اند . هنگامیکه شما یک تصویر بیت مپ را تغییر سایز میدهید و آن را مجدد ذخیره میکنید کیفیت تصویر اصلی پایین می اید و یک تصویر با پیکسل های بیشتر حاصل میشود . شما باید مطمئن شوید که تصاویر بیت مپ پیش از آنکه در طراحی چاپ قرار گیرند  دارای PDI بالا هستند( عکس زیر را ببینید ) .

تصاویر برداری مثل تصویر گر ها و فرمت فایل های EPS از تصاویر قابل اندازه گیری تشکیل شده اند و در نتیجه در صورت تغییر سایز کیفیت شان را از دست نخواهند داد.

مادامی که کیفیت تصویر ها بالاست دلیلی وجود ندارد تصاویر برداری و بیت مپ نتوانند در صفحه آرایی تان کیفیت خوب و برابری داشته باشند .

اختلاف میان سایز تصویر و کیفیت تصویر

بنابراین مشتری ها و همکاران شما ممکن است یک تصویر JPEG برایتان بفرستند تا در صفحهآرایی چاپ تان از آن استفاده نمایید و از آن چیزی که شما میبینید سایز فایل میان 3 و 5 مگا بایت  خیلی خوب است . اما وقتی شما فایل را باز میکنید و میبینید که تصویر پیکسلی  و کمی هم بی ارزش به نظر میرسد چه میکنید؟

اگرچه سایز فایل تصویر معمولا عامل خوبی برای کیفیت است کیفیت یک تصویر بیت مپ با سایز فایل یا حتی ابعاد تصویر مشخص نمیشود  . کیفیت با DPI تعیین میشود ( نقطه ها در هر اینچ)   .  DPI  وضوح نقطه ها در هر اینچ را که از رنگها و  تون های یک تصویرساخته شده اند شرح میدهد.

شما باید همواره هدف تان تعداد زیاد DPI برای تصاویری باشد که  میخواهید از آنها در صفحه آرایی چاپ استفاده کنید . اگر بدون آپشن هستید و هنوز میخواهید از از تصاویری که زیاد باب میلتان نیستند با  DPI پایین استفاده کنید تنظیم آن را در مقیاس کوچکتر در طرح تان تنظیم کنید.

4.فن چاپ را خوانا و و.اضح کنید

حتی اگر شما مسائل فنی از قبیل رنگ و وضوح تصویر را حل نمایید  با مسائل مقیاس و تاثیر متن روی صفحه آرایی چاپ تان مواجه هستید که هنگام آمدن روی صفحه خیلی هم واضح نیست .

سایزتان را درست کنید

 یک مسئله مهم که شما هنگام فرستادن متن برای چاپ با آن مواجه هستید سایز چاپ است که خیلی کوچک یا خیلی بزرگ به نظر میرسد .سایز قلم خیلی مهم است چون اسناد نا مفهوم حتی اگر زیبا باشند فورا خواننده را کم میکنند .

شما باید به  سایز فونت مناسبی که به کار میبرید توجه نمایید  تا با نوع سند و خواننده مناسب باشد. از خود بپرسید چه کسی این آیتم را می خواند؟ آیا آنها وقت کافی برای خواندن آن می گذارند. و یا نگاهی اجمالی به آن می اندازند؟

اگر در حال صفحه آرایی یک کتاب هستید بهتر است که نوع سایز را کمی کوچکتر قرار دهید( جهت اطلاعات بیشتربه جزئیات کتابهای تنظیم تایپ مراجعه شود). هر وقت می خواهید سایز متن یک آگهی را تنظیم کنید مطمئن شوید که توجه خواننده را جلب خواهید کرد.

بهترین روش که مطمئن شوید از سایز فونت مناسب استفاده می کنید چاپ یک نمونه از صفحه آرایی در سایز واقعی است. و این که از برخی از دوستانتان بخواهید نگاهی به آن بیندازید. مشاهده شما جالب خواهد بود اما خواندن سایز فونت ده pt برای همه دشوار است.

شما باید به وزن طرح حروفتان نیز توجه داشته باشید. که آیا هنگام چاپ ظریف است یا تیره؟ آیا شما می خواهید سربرگ را ضخیم یا نیمه ضخیم کنید تا برجسته تر به نظر برسد؟ آیا می توانید با استفاده از وزن italic چشم ها را خیره کنید؟

5. حاشیه ها را چک کنید

شما باید حاشیه ها را مانند چارچوب تصویری ببینید که به صفحه آرایی شما قاب و فضای خالی می دهد.

آیا آنها به اندازه کافی سخاوتمند هستند؟

                     

این همان جایی است که شما باید چاپئ صفحه آرایی تان را تثبیت کنید( یا از طریق چاپگر تجاری تان یا از پرینتر خانگی) تا یک ارتباط منصفانه داشته باشید.

صفحه آرایی تان را چاپ کرده و آن را لحظه ای به حال خود بگذارید. دوباره برگردید و نگاهی به آن بیندازید. و ببینید آیا توانسته اید آن حاشیه ها را بیشتر کنید. در بیشتر موارد شما می توانید فضایی را بین حاشیه ها بسازید.و متوجه یک پیشرفت موثر و پایداری از چگونگی ظاهر صفحه آرایی تان می شوید.

خطاهای زائد را در ذهنتان طراحی کنید.

گاهی اوقات اسناد چاپی آن طور که شما دوست دارید زیبا نمی شوند.این کار اتفاق نمی افتد اما یک فاجعه نیست به خاطر بسپارید که اگر از حاشیه های باریک در صفحه آرایی تان استفاده کنید حتی هر خطای زائدی می تواند عظیم باشد.

بنابراین وقتی دچار نگرانی می شوید مطمئن شوید حاشیه های شما همان گونه که باید باشند پهن هستند. هر چیزی کمتر از 12/7 میلیمتر (پهنای حاشیه پیش فرض که در طراحی ادوبی تنظیم شده است) در صورتی که زائد آن فقط یک یا دو میلی متر باشد  به معنی آن است که شما حاشیه باریکی دارید.

6. کاغذتان را بشناسید.

هنگامی که شروع به پیش نویس کارتان در کامپیوتر می کنید به آن کاری که قرار است چاپ شود خوب فکر کنید.وزن و پایان های مختلف کاغذها می توانند به طرز چشم گیری بر نتیجه نهایی چاپتان تاثیر بگذارند و شما باید نوع چاپی را که دوست داریدبرای کارتان پیش از ارسال کار چاپی تان  به نظر برسد بشناسید.

وزن مناسب را انتخاب کنید.

کاغذها با مقیاس GSM وزن های مختلفی دارند (گرم های  هر متر مربع) و می توانند بر ضخامت کاغذ تاثیر بگذارند. کاغذهای نازک تر کیفیت بهتری دارند و هزینه بیشتری در بر دارند.

شما باید از انتخاب وزن مناسب کاغذ که باید با آیتم چاپی تان مناسب باشد ( و با بودجه تان سازگار باشد) مطمئن شوید.اگر مثلا در حال چاپ یک روزنامه هستید GSMبین 35 و 55 از همه مناسب تر است.

نشریه ها نیاز به کاغذهای کمی سنگین تر دارند تقریبا 110 تا 160 GSM .

جلد مجله ها باید سنگین تر باشد. از 180GSM برای یک عنوان، و حاشیه حداکثر تا 250 GSM برای یک نمای بیشتر.

برای وزن کارت مثلا کارت ویزیت باید 350GSM را انتخاب نمایید تا کارتتان محکم تر و زیبا تر شود.

پایان مناسبی را انتخاب کنید

وقتی وزن مناسب کاغذتان را تصمیم گرفتید به پایان مطلوب کاغذ نیز فکر کنید . پایان ها به دو دسته تقسیم میشوند: روکش دار و بدون روکش

کاغذ روکش دار انتخاب مناسبی برای چاپ حروف جزوه های با کیفیت مناسب و نشریه هاست . feel نرم تر و قوی تر از کاغذ چاپی استاندارد است.

کاغذ های روکش دار به دو زیر گروه تقسیم میشوند : روکش مات و روکش درخشان

روکش مات یک پایان صاف و غیر شفاف دارد و میتواند اسناد چاپی تان ظاهر مدرن و صافی داشته باشد .

کاغذ با روکش درخشان صاف است و پایان صیقلی دارد و سند شما را ظاهری درخشان و گران نمایش میدهد . چون جوهر به جای آنکه جذب کاغذ شود  روی سطح پوشش مینشیند رنگها مرتعش تر و غنی تر به نظر میرسد.

به خط تا فکر کنید

ما در طراحی تان مخصوصا در عنوان به تا ها هم باید توجه کنید (فصل یک را در بالا مشاهده کنید) اما باید به چگونگی تا هم توجه کنید که در پایان ها و وزن های مختلف کاغذ به طور متفاوت به کار میرود .

مثلا یک کاغذ سنگین و درخشان نباید مرتب مانند یک کاغذ بدون روکش و درخشان تا شود . سندی با چند تا مثل نقشه بدون تا باید روی کاغذ سبکتر چاپ شود تا سبب شود کاغذ در بالای آن چاپ شود و فشرده بماند.

اما یک کاغذ سنگین باید در بیشتر موارد با تا مناسب باشد . به عنوان مثال شما وقتی کارت عروسی را تنظیم میکنید باید به سطح آن دقت کنید . یک کاغذ سبک باید کاملا تا شود و نباید باز بماند پس برای یک کارت عروسی مناسب نیست .

7.فایل های چاپی تان را درست و به موقع بفرستید

هنگامی که در حال کنترل خطاهایتان هستید میتوانید طرح تان را به عنوان فایل چاپی انتخاب کنید . آپشن های مختلفی برای این کار دارید . بخوانید و بفهمید بهترین انتخاب برای پروژه های مختلف کدامند.

از فایل InDesign  تان پکیج بگیرید و آن را قفل نمایید


اگر در InDesign  کار میکنید و پرینتر از شما میخواهد فایل اصلی InDesign  تان را بفرستید (اگر چاپگر بخواهد معمولا باید آپشنی داشته باشید تا سند را مجددا ارسال کرده تا اماده چاپ گردد ) شما باید مطمئن شوید دو کار را انجام میدهید .

اولا شما همه اجزای طرحی که میخواهید بعد از فرستادن فایل  بفرستید را قفل کنید .برای این کار عناصر مربوطه را روی کاغذ انتخاب کنید و به Object>Lock بروید.

ثانیا شما باید فایل InDesign را پیش از فرستادن بسته کنید . این در کنار فایل های فونت و Link  فایلی درست میکند که دارای فایل InDesign  است (مثل فایل های تصویر) . و به چاپگر کمک میکنند تا هر چیزی را روی سند مورد نظرتان ببینید. برای بسته بندی سند InDesign  تان به  File> Package مراجعه کنید.

بعضی چاپگر ها علاوه بر فایل آماده چاپ نیاز به فایل های بومی دارند (به زیر مراجعه کنید) . این میتواند دارای فایل های InDesign  یا فایل های PSD,EPS یا  Alformat باشد.

فرمت درستی برای نسخه چاپ تان انتخاب کنید

بدین ترتیب شما میتوانید یک فایل آماده چاپ را برای چاپگر بفرستید . این نسخه ارسالی طرح شماست که به لحاظ نظری آماده فرستادن برای چاپ است.

شما باید با چاپگر در ارتباط باشید و فرمت مورد نظر فایل های آماده چاپ تان را کنترل کنید .بیشتر چاپگر ها نسخه Press Quality PDF  را ترجیح میدهند (فرمت سند قابل حمل ) اما آنها باید فایل ها را در فرمت های CMYK بپذیرند مثل فایل های JPEG  یا  TIFF (حداقل 300dpi ) .

Bleed بگذارید

این یکی از رایج ترین مشکلات  شمارنده های چاپگر است : یک فایل آماده چاپ که bleed  ندارد . مطمئن شوید فایل آماده چاپ تان را با bleed فرستاده اید . اگر با فرمت PDF بفرستید شما میتوانید آپشن پنجره Export  را دارای bleed  کنید .

شما همچنین میتوانید priters marks  را در فایل آماده چاپ فرستاده تان قرار دهید که شامل نشانه های trim and crop و اطلاعات صفحه می باشد. این فایل ها می توانند هنگام آماده کردن کارتان واقعا برای چاپگر مفید باشند.

8. تکمیل فرآیند چاپ

چاپ دیجیتالی برخلاف lithoحاشیه

پیش از فرستادن برای چاپ باید خدمات مهم چاپی را که پرینترهای تجاری از آنها استفاده می کنند بدانید.فرآیند چاپ می تواند بسته به چاپگر با برخی چاپهای حاشیه قدیمی تر و سایر علائم چاپ دیجیتالی متفاوت باشد .

چاپ حاشیه رایج ترین فرآیند چاپ تجاری است و برای صفحات زیاد مناسب است. تصویری که چاپ می شود محدود به یک سطح شده و سپس پیش از فرستادن به سطح چاپ از روی سطح به روی یک فاصله خالی فرستاده می شود.

کیفیت تصویر در چاپ حاشیه بالاست  فرآیند آن به لحاظ هزینه در چاپهای با صفحه زیاد مقرون به صرفه است. بنابراین معروفتر است و معمولا راحتتر انتخاب می شود.

چاپ دیجیتالی کمتر فنی تر است بنابراین زمان کمتری برای آماده سازی چاپ صرف می شود. در نتیجه زمان چرخشی برای فرآیند چاپ سریعتر است و چاپ با صفحات کمتر برای آن بهتر است. داوری که هنوز خارج از کیفیت تصویر است کاملا به خوبی فرآیند چاپ حاشیه می باشد.

بنابراین هر روشی که انتخاب شود بستگی به نیازمندیهای پروژه تان دارد. از منطقه خودتان خرید کنید و کنترل کنید چاپگر های مختلف بر حسب هزینه و کیفیت برای هر روش چاپی پیشنهاد می شوند.

اشتباهات را کمتر کنید

شما از چاپگر توقع نداشته باشید که بداند واقعا در سر شما چه می گذرد. آنها می توانند فقط با آنچه به آنها ارائه می شود بر حسب فایلهای بومی یا آماده چاپ مانند دستورالعملهای ایمیلتان یا تلفن یا شخص کار کنند.

دو مورد را برای اطمینان از کم کردن اشتباهات پیش از ارائه کار برای چاپ کاهش دهید.

اولی ایجاد یک نسخه تقلیدی از سندی که شما برای چاپ می فرستید است و این که آن را با چاپگر در اشتراک بگذارید این کار در صورتی که سندتان دارای چند صفحه یا چند جز پیچیده مثل تا زدن و برش دادن باشد مفید است که بلافاصله از فایل آماده چاپ حذف نمی شود.

نسخه پشتیبان تان چه در خانه باشد یا در اداره آماده است فقط مطمئن شوید صفحه آرایی نهایی سندتان به وضوح نشان داده می شود و مطمئن شوید اطلاعات لازم مثل تعداد صفحه به اشتراک گذاشته می شود و احتمالا تعیین اینکه کجای صفحه باید روی دو پهلوی صفحه چاپ شود مفید می باشد.

وقتی نسخه پشتیبانتان را با چاپگر در اشتراک می گذارید و برای فایل های آماده چاپتان می فرستید از خود بپرسید آیا چاپگر می تواند یک اثبات حرفه ای برای کنترل و مشاهده پیش از پیگیری چاپ کامل ارائه دهد. بیشتر چاپگرها دلیلی بدون تغییر زیاد ارائه می دهند و ما از نعداد خطاهای کوچکی که می تواند به طور اتفاقی هنگام پایین آوردن کاغذ چاپ پیش بیاید به حیرت می افتیم. اخیرا تصحیح فایل در صورت لزوم برای دریافت اثبات دوم در صورتی که زمان داشته باشید نیاز است و هنگامی که شما شاد هستید فقط برای جریان چاپ پیش می رود.

اکنون شما آماده چاپ هستید

اسنادتان را برای چاپ روی کامپیوتر تنظیم کنید.

رنگ چاپ را نشان دهید.

وضوح تصویر را بیشتر کنید.

حروفچینی تان را واضح تر کنید.

پهنای حاشیه های تان را کنترل کنید.

بهترین کاغذ را برای پروژه تان انتخاب کنید.

طرح های تان را مانند فایل های آماده چاپ بفرستید.

برای چاپ بفرستید و فرآیند چاپ را تکمیل کنید.

کار خوب اگز از لیست بالا به عنوان یک چک لیست برای طرح های چاپی تان استفاده کنید اسناد بدون اشتباه و استاندارد و حرفه ای که چاپگر شما را به وجد می آورد ایجاد کرده اید.


منبع

۲۲۹۷نمایش ۹۴/۰۳/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی