4 نکته برای شروع نقاشی دیجیتال :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۱خرداد

هنرمندان یزرگ با شعبده بازها تفاوت چندانی ندارند. آنها عمرشان را صرف مطالعه روی حرفه شان می کنند تا هر تکنیکی را کامل و عالی یاد بگیرند تا آن تکنیک بهترین توانایی شان شود. به عنوان یک مخاطب ما فقط راحت سر جای خود می نشینیم و در حیرت کامل کارشان را نظاره میکنیم، اغلب کورسویی از امید در دلمان  داریم که ما نیز روزی بتوانیم این جادو را خلق کنیم.

خب....حالا شما می توانید.

اگر یک قلم تبلت چوب شما ست، پس در نظر داشته باشید که فتوشاپ کتاب جادویی افسونگری شماست. گرچه آن توانایی کامل خلق یک اثر هنری زیبا را دارد اما شما هنوز به مطالعه منابع و روشهای معین نیاز دارید که به تکامل هنر شما کمک میکند.

در ادامه سری نقاشی دیجیتالی 101 امروز، درباره ایده های جفتی سریعی بحث خواهیم کرد که آمادگی و طرزفکر درست را قبل از شروع طراحی به  شما می دهد.

همانطور که قدیمی ها می گویند" دقیق تر (هوشمندانه تر) کار کنید، نه سخت تر"

چیزی که شما نمی بینید

هنر برای مبتدیان و تازه کاران می توانند کاملا افسرده کننده باشد. می توانید طرح های مورد علاقه تان را ساعتها خیره خیره نگاه کنید، درحالیکه خودداری می کنید از تصور اینکه هر کدام از این هنرمندان واقعا چقدر تلاش کرده اند تا آنها را کامل کنند. اما حقیقت آن است که همه ما نقاط ضعف و حتی سستی داریم که در اثر هنری خودمان ظاهر می شوند.

چیزی که شما نمی بینید این است که اغلب هنرمندان جادوگر نیستند. در حقیقت آنها نیز انسان هستند. اما دلیل اینکه اینطور به نظر می رسد که آنها جادوگرند این است که همه آنها با یک نقشه بازی شروع کرده اند.

یک نقشه بازی داشته باشید: مقدمه راه شما، برای کسب موفقیت است.

من چه چیزی را دارم طراحی می کنم؟ باید از چه رنگهایی استفاده کنم؟می خواهم مردم وقتیکه نقاشی من را می بینند چه احساسی پیدا کنند؟

همه این پرسشها (و پرسشهای خیلی بیشتری ) وجود دارد که باید در اطراف مغز شما هنگامیکه طراحی میکنید شناور باشند.

برای اینکه به شما کمک کنیم تا افکار و نقطه نظرات بیشتری را در اثر هنریتان مد نظر قرار دهید، در اینجا چندین راهنمایی سریع برای پیشرفت مراحل اولیه یک نقاشی دیجیتالی بیان میشود.

1.این  ایده را به کار ببندید: استفاده از یاداشتها و نمودارها

من اولین بار از طریق طراحی گرافیکی، وارد حرفه رسانه های دیجیتال شدم. اگر شما تا به حال لوگویی را از قبل طراحی کرده باشید احتمالا با روند ساخت نمودارهای وب  یا  برداشتن شاخه ای از یادادشتهای روی کاغذ که باعث به وجود آمدن جرقه یک ایده در ذهن شما شده است، آشنا هستید.

این فرایند ساده است. نمودار وبی از مفهوم عمومی که در ذهنتان دارید بسازید. سپس جزییاتی را در هر حباب جدید تعریف کنید، مطمئن شوید کلماتی که استفاده می کنید  به شما  در وضوح تجسم  صحنه ، شخصیتها، نور، رنگها و سبک کمک می کند. بعدا  پایین خط، وقتیکه  نهایتا نقاشی را شروع می کنید، می توانید به این یاداشتها رجوع کنید تا مطمئن شوید که در مسیر تعیین شده پیش می روید.

این کار،  راه ساده و موثری ست تا افکار بیشتری را در اثر هنریتان لحاظ کنید.

2.الهام بگیرید: اجازه دهید تصاویرعکاسی، شما را راهنمایی کنند.

من می دانم بعضی اوقات استفاده از منابع، احساسی شبیه تقلب کردن  را القا می کنند، اما در این گام واقعا راه دیگری وجود ندارد. احتما لا شما نمی توانید بفهمید که همه چیز وهر چیزی در جهان چگونه  کشیده می شود، بنابراین اجازه دهید منابع عکسی شما را راهنمایی کنند تا اثرهنری بهتری بکشید.

قبل از شروع هر نقاشی ای، سایتها را برای جستجو عکسهای وضعیت های مختلف، مناظر و هر جزییات متفرقه دیگری که میخواهید اثرتان شامل آن مفهوم شود، مرور کنید. سعی نکنید که همه چیز را تنها در یک مرجع کامل پبدا کنید در غیر این صورت باید خطر کپی برداری کامل را بپذیرید.

شما می توانید چیزهای  زیادی را با درک کردن عکاسی یاد بگیرید و به آن این فرصت را بدهید تا یه شما نشان دهد که چیزها در جهان واقعی چگونه دیده میشوند. عکسها را مطالعه کنید . درون آنها فرو بروید و تحلیل کنید. وآنها را روی بوم نقاشیتان  ترجمه  کنید تا بهترین توانایی شما را نشان دهد.

از این سایتهای خوب، همه  عکسهایی را که برای ارشیوتان نیاز دارید به امانت بگیرید.

3.یاد بگیرید: طراحی کردن در ابعاد ناخن شست(بسیار کوچک)

طرحهای کوچک انگشتی مجموعه سریعی از طرحهای اولیه هستند که از آنها  استفاده میکنید تا متوجه شوید چیزهایی که می خواهید درکار شما وجود داشته  باشند، چگونه  تنظیم میشوند. برای کشیدن  مهمترین شکلها و فرمها در نقاشیتان از خطوط ساده استفاده کنید.

اینکه دقیقا چه مقدار جزییات را  برای نقاشیهای کوچک انگشتی باید یکشید، کاملا به  تصمیمی که شما  میگیرید بستگی دارد. بعضی از هنرمندان حتی از  دایره ها یا اشکال چوب مانند استفاده می کنند تا موقعیت شخصیت هاشون  رادر صحنه بکشند. چیز مهمی که دراینجا وجود دارد این است که به خودتان اجازه دهید تا اتاقی برای آزمایش داشته باشید طوریکه  بتوانید کار کنید تا بهترین اثر هنریتان را خلق نمایید.

همچنین می توانید از نقاشیهای کوچک انگشتیتان برای آزمایش رنگهای مختلف در طرح اولیه تان استفاده نمایید. یکبار روی نقاشی انگشتی قرار بگیرید، راست کلیک کنید، تا چند کپی برای تست رنگها و روشنایی کلی بسازید. 

4. تمرین شما را کامل میکند: خط نهایی هنر شما

چیزی که باید بیشتر مطالعه شود، فرایند ساختن خط نهایی اثر هنریتان است. بسته به اینکه در نقاشیتان چه می خواهید، می توانید به طور کامل خط اصلی کارتان را پوشش دهید یا یعضی از آنها را به طور نا محسوس داشته باشید.

اگر بخواهید نگاهی مانند تصاویر کتاب کمدی را داشته باشید، دنبال  یک قلموی گرد استاندارد  بروید که خطوط تمیزی  در سایز  قلمو کوچک (5 تا 10 پیکسل) بکشد . هنگامیکه نقاشی میکشید، لایه طرح اولیه را  بالای لایه های دیگر نگه دارید برای اینکه خط اصلی هنری در این مکان باقی می ماند.

اما اگر بیشتر با نگاه نقاشانه می خواهید طرحی را بکشید، باید نهایتا از شر طرح اولیه خلاص شوید. یعنی اینکه  نباید درباره کشیدن همه چیز به طور کامل نگران باشید زیرا در نهایت شما با لایه های نقاشی آن را می پوشانید.

صرف نظر از اینکه کدام مسیر را انتخاب می کنید سراغ بهترین طرح اولیه تان  بروید حتی اگر به این معنا باشد که چندین بار دیگر  آن را بکشید. بیشترین انس شما با جزییات نقاشیتان در آن وجود دارد، و اینکه در آن  همه جزییات با هم آورده شود، راحتتر است.

جمع بندی

توجه کنید که آیا در اینجا الگویی وجود دارد؟ تقریبا هست مانند اینکه چندین طرح قبل از نقاشی اصلی کشیده میشود  اما هر تصمیمی که میگیرید شما را به اینکه کارنهاییتان شاهکارشود ، نزدیک می کند.

واقعا امیدوارم که این راهنماییهای سریع به شما کمک کرده باشد تا چیزهای بیشتری درباره طرز فکر  یاد بگیرید و سراغ نقاشی دیجیتال بروید. فکرها و کارهایتان را با آزمایشهای جلوتر از زمانه یکپارچه کنید. هنر مسابقه دو نیست، پس برنامه ریزی کنید که چه توانایی دارید و خودتان را برای  گامهای بعدی جهت پیشرفت در کارتان، آهسته آماده کنید. موفق باشید.

۱۵۳۶نمایش ۹۴/۰۳/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی