تایپوگرافی با خاک -علی افسرپور :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۳مرداد

جزیره زیباى هرمز در جنوب ایران، با کوه هاى شگفت انگیز و خاک‌هاى رنگینش شناخته مى‌شود و فرش خاکى معروف آن، از زیباترین دست ساخته‌هاى بومى ایران است. هفته فرهنگى هرمز، رویدادى فرهنگى/ هنری است که در بهمن ماه ٩٣ برای اولین بار در جزیره هرمز و با هدف شناساندن این جزیره و تشویق اقشار مختلف مردم براى سفر به آن برگزار شد.
به همین مناسبت، سفارش کمپین تبلیغاتى این رویداد به «على افسرپور» داده شد. او در مورد روند طراحى این کمپین مى‌گوید: «در جلسه بریفینگ که با سفارش‌دهنده داشتم؛ مشخص شد که بزرگترین رویداد هفته فرهنگی هرمز، فرش خاکى زیباى آن است که سنت ساختن آن به سال ها قبل باز می گردد.
با کمک «محمد معتمدى» کپى‌رایتر و ایده‌پرداز، شعارها و آیکون‌هایى طراحى کردیم که قرار بود به‌صورت مُهر‌برجسته‌هاى بزرگ در فضاى باز، بر روى ساحل نقش ببندند. شعارهایى با حال و هواى فرهنگى اما با رویکردی متفاوت و مثبت، در جهت اهمیت حفاظت از محیط زیست، طبیعت و … و البته شعار اصلى کمپین «همه یک‌رنگ در هرمز رنگارنگ». این شعارها در موارد مختلفی، از تبلیغات محیطی گرفته تا پرچم‌ها، تی‌شرت، جشن بادبادک‌ها و … مورد استفاده قرار گرفتند.
در مورد پوستر، ایده من استفاده از خاک‌های رنگی هرمز بود. راستش تایپوگرافى با خاک کار پر زحمتى بود. شاید مى‌توانستم با نرم‌افزار و افکت کار را به مراتب راحت‌تر اجرا کنم. اما طبیعتا ارزش کار، به اجرای دستی و استفاده از خاک واقعی هرمز بستگى داشت. یعنی دقیقا به همان روشی که فرش خاکی را بر روی ساحل جزیره اجرا می‌کنند.»
على افسرپور، مدیر هنرى و طراح گرافیک متولد ١٣۵۶ است و مدرک کارشناسى گرافیک خود را از دانشگاه هنر و معمارى گرفته است. او هم اکنون در استودیوى شخصى خود در زمینه طراحى گرافیک و تبلیغات مشغول کار است.


منبع

۱۳۵۵نمایش ۹۴/۰۵/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی