چطور یک سری آیکون های تخت با موضوع مسافرت طراحی کنیم؟ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۸مرداد

آنچه قرار است بسازیم

آموزش ساخت سری آیکون های تخت با موضوع سفر

سطح آموزش : متوسط

مترجم : ز.احمدی

منبع : design.tutsplus



تابستان یکی از بهترین فصل ها و مناسب برای قایق سواری و نزدیک شدن به طبیعت وحشی و جنگل است . آیا شما هم با ما همراه هستید؟ در این مجله تحقیقاتی میخواهیم یک سری آیکون های تخته ای تا شونده با آیتم های خم شونده در طراحی ترکیبی بسازیم . میخواهیم از تکنیک های مختلف برای ایجاد سایه و ارتباط میان اشخاص استفاده نماییم و از متن grungy برای آیکون های مان استفاده کنیم . بیایید شروع کنیم .
1. ترسیم یک چادر
مرحله اول
اول یک صفحه جدید 600*600px بکشید و شروع به کشیدن اولین آیکون مان نماییم . از ابزار سه گوش استفاده کرده و یک سه گوش باریک رسم کنید و آن را به صورت افقی قرار دهید . ( سایز آن باید تقریبا 90/5*7/6px باشد اما شما میتوانید آن را بزرگتر یا کوچک تر بکشید و این خود بستگی به سایز صفحه تان دارد . در طی این تحقیق من سایز ها را به شما نشان خواهم داد تا نسبت تقریبی اشیا یی را که میخواهیم رسم نماییم نشان داده باشیم . )
از ابزار Triangle برای کشیدن یک سه گوش استفاده کرده و آن را بالای چهار گوش قرار میدهیم . هر دو شکل را انتخاب کرده و آنها را از سمت نوار متنی بالا به سمت مرکز به صورت افقی تراز می نماییم ( منطقه زیر انتخاب گر های Persona).


مرحله دوم
یک سه گوش کوچکتردرون سه گوش اول میکشیم (با ابعاد حدودا 31.8*34.1 px) و اینگونه ورودی چادرمان را رسم میکنیم . دو میله باریک در دو طرف چادر اضافه کرده و هر دو میله و قسمت پایینی چادر را از حالت عمود به سمت پایین تنظیم میکنیم .


مرحله سوم
از Pen Tool استفاده کرده و چند خط مستقیم از سمت چادر به سمت هر دو میله به شکل طناب رسم میکنیم .


مرحله چهارم
بیایید اطراف چادرمان را کمی قوس دار نماییم و یک تماس واقعی برای تصویر خم شده مان اضافه نماییم . سه گوش بزرگتر را انتخاب کرده و در نوار متنی بالاتر آن را به صورت منحنی هایی در آوریم . حالا میتوانیم شکل را تغییر دهیم . از Node Tool استفاده نموده لبه سه گوش را میگیریم و آن را کمی پایین تر می کشیم و شکل را خم (تا ) میکنیم .


مرحله پنجم
حالا اصل و پایه چادر ما آماده شده است . بیایید آن را رنگ بزنیم . اما اول باید پالت رنگ کارمان را تشکیل دهیم . شما باید پالتی را بیابید که میخواهیم در وسایل مان در این تحقیق از آنها استفاده نماییم . اما اگر میخواهید از رنگهای دلخواه خودتان استفاده نمایید در اینجا به برخی دستور العمل ها در مورد چگونگی ساختن یک پالت در چند مرحله اشاره میکنیم .
اول از همه یک صفحه سفید جدید بگیرید و چند شکل با رنگ های دلخواه در آن رسم نمایید ( به چهارگوش های زیر هم میتوانید نگاهی بیندازید ) . وارد پنل Swatches شوید و آیکون منو را در گوشه سمت راست بالای پنل باز کنید و Create Palette From Document > As Document Palette .
حالا ما رنگ های مان را در Swatches داریم و اکنون باید پالت مان را ذخیره نماییم تا هرجا لازم بود بتوانیم از آن استفاده نماییم . Export Palette را از منوی پایین آمده (باز شده ) در پنل Swatches انتخاب کرده و آن را هر جایی از کامپیوترمان که دوست داریم ذخیره مینماییم .
به صفحه آیکونهای خم شونده تان برگشته و وارد منوی Swatches شده و سپس Import Palette > As Document Palette . خوب حالا میتوانید از رنگها یی که درست کردید مستقیما از پنل Swatches استفاده نمایید .


مرحله ششم
پایه چادر را انتخاب نموده و آن را با رنگ بژ روشن که از Swatches انتخاب کرده اید پر نمایید . سایر قسمت های چادر را نیز به همین ترتیب رنگ بزنید . رنگ بژ تیره را با استفاده از Stroke برای طناب استفاده نمایید .


مرحله هفتم
همه اجزای چادرمان را (به جز طناب ) انتخاب نموده و رنگ Stroke را صفر نموده تا هیچ زمینه یا طرح سیاهی باقی نماند .


مرحله هشتم
بیایید اصل و پایه آیکون را از Ellipse Tool با کشیدن یک دایره به اندازه 150*150px رسم نماییم ( کلید شیفت را پایین نگه میداریم تا دایره کشیده تر و به شکل بیضی در بیاید ) . این دایره را با رنگ سبز پالت مان رنگ میزنیم .


مرحله نهم
برای آنکه آیکون مان پیچیده تر گردد یک سایه نیمه شفاف به چادر اضافه می نماییم . اول از همه همه قسمت های چادر را Group (Command –G) میکنیم و سپس این گروه را دوبرابر مینماییم (Command-C> Command – V) . از چادر کپی میگیریم راست کلیک میکنیم و Ungroup All .


مرحله دهم
شکل دوبل شده را انتخاب کرده و آنها را تبدیل به بیضی میکنیم و از Add Operation موجود در نوار بالا برای ترکیب همه قسمت ها و تبدیل آنها به یک شکل استفاده می نماییم . بنابراین یک نیمرخ سیاه از چادرمان رسم کرده ایم .
با استفاده از Multiple Blend Mode در ستینگ پنل Layer شکل را تا 50 درصد شفاف میکنیم تا آن را سیاه و نیمه شفاف کرده باشیم . سپس یک چهار گوش اضافه نموده و نیمه سمت راست چادر را میپوشانیم ( رنگ و شفافیت چها ر گوش مهم نیست زیرا ما آن را فقط برای پوشاندن بخشی از چادر میخواهیم ) .


مرحله یازدهم
حالا بیایید از Mask Layer برای ایجاد سایه استفاده نماییم . وارد پنل Layer شده چهار گوشی را که بالای چادرمان قرار دادیم انتخاب نمایید و آن را به سمت بالای پیش دید کوچک نیمرخ سیاه چادربکشید . خواهید دید که یک مربع آبی کوچک کنار شکل کوچک مان ظاهر میشود . دکمه موس را رها نمایید با این روش دو شکل را با هم ترکیب نموده و یک نیمه تیره از چادر ساخته اید .


مرحله دوازدهم
حالا میخواهیم یک سایه بلند متمایل به اصل و پایه آیکون اضافه نماییم . با استفاده از Rectangle Tool یک چهار گوش رسم نموده و آن را 45 درجه بچرخانید . شکل را تبدیل به بیضی نموده و از Node Tool برای تنظیم چهار گوش استفاده کنید . قسمت سمت چپ پشت چادر را همانطور که در زیر نشان داده ایم مخفی نمایید . شما میتوانید با دابل کلیک Node Tool در اطراف شکل گره های بیشتری به عکس اضافه نموده و گره های اضافه را با انتخاب آنها و فشار کلید Backspace حذف کنید .


مرحله سیزدهم
رنگ سایه را به سبز تبدیل کنید و شفافیت آن را با Multiply Blend Mode به 50 درصد برسانید . قسمت هایی از سایه درون پایه چادر را که مورد نیاز نیستند با استفاده از Mask Layer که قبلا توضیح دادیم مخفی نمایید .
بیایید جزئیات بیشتری به چادرمان اضافه کنیم تا به نظر زیبا تر و جالب تر برسد . پایه چادر را دوبرابر کنید . نسخه بالایی را انتخاب کرده و پایین ان را به سمت بالا بکشید و شکل را فشرده نمایید . شکل پایین آن را با رنگ نارنجی پر کنید و آن را شببیه یک رشته روشن نمایید . هر دو نسخه را انتخاب کرده و از Subtract Operation برای حذف قسمت های غیر ضروری استفاده نمایید .


بیایید نگاهی به آیکون کامل شده بیندازیم سپس وارد مرحله بعدی شویم


2. ترسیم یک کوله پشتی
مرحله اول
پایه کوله پشتی را با استفاده از یک چهار گوش بلند (حدودا 52/4*87 px ) ترسیم میکنیم . دو چهار گوش با اندازه های کوچکتر در بالا و پایین چهار گوش اصلی اضافه کرده و شکل ها را در وسط تراز مینماییم .


مرحله دوم
چهار گوش بالاتر را انتخاب کرده و گوشه های دایره وار آن را تا 25 درصد در نوار متنی بالا منحنی و گرد میکنیم . شکل را کمی به بالا بیرون میکشیم و قسمت بالایی آن را خارج از چهار گوش اصلی میگذاریم .


مرحله سوم
از چهار گوش اصلی دو بار کپی میگیریم و با استفاده از Insert Operation قسمت های اضافی را پاک میکنیم . اجزا بیشتر را اضافه میکنیم (قفل و جیب ها ) و شکل را بیشتر شبیه کوله پشتی مسافرتی میکنیم . حال بیایید گوشه های شکل اصلی را گرد کنیم تا شکل صاف تر گردد .


مرحله چهارم
جیب های بیشتری به هر دو طرف کوله پشتی اضافه کرده و از رنگ های روشن Swatches برای جان بخشیدن به شکل استفاده میکنیم .


مرحله پنجم
بیایید با کمک سایر تکنیک ها به شکل سایه بزنیم . از کل کوله پشتی کپی گرفته و همه قسمت های آن را از هم جدا کرده و آنها را تبدیل به منحنی نمایید . با استفاده از Add Operation نیمرخ سیاه کوله پشتی را ترسیم نمایید .
مثل قبل با استفاده از Multiple Blend Mode شفافیت شکل را تا 50 درصد برسانید . در نهایت نیمرخ سیاه را انتخاب کرده و با کمک Vector Crop Tool قسمت های اضافی را پاک نمایید . شما در حقیقت این شکل را از بین نخواهید برد و همیشه میتوانید با کمک Vector Crop Tool که مانند Mask Layer عمل میکند آن را ویرایش نمایید و قسمت های مختلف شکل را مجددا قابل مشاهده نمایید .


مرحله ششم
از پایه آیکون دایره ای قبلی مان کپی گرفته و کوله پشتی را با آن تنظیم نمایید . دست آخر یک سایه بلند به آن اضافه کرده و برای رنگ زمینه آن از آبی استفاده کنید .


3. ترسیم یک قطب نما
مرحله اول
ترسیم یک قطب نما را با کشیدن یک جفت دایره آغاز میکنیم . یک چهار گوش کوچک در قسمت وسط دایره اضافه کرده و یک خط درجه بندی ترسیم مینماییم . شکل ترسیم شده را انتخاب کرده Option (Alt) و شیفت را پایین نگه داشته وشکل را درگ کرده و از آن کپی میگیریم .


مرحله دوم
از چهار گوش ها کپی گرفته و آنها را تا 90 درجه میچرخانیم و خطوط درجه بندی بیشتری ترسیم مینماییم . یک سه گوش کوچک میکشیم و آن را درون شکل اصلی قطب نما میگذاریم طوری که به بالا اشاره نماید . سه گوش را دو برابر کرده و کپی را به صورت عمودی از منوی Transform جعبه ابزار بیرون می آوریم . حالا ما یک عقربه قطب نمای مغناطیسی داریم .


مرحله سوم
بیایید عقربه را کمی به کنار بکشیم .


و ما میتوانیم شروع به رنگ کردن قطب نما کنیم . شکل دایره ای اصلی را انتخاب کرده و آن را دوبل میکنیم و ضربه های آن را با رنگ قهوه ای مشکی پر میکنیم . پهنای ضربه ها را تا 6 pt میرسانیم و فلش و اتصالات را گرد تر کرده و ضربه را به داخل تنظیم میکنیم . رنگ کپی اصلی قطب نما را با بژ روشن تنظیم نموده و باقی قسمت ها را رنگ میکنیم .


مرحله چهارم
یک نیمرخ سیاه و تیره نیمه شفاف از قطب نما رسم نموده و با استفاده از Vector Crop Tool یک سایه روی نیمه سمت راست شکل میکشیم .


مرحله پنجم
در نهایت قطب نمای مان را روی آیکون اصلی نارنجی گذاشته و یک سایه بلند به آن میزنیم . شما میتوانید با کشیدن یک سایه ملایم میان طرح قهوه ای قطب نما و شکل اصلی بژ با ترسیم یک دایره کوچکتر با ضربه مشکی بژ یک قطب نمای بعد دار تر بسازید .


4. کوه بسازیم
مرحله اول
اول از همه پایه و اصل کوه را ترسیم مینماییم . یک سه گوش 93*73/2 px کشیده و سپس یک سه گوش کوچکتر میکشیم و آن راسمت راست قرار داده و شکل را روی هم می اندازیم و آن را به سمت پایین تنظیم میکنیم .
از Pen Tool استفاده کرده و قله برفی کوه ها را میسازیم . قسمت های زائد را حذف کنید . خیلی لازم نیست با دقت این کار را انجام دهید و میتوانید خارج از سه گوش اصلی بکشید . قسمت سه گوش کوه را دو برابر کرده و سپس کپی و قله برفی را انتخاب کرده و با استفاده از Insert Operation قله را درست بالای کوه بکشید .


مرحله دوم
حالا کوه ها را رنگ کرده و یک ابر کوچک و ساده بکشید . با کشیدن یک جفت دایره شروع کرده و دو دایره دیگر هم با سایز های مختلف به آن اضافه نمایید .


مرحله سوم
یک چهار گوش باریک پایین ابر گذاشته و گوشه های آن را 100 درصد گرد کنید . شکل ها را با هم یکی کرده طوری که همدیگر را بپوشانند و از Add Operation برای ادغام شکل ها استفاده نمایید . شما میتوانید گره های غیر ضروری طرح شکل جدید مان را با Node Tool انتخاب کرده و آنها را حذف نمایید .
Backspace را میفشاریم تا ابر را ملایم تر و گرد تر کنیم . ابر را با رنگ آبی پالت مان پر میکنیم .


مرحله چهارم
با گرفتن کپی و کشیدن آنها به صورت افقی ابرهای بیشتری اضافه نمایید و یک سایه ملایم برای هر کوه بگذارید . در آخر شکل ترسیم شده را روی آیکون اصلی با سایه بلند قرار دهید .


5. ترسیم یک ماشین
مرحله اول
بیایید شاسی ماشین را با کشیدن دو چهار گوش – یکی باریک تر (برای سپر ) و یکی بزرگتر – و قرار دادن آنها روی یکدیگر ترسیم نماییم . دو چهار گوش کوچکتر با گوشه های گرد برای چرخ ها بگذارید . به منظور وضوح بیشتر باید رخ جلوی ماشین مان را ترسیم نماییم .


مرحله دوم
دو جفت دایره برای چراغ های جلوی ماشین مان میکشیم . از چهار گوش بزرگتر کپی گرفته و آن را بالای شکل اصلی قرار میدهیم تا کابین راننده را کشیده باشیم . گره سمت چپ بالا را از Node Tool انتخاب کرده و آن را با کلیدهای حرکتی راست چندین بار به سمت راست میکشیم تا شکل اریب تر گردد . همین کار را با گره سمت راست بالا تکرار کنید و با دو برابر کردن شکل و کوچکتر کردن آن قسمت داخلی کابین رااضافه نمایید .


مرحله سوم
بیایید انعکاس ها را به قسمت شیشه جلو کابین اضافه نماییم . دو چهار گوش باریک کشیده و با حرکت دادن گره ها به سمت راست آنها را اریب نمایید . با اضافه کردن دو چهار گوش با گوشه های گرد روی سقف کابین جزئیات بیشتری به آن اضافه نمایید بنابراین یک باربند خاص خواهید داشت .


مرحله چهارم
از رنگ ها برای ماشین مان استفاده کنید و جزئیات بیشتری به آن بیفزایید – کمر بند باربند و یک چهار گوش کوچک بین چراغ جلو ها برای رادیاتور گریل شکل را حقیقی تر جلوه میدهد .


مرحله پنجم
یک نیمرخ تیره تر از ماشین مان ترسیم کرده و با کمک Vector Tool یک سایه دقیق و ماهرانه به آن میزنیم .


مرحله ششم
این آیکون را با قرار دادن ماشین روی یک آیکون سبز و گذاشتن یک سایه بلند برای آن به اتمام میرسانیم .


ترسیم آتش
مرحله اول
کشیدن این شکل را با یک دایره آغاز میکنیم . از Ellipse Tool برای کشیدن یک جفت شکل استفاده میکنیم و آن را تبدیل به منحنی میکنیم و گره بالایی آن را با Node Tool میکشیم تا شکل مان شبیه تخم مرغ گردد . گره بالایی را ازطریق نوار متنی بالا به یک شکل گوشه دار تبدیل میکنیم .


مرحله دوم
شکل اول را دو برابر کرده و آن را کوچکتر میکنیم و قسمت داخلی را ترسیم مینماییم . شروع به کشیدن چوب گردها میکنیم . دو جفت دایره کوچک برای قسمت جلوی چوب گرد ها میکشیم .بعلاوه قسمت بیرونی چوب گردها را با Pen Tool رسم میکنیم .


مرحله سوم
دو چوب گرد بیشتر روی دو طرف آتش رسم کرده و نوک آنها رابا استفاده از Node Tool با خم کردن منحنی ها گرد میکنیم . از رنگها برای طرح مان استفاده کرده و یک آتش روشن ترسیم مینماییم .


مرحله چهارم
از ابزار Pencil tool استفاده کرده و یک خط پیچ دار چرخشی روی قسمت های جلویی هر دو چوب گرد بکشید تا سطح چوب واقعی تر به نظر برسد . از یک سایه ملایم در قسمت راست آتش استفاده نمایید یا از Make Layer یا از Vector Crop Tool همانطور که قبلا اشاره نمودیم استفاده نمایید . در نهایت با قرار دادن آن روی یک صفحه آبی و اضافه کردن سایه بلند کار را به اتمام برسانید .


6. استفاده از Pixel Persona برای افزودن یک متن grungy
از همان آغاز انجام این تحقیق ما با Draw Persona کار کرده ایم که برای طراحی های برداری عالی است . اما طراحی پیوسته به ما کمک میکند تا تصاویر برداری و مورب را با یکدیگر ترکیب نموده و یک سبک ترکیبی فوق العاده ارائه دهیم . بیایید ببینیم چطور عمل میکند .
مرحله اول
کلید های Persona را در نوار ابزار بالا پیدا نموده و گزینه Pixel Persona (وسطی ) را انتخاب نمایید . به اولین آیکون باز گردید –چادر – و طناب نارنجی را انتخاب کنید . کلید Insert Target را در جعبه ابزار بالا یافته و حالت Insert Inside the Selection را انتخاب کنید . حالا هر چیزی را که شما بکشید فقط درون محدوده شکل انتخاب شده نشان داده میشود گویی از یک Mask Layer استفاده نموده ایم .


مرحله دوم
Paint Brush از پنل Tool را فعال کرده و وارد پنل Brushes شده و قلم موی مورد نظرمان را انتخاب می کنیم . یکی از گزینه های Texture یا Spray-paints را برای ترسیم grungy و آشفته نمودن کار استفاده میکنیم . آیکون Add Pixel Layer در پایین پنل Layer فشار داده ( یا لایه پیکسلی به صورت اتوماتیک ایجاد میگردد ) رنگ نارنجی تیره را انتخاب کرده و چند ضربه میزنیم و چادر را منسوج تر نشان میدهیم .
از همین روش برای کشیدن اصل و پایه چادر و شلوغ تر نشان دادن آن استفاده میکنیم .


مرحله سوم
یک تصویر پیکسلی به آیکون های دیگر اضافه مینماییم .


عجب کار زیبایی ! 
تبریک ! ما مجموعه آیکون های تا شدگی دار را با نسوج و تصاویر پیکسلی در طراحی ترکیبی به پایان رساندیم . امیدوارم شما هم از این برنامه مانند بنده لذت برده باشید و نکات مفیدی برای کارهای آینده به دست آورده باشید . موفق باشید .

۱۹۹۵نمایش ۹۴/۰۵/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی