طراحی دوچرخه در ایلوستریتور :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۶مرداد

تابستان فصل در آوردن دوچرخه ها از انبار و دوچرخه سواری است ! هنوز یک ماه دیگر از تابستان در پیش رو است پس بیایید با روش جالب رسم دوچرخه مسطح در طراحی ادوبی و استفاده از اشکال ساده و استفاده از نظرات موجود در پنل ضربه ای و عملیات های گوناگون راه یابی دوچرخه سواری کنیم . بیایید شروع کنیم !
1. چرخ های دوچرخه را رسم نمایید
مرحله اول
ما از قسمت لازم و ضروری و مهم دوچرخه شروع مینماییم . و اول از همه یک لاستیک میکشیم . با کمک ابزار Ellipse یک دایره 150*150px میکشیم . رنگ پر را none میکنیم و رنگ ضربه ای را در پنل رنگها بنفش تیره میکنیم . وارد پنل ضربه ای شده و حجم آن را 8 pt تنظیم میکنیم .
از یک دایره با ضربه یک لاستیک میسازیم


مرحله دوم
بیایید دایره مان را به حفره هایی تبدیل کنیم و یک سایه روشن به آن بزنیم و لاستیک را تا میتوانیم سه بعدی تر میکنیم . وارد Object> Expand> Stroke شوید . حالا ما یک مسیر ترکیبی حلقه ای شکل دارید .
از شکل کپی بگیرید و آن را دوبار در جلو قرار دهید (Control-C>Control-F >Control-F ) . شکل بالایی را انتخاب نموده و با کمک کلید های حرکتی آن را کمی به سمت راست بکشید ( من شکل بالا را خلاصه نموده ام بنابراین در تصویر زیر قابل مشاهده میباشد ).
دایره لاستیک خلاصه شده را بزرگ نمایید


و در اینجا حقه ای زده ایم . شکلی را که حرکت داده ایم و شکل زیر آن را انتخاب کنید . با استفاده از کاربرد Minus Front در راه یاب شکل ها را کات کرده تا فقط دو تکه از شکل باقی بماند . حالت ترکیبی را در پنل شفافیت روی Multiply قرار داده و رنگ آن را تنظیم نمایید و شکل ها را تبدیل به سایه ای دقیق و ظریف نمایید . ما از این روش بیشتر استفاده کرده و سایه های نیمه شفاف به سایر قسمت های دوچرخه مان میزنیم .
در حالت ترکیبی چند گانه ایجاد سایه می نماییم


مرحله سوم
از شکلی که رسم کرده ایم کپی گرفته و دو برابر آن را درون اولین شکل قرار می دهیم و آن را کوچک تر مینماییم . رنگ شکل داخلی را تبدیل به بژ روشن کرده و قاب رسم میکنیم .
رسم یک قاب درون لاستیک


مرحله چهارم
حالا میخواهیم چند تا پره چرخ به آن اضافه نماییم .با کمک ابزار Line Segment یک خط عمودی رسم کنید . کلید شیفت را فشرده و حجم آن را تا 3 pt تنظیم نمایید و رنگ آن را همان بژی بزنید که در قاب داشتیم . خط را انتخاب نمایید و روی آیکون Tool Rotate در پنل تولز دابل کلیک کنید . در پنجره پایین آمده Rotate Option اندازه زاویه چرخشی را تا 90 درجه تنظیم و خط مان را به صورت افقی قرار میدهیم . دکمه کپی را کلیک کرده تا دو خط موازی به دست آید .
حال بیایید پره ها را چند برابر کنیم . خطوط موازی را انتخاب نموده و پنجره Rotate Option را مجددا باز نمایید . زاویه را 360/20 تنظیمکنید . این بار طراحی ادوبی به صورت اتوماتیک میزان مناسب زاویه را برای 20 نسخه محاسبه مینماید . دکمه کپی را کلیک کرده و سپس آخرین کارمان را با فشردن Contrl-D چندین بار تکرار مینماییم و نسخه های زیادی از پره ها تهیه میکنیم .
پره ها را به چرخ ها اضافه می نماییم


مرحله پنجم
حال بیایید گلگیر چرخ ها را اضافه کنیم . یک دایره به همان اندازه چرخ مان رسم کرده و در بالا قرار می دهیم و چرخ ها را میپوشانیم . رنگ های Fill و Swap را با هم تعویض نموده و اندازه ضربه ها را تا 8 نقطه تنظیم کرده و یک شکل خلاصه باریک از آن میسازیم .
حالا با استفاده از ابزار Scissors روی نقاط راست و چپ کلیک می کنیم . با این کار شکل ما به دو نیمه مساوی تقسیم می گردد . نیمه پایینی را حذف نمایید . و برای نیمه بالایی حجم 8 pt را انتخاب کنید و راس و گوشه را در پنل Stroke به قسمت وسط بیاورید .
ساختن یک گلگیر از یک دایره 1


مرحله ششم
ابتدا وارد Object> Expand the fender شوید و آن را با صورتی دخترانه پر کنید و سایه ای را با استفاده از Minus Front مانند قبل به آن اضافه نمایید . یک دایره 25*25 px درون چرخ ها رسم کنید و با استفاده از پنل Align آن را با شی اصلی تنظیم نمایید و آن را درست در وسط چرخ قرار دهید .
گلگیر را بزرگ نموده و آن را صورتی نمایید .


2. اجزا بیشتری به دوچرخه مان اضافه نمایید
مرحله اول
بیایید پنلی را رسم کنیم که زنجیر چرخ را بپوشاند . با کمک Rectangle Tool یک چهار گوش باریک آلومینیومی بسازید و آن را به صورت افقی قرار دهید . با استفاده از Direct Selection نقطه سمت راست بالا را انتخاب کرده و با فشار کلیدهای حرکتی چندین بارآن را به سمت بالا میکشیم یا با پایین نگه داشتن کلید شیفت و فشار کلید حرکتی بالا آن را به جای بزرگتری میفرستیم . همین کار را با نقطه سمت راست پایین تکرار میکنیم .
با استفاده از ویژگی های Corner طراحی ادوبی گوشه ها را گرد میکنیم : شکل را انتخاب نموده و همانطور که علائم باریک دایره ای نزدیک هر گوشه را میبینید هر کدام آنها را تا جایی که امکان دارد بکشید . اگر شما از انواع قدیمی برنامه استفاده مینمایید در استفاده از Effect > Stylize> Round Corner با دست باز عمل نمایید .
زنجیر چرخی پوشیده در یک چهار گوش بسازید


مرحله دوم
دایره صورتی چرخ ها را انتخاب کنید و کلید Alt و شیفت را با هم فشار داده و دایره را به سمت راست بکشید تا یک کپی از آن داشته باشید . کپی دایره را کمی بزرگتر نمایید و یکی دیگر در بالا به آن اضافه کنید . شما میتوانید گوشه های قسمت راست شکل الومینیومی را با انتخاب همه نقاط سمت راست گردتر نمایید و مجددا Live Corner را برای افزایش گردی استفاده نمایید .
جزئیاتی اضافه کنید تا زنجیر چرخ را در قاب قرار دهید


مرحله سوم
با استفاده از Segment یا Pen یک ضربه مورب کوچک با حجم 5 pt برای بازوی لنگ بکشید . یک پدال در بالای آن با کمک ابزار Rectangle یا Rounded Rectangle Tool اضافه نمایید .
اضافه کردن بازوی لنگ و یک پدال


مرحله چهارم
یک خط باریک و ظریف با حجم 10 pt برای تیوب صندلی بکشید . و یک خط باریکتر به آن اضافه کنید طوری که عمود بر تیوب صندلی باشد و و یک سه گوش بسازید .یک صندلی صورتی در بالا با کمک ابزار Rounded Rectangle بسازید .
ساختن یک میله برای تیوب صندلی و اضافه کردن صندلی


مرحله پنجم
حالا چرخ را انتخاب کنید Alt و شیفت را فشار داده و بکشید تا یک کپی بگیرید و چرخ جلویی را رسم کنید . بیایید گلگیر چرخ جلو را کمی بچرخانیم . گلگیر را انتخاب کنید از ابزار Rotate برای قرار دادن مرکز چرخش در وسط چرخ جلو استفاده کنید ( Alt-Click در وسط ) و کلید ماوس را رها کرده تا پنجره Rotate Option باز شود . اندازه زاویه را تا 20 درجه تنظیم کنید .
با فشردن Alt – Shift و کپی تیوب صندلی تیوب جلویی را در جلو دوچرخه مان اضافه کنید . بنابراین خطوط موازی میشوند .
ساختن چرخ جلویی


مرحله ششم
حالا نوبت آن است که سپر و فرمان به دوچرخه مان اضافه کنیم . چند خط با گوشه های تیز با کمک ابزار Pen بکشید . نقطه تکیه گاه را در وسط انتخاب نموده و از نوار کنترل در بالا آن را ملایم نمایید . سپر رسم شده را دو برابر کرده و رنگ کپی صورتی را تغییر میدهیم . شکل را انتخاب کرده از ابزار Eraser برای حذف اغلب جاهای کپی استفاده میکنیم و فقط یک قسمت کوچک را برای دسته باقی می گذاریم .
اضافه کردن فرمان


مرحله هفتم
دو تیوب بیشتر وصل کننده دو قسمت دوچرخه را اضافه کنید . تیوب بالایی را با ابزار Curvature خم کرده و یک قوس ملایم بسازید .
تیوب های بیشتری برای وصل کردن قسمت های دوچرخه اضافه نمایید


مرحله هشتم
بیایید برخی جزئیات را اضافه کنیم تا تصویرمان ظاهر کاملی داشته باشد . پوشش زنجیر چرخ را انتخاب کرده و وارد Object > Path > Offset Path میشویم . اندازه خمیدگی را -5 px میگیریم بنابراین یک شکل جدید درون شکل انتخاب شده قرار میدهیم . شکل را تیره تر نموده و بعضی اجزا را به دلخواه به دوچرخه مان اضافه میکنیم .
برای نوشتن یک متن ساده و زیبا یک چهار گوش بژ روشن در پایین پنل طرح برای زمینه انتخاب میکنیم و نقاط تیره تر روی زمینه اطراف چرخ ها اضافه میکنیم .
جزئیات بیشترو زمینه به تصویر اضافه کنید


مرحله نهم
در نهایت بیایید ابرهایی را رسم کنیم که میتوانیم بالای تصویرمان قرار دهیم . از ابزار Ellipse برای کشیدن یک ردیف دایره های سفید که لایه لایه روی هم افتاده اند استفاده می کنیم . دایره ها را انتخاب می کنیم و از ابزار Ellipse استفاده کرده کلید Alt را گرفته و ابزار Eraser را بالای قسمت پایین ابر میکشیم و یک چهار گوش سفید میکشیم . وقتی دکمه ماوس را رها میکنیم کل قسمت های غیر لازم پاک میشوند ابر پفکی ما آماده است.


منبع

۲۳۲۴نمایش ۹۴/۰۵/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی